понедељак, 20. фебруар 2023.

Kiflice sa suvim grožđem

 Odavno sam pravila testo sa suvim grožđem, koje mi obožavamo pa mi je palo na pamet da bih mogla opet nešto da umesim sa njim. Ovog puta sam pravila kiflice ali ć od ovog testa napraviti i štrudlu, buhtle i ko zna šta još...

Sastojci: 100 ml tople vode, 150 ml jogurta, 50 g šećera, 8 g suvog ili 20 g svežeg kvasca, 30 g otopljenog putera, 450 do 525 g brašna, a malena kašičica soli, 120 g suvog grožđa, 1 celo i pola umućenog jajeta, 1 kesica vanila šećera, korica od pola limuna

i još: pola umućenog jajeta, listići badema, prah šećer, vanilin šećer

Priprema:  Suvo grožđe potopite u nekoliko kašika ruma ili vruće vode da omekša. Ja moje nisam potapala jer su bila sasvim dovoljno meka.

Brašno prosejati pa odvojiti 50 g sa strane a ostatak staviti u zdelu u kojoj ćete mesiti.

U manju zdelicu sipajte vruću vodu, dodajte šećer, vanilu, limunovu koricu i jogurt ( ja koristim mlaćenicu / buttermilk, koji mi je fantastičan za testa ) promešajte da se šećer otopi, dodajte suvi kvasac i dodati polovinu brašna, izmešajte varjačom, dodati suvo grožđe, koje ste prethodno ocedili od tečnosti, i sjediniti sve zajedno. Dodavati ostatak brašna po malo dok ne umesite meko i glatko testo. Možda će vam biti potrebno još brašna, koristite od oni preostalih 50 g brašna koje ste ostavili sa strane. Meni je trebalo tačno 505 g brašna ali kao što znate i sami, sva brašna ne upijaju isto tečnost. Umešeno testo premazati sa vrlo malo ulja, pokriti i ostaviti na toplom da testo naraste.

Naraslo testo isipati na radnu površinu, podeliti na pola i svaku polovinu rastanjiti oklagijom na oko pola cm debljine. Ja sam imala malo putera pa da mi se ne vuče po frižideru premazala sam tanki sloj preko testa. Iseći na onoliko delova na koliko želite da su vam kiflice velike, filujte sa džemom ( kod mene je džem od dunja ) ili nekim čokoladnim namazom, zaviti kiflice i stavljati na pleh, koji ste prekrili pek papirom. Pokriti dok radite sa drugim delom testa.


Ja sam moje testo sekla na 16 delova a vi, ako želite već kifle, može i na 12.

Trebaće vam 2 pleha ili možete staviti sve na jednom, al ć vam kiflice biti jedna do druge. Pokriti i ostaviti da još malo naraste, oko dvadesetak minuta.
Za to vreme zagrejati rernu na 200°C. Ako vam rerna peče na jač stranu onda na 175°C. 
Narasle kiflice premazati sa polovinom umućenog jajeta u koje ste dodali kačiku mleka i posuti listićima badema ili šta vi volite.


Ispečene kifle izvditi iz rerne, ko voli da su mekane može pokriti kuhinjskom krpom i pred služenje posuti sa prah šećerom zamirisan vanilom.

Idealne uz kafu ili čaj a mi smo ih jeli i sledećeg dana za doručak uz šolju toplog mleka.


Prijatno!!!!


Нема коментара:

Постави коментар