четвртак, 23. фебруар 2023.

Kiflice od puter testa

 Neću ih nazvati puter kiflama, jer testo mi je vrlo slično brioche testu, koje možete čuvati nekoliko dana u frižideru ili koristiti ga odmah...ja sam polovinu testa ostavila u frižider a od polovine sam napravila kiflice.

Sastojci: 1 kg mekog brašna, 500 ml tečnog jogurta / buttermilk, 100 ml toplog mleka, 100 g šećera, korica od 1 limuna, 2 kesice vanilinog šećera, 1 kesica praška za pecivo, 2 jaja, 100 g omekšalog slanog putera, 40 g svešeg ili 14 g suvog kvasca, 

i još: 1 jaje, 1 kašika mleka, 1 kašičica ulja, šećer u prahu, vanila

Priprema: U zdelu prosejati svo brašno pa odvojiti 100 g sa strane za doradu testa.

 U toplo mleko staviti šećer, koricu limuna, vanilu, kvasac i nekoliko kašika brašna, razmutiti i ostaviti da se kvasac podigne.

U prosejano brašno dodati prašak za pecivo, napraviti udubljenje, sipati podignuti kvasac, tečni jogurt ( ja koristim mlaćenicu ili kako se ovde zove buttermilk i on je ređi nego naš tečni jogurt )  i tu dodati 2 blago umućena jajeta i zamesiti testo. Zamešeno testo, ako je previše meko i lepljivo dodavati po vrlo malo brašna ( meni je trebalo  još 25 g ) da dobijem testo koje je meko i lepi se za ruke ali ne ostaje ništa na rukama. Raširiti testo vašim prstima pa premazati testo sa omekšalim puterom i sada mesiti sve dotle dok se puter potpuno ne sjedini sa testom, uzeće vam oko 15 do 20 minuta. Ako imate one velike kuhinjske miksere sve ovo možete odraditi s njim. Meni je ovo terapija, jer zaista uživam da mesim testo i ako mi uzme dosta vremena.

Dobro umešeno testo je dobro, kada ga pritisnete prstima odozgore a testo se vrati nazad. Premazati ga sa uljem, vratiti nazad u vanglicu, pokriti i ostaviti na toplom mestu da testo narste.

Naraslo testo možete koristiti odmah ili ga staviti u veću nauljenu kesu i ostaviti u frižider do upotrebe. Ja sam pola testa uzela a polovinu sam ostavila u frižider.

Testo koje koristite premesite i pravite šta vam je po volji. Ja sam se odlučila za kiflice jer moj muž svaki čas nešto gricka, ako nema ništa od testa onda jede hleb. Njega sam pitala šta hoće da mu napravim kiflice ili buhtle, on je hteo kiflice i dobio ih je.

Ja sam se malo igrala sa oblikom, tako što sam testo podelil na 15 delova i svaki deo rastanjila u  pravougaonik, donji deo isekla na trakice ali ne do kraja ( testo je jako meko i trebaće vam brašno da rastanjite kiflice ) a vi možete da testo rastanjite celo u krug ili da ga podelite na pola pa ga rastanjenog seći na onoliko delova na koliko želite da imate kiflica...izbor je vaš. Puniti sa čime vi volite, kod mene je to džem, zaviti kiflice i staviti na pleh, koji ste prekrili pek papirom. Pokriti i ostaviti dvadesetak minuta da još jednom naraste.

Uključiti rernu da se greje na 180°C. Kiflice premazati sa umućenim jajetom u koje ste dodali mleko i ulje. Možete ih posuti makom ili ostaviti kakve jesu. Peći ih oko 25 do 30 minuta.



Tople kifle ostaviti na žici da se ohlade ali ih pokriti kuhinjskom krpom. Posuti ih šećerom zamirisan vanilom i poslužiti...ja ih volim už šolju mleka i meni je to najlepši doručak.


Danas je bio idealan dan da se mesi jer napolju pada sneg, vetar ga nosi na sve strane a mi sedimo u toploj kući i uživamo u ovim odličnim kiflama, kasnije ćemo dobiti i ledenu kišu, ali neka pada šta god hoće.


Нема коментара:

Постави коментар