среда, 4. јануар 2023.

Posna pogača

 Trebala mi je posna pogača za parastos ali ja i posno testo smo na VI a trebala je ta pogača lepo da izgleda da ne bude budi bog s nama, tako da sam ipak nekako je napravila i baš sam bila zadovoljna sa testom a u testu sastojak za koji se najmanje očekuje da bude u njemu...

Sastojci: 450 do 475 g brašna, 130 ml sojinog mleka, 200 ml aquafaba, 50 ml ulja, 7 g suvog ili 20 g svežeg kvasca, 1 mala kašičica šećera, 1 kašičica soli

i još: posni majonez, 1 kašika sojinog mleka,1 kašičica ulja, 80 g posnog putera ili margarina

Priprema: Za vas, koji ne znate šta je aquafaba, to je ona tečnost koju iscedite iz konzerviranih leblebija / slanutka. Od te tečnosti se mogu napravti posne puslice, koje su odličnog ukusa.

Ocediti tečnost od leblebija pa njih ostaviti sa strane i iskoristiti za humus ili neko posno jelo ili odličnu salatu. U tečnost dodati sojino mleko i zagrejati da bude toplo. Dodati kvasac. šećer i ulje i sve sjediniti zajedno. Ja moj kvasac stavljam direktno u brašno.

Prosejati oko 500 g brašna pa u zdelu staviti 450 g, dodati so i sve promešati, dodati tečne sastojke i zamesiti testo. Testo je jako meko i mora se mesiti jako dugo, ako posle 15 minuta ručnog mešenja još uvek deluje lepljivo, dodavati po vrlo malo brašna dok ne dobijete testo koje je meko, al se ne lepi za ruke. Ovo je vrsta posnog brioche testa i ja sam ovog puta sve to dradila u kuhinjskom mikseru, jer mi je već bio pri ruci, inače da nije bio ovde ovo bih mesila rukom jer mi je to odlična terapija za mozak.

Umešeno testo oblikovati u kuglu, premazati sa vrlo malo ulja i vratiti nazad u zdelu od miksera da naraste. Od toplote prostorije je zavisno koliko dugo mu treba da raste.

Naraslo testo premesiti, staviti u veću zdelu za mešenje, pokriti i ostaviti preko noći u frižider. ( kod mene je bilo u garaži jer je dosta hladno ) Testa koja fermentišu preko noći, tj takozvana hladna fermentacija je mnogo ukusnija i specijalno ta brioche testa su mnogo lakša za rad kad su hladna.

Ujutru podelite testo na 2 dela, jedan veći i jedan manji deo. Kod mene je to bilo 380 g i 435 g, premesiti i ostaviti kratko da se testo odmori. Za to vreme popite kafu.

Uzeti veći deo testa i razviti ga u pravougaonik uz vrlo malo dodavanja brašna. Premazati sa 50 g posnog putera ili margarina i zaviti u rolat. Seći delove rolata da su vam oko 2.5cm debljine a jedan kraj rolata ostaviti za sredinu pogače.

Kalup veličine 23cm ili šerpu, šta god imate, prekriti pek papirom ( posebno ako koristite kalup za torte sa štipaljkom prekrite pek papirom u protivnom sve će iscuriti van a ako koristite šerpu onda je dobro premazati posnim puterom ili margarinom da se testo ne zalepi ) i ređajte isečene rolatiće okolo stranica. U sredinu staviti kraj rolata. 

Drugi deo testa takođe rastanjiti u pravougaonik debljine pola cm i premazati ostatkom posnog putera. Trećinu rolata iseći u trakice i zaviti rolat od strane koja nije sečena. Pažljivo preneti u kalup i sastaviti krajeve. Pokriti i ostaviti na tolpom mestu da testo još jednom naraste.

Umutiti malo sojinog mleka sa posnim majonezom i dodati vrlo malo ulja pa tom masom premazati naraslo testo. Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C  oko 35 do 40 minuta.

Pečenu pogaču izvaditi iz kalupa, skloniti papir i ostaviti je da se ohladi na žici. Po želji, pogaču premazati dok je topla sa posnim puterom. Ja je nisam posipala nikakvim semenkama jer sam je nosila za parastos u crkvu ali ako je spremate za vaše ukućane za badnje veče možete je posuti semenkama po vašem izboru.

Žito ili koljivo koje sam pripremila za parastos.


Нема коментара:

Постави коментар