уторак, 10. јануар 2023.

Začinjena čorba od muškatne tikve

Kod nas muškatne tikve ima preko cele godine ali nekako me ona podseća na jesen i zimu  i ja često kuvam čorbice od nje, jer su brze a baš lepo zagreju telo i dušu.


Sastojci: 1 do 1.5 kg muškatne tikve, 1 habanero paprika, 1 glavica crnog luka, 2 do 3 čena belog luka, 2 kašike maslinovog ulja, 1 kašičica kari začina ili po ukusu, 1/4 kašičice mlevene crvene paprike, po ukusu so i biber, oko 30 g semenke bundeve, oko 1 do1.5 l povrtnog temeljca ili vode

Priprema: Tikvu možete iseći na pola, očistiti od semenki i sečenu stranu staviti na pleh, koji ste prekrili pek papirom i peći je u rernu dok potpuno ne omekša. Izvaditi i kad se ohladi kašikom izvaditi pulpu.

Drugi način, na koji sam ja radila je, očistiti tikvu, oljuštiti je i iseći na kockice.

U širu šerpu sipati ulje, dodati sitno iseckan crni luk i propržiti ga da omekša i postane staklast, dodati beli luk i njega kratko propržiti i na kraju dodati habanero papriku, koju ste očistili od semenki i isekli na sitne komadiće. Sa ovom paprikom budite vrlo oprezni jer je mnogo ljuta, pa kad je čistite stavite rukavice na ruke. Ako je nemate, možete koristiti bilo koju drugu ljutu papriku, koju ćete očistiti od semenki.

Propržite sve ovo zajedno i na kraju dodati tikvu, isečenu na sitnije kockice i propržiti sve zajedno dok tikva ne omekša.

Naliti vodom ili temeljcem ( ja sam imala domaću pileću supu i sa njom sam nalila. Povećati temperaturu i pustiti da provri, smanjiti temperaturu i kuvati dok se tikva ne skuva.

Dodati začine; kari, mlevenu crvenu papriku, so, biber i ko voli može dodati i malo cumina a i ne mora, jer u mnogim kari začinima ga već ima.

Kad se sve skuvalo, dodati šaku tostiranih semenki bundeve u supu i štapnim mikserom sve samleti u glatku masu, Gustinu odredite po vašoj želji, ako je potrebno dodati još temeljca ili vode. U ovoj supi je veoma važno da ne izostavite semenke bundeve, jer se idealno slažu sa ovako pripremljenom supom.

Mi ovu supu volimo jer je baš ljuta onako kako mi volimo, za vas, koji ne volite ljuto samo izostavite habanero papriku.

Po želji možete u supu dodati i pavlaku za kuvanje, ali to učinite tek na kraju i kad ste je dodali, vratite na ringlu samo dotle dok se sve ne zagreje, nema potrebe da supa ponovo vri.

Ukrasiti semenkama bundeve odozgore, ko želi može poslužiti uz čorbu i gusti jogurt.Za vas koji jedete gluten free, koristite namirnice koje su gluten free.

Prijatno!!!

Нема коментара:

Постави коментар