петак, 1. јануар 2021.

Austrijske vanil kiflice

Zašto se tako zovu, pojma nemam. Ja nađoh u mom podrumu kutiju u kojoj su recepti isečeni iz časopisa, neki papirići sa receptima i nekoliko svežaka u kojima su pisani recepti mojom rukom i u jednoj od njih nađoh i ove kiflice i reših da ih isprobam..ovo su idealni suvi kolačići koji se prave za Novu Godinu i Božić jer mogu dugo da stoje a idealni su uz kafu i čaj. Pravila sam ih za ovaj prvi Božić i odnela deci i podelila komšijama i nešto ostavila i za nas.


Sastojci:  175 g brašna, 120 g putera, sobne temperature, 50 g šećera u prahu, 1 kašičica vanile ili 1 kesica vanilinog šećera, 100 g sitno samlevenih blanširanih badema, 1 žumance i prstohvat soli.
Za posipanje kiflica:  prah šećer izmešan sa vanilom

Priprema:  Umutiti puter sobne temperature sa prah šećerom u penastu masu, dodati vanilu, žumane i sjediniti sve zajedno. 
Sitno samleven blanširani badem izmešati sa brašnom i po malo dodavati u masu od putera. Ovo možete i ručno uraditi da vam brašno ne leti svuda okolo.  Kad ste sjedinili sve zajedno, isipajte na radnu površinu, testo podeliti na 3 jednaka dela i svaki deo rukama izvaljati da dobijete rolatiće oko 2.5cm u prečniku. Zaviti svaki posebno i ostaviti ih u frižider najmanje sat vremena a možete i preko noći.
Ja sam moje zamesila ujutru a pravila sam ih posle podne.
Kad ste spremni da ih pravite, izvaditi jedan rolatić iz frižidera, seći komadiće rolata oko 1.5cm debljine i svaki taj krug rukama oblikovati u kiflicu veličine  koju vi volite. Budite pažljivi sa testom jer se po malo mrvi. Ređati na pleh, koji ste prekrili pek papirom i ostaviti razmak nekoliko cm između njih.
Kad stsu počeli blago da rumene po ivicamae napunili pleh, peći ih u prethodno zagrejanoj rerni na 175°C oko 12 do 15 minuta ili kad vidite da su počele blago da rumene po ivicama. 
Izvaditi a staviti drugi pleh da se peče
Pečene kiflice ostaviti kratko da se prohlade pa po želji izmešajte prah šećer sa vanilom pa svaku kiflicu uvaljatu u taj šećer. Ja volim da ih samo obilato pospem prah šećerom izmešan sa vanilom.
Ostaviti ih da se kompletno ohlade pa tako ohlađene staviti u kutiju i čuvati ih na hladnom mestu Tako zatvorene u kutiji mogu stajati do 3 nedelje ( nema šanse da će vam trajati toliko dugo )

Isto tako uraditi i sa preostalim kiflicama.
U zavisnosti koliko velike ih pravite, ako se male možete od ove količine dobiti i do 60 malih kiglica. Ja sam ih namerno pravila malo veće i dobila sam 40 kiflica.


Prijatno!!!


Нема коментара:

Постави коментар