среда, 3. јул 2013.

PREVRNUTA GIBANICA

Pecivo, testa, pite i gibanice obožavam.Ovaj recept sam davno videla i nikako da stignem da ga isprobam... e pa danas je taj dan i zaista sam oduševljena sa ovim načinom pravljenja gibanice



Sastojci: 400 g kora za gibanicu,500 ml gustog jogurta ili kiselog mleka,5 jajeta,80 ml ulja,1 kašičica praška za pecivo,3 kašike brašna,pola kašičice soli,300 g sira,60 g putera, 100 ml kisele vode

Priprema:Izmešati jogurt i sodu bikarbonu.Umutiti posebno jaja, dodati jogurt, prosejano brašno,ulje i so i sve promešati.

Emajliranu posudu pravougaonog oblika,veličine 34cm X 22cm ili sličnih veličina,, premazati sa nekoliko kašika smesom od jaja i jogurta/kiselog mleka ( ovo je podloga koja će nam držati gibanicu da na se ne odlepi od dna tepsije)

U smesu od jaja i jogurta/kiselog mleka dodati izmrvljen sir i sve sjediniti.

Kore iskiditati na sitnije komade, ali nemojte sve odjednom, jer kore koje mi imamo u Kanadi nisu iste kao što ih vi imate na prostorima bivše Yu, naše su mnogo tanje ( koristimo iz za baklavu ) i sve dobro namočiti i dobro ih rastresti da podjednako upiju fil.Stavljati ih u pleh u koji ćete peći, tako radite dok imate kora i fila

Iseći puter na komadiće i staviti ih svuda preko namočenih kora.

Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180*C dok vam gibanica fino ne porumeni.

Postaviti 4 šolje i na šolje postaviti ivece prevrnute posude i to odmah uraditi čim ste je izvadili iz rerne,ne dozvolite da vam gibanica padne.Pokriti sa krpom i ostaviti 20 do 30 minuta.
Poslužiti sa šoljom jogurta ili čašom piva.



***Ovde je najvažnije ne koristiti teflonsku ili vatrostalnu posudu.Malo će se zalepiti za dno i prvo parče će biti najteže da se izvadi,ja sam ih vadila sa malom metalnom spatulom za lazanju, ali ako hoćete lepu vazdušastu gibanicu,moraćete malo da se pomučite da oribate tepsiju ( namočite je sa vodom i sapunicom i ostavite preko noći, ujutru će se lakše oribati )***

Prijatno!!!!!

2 коментара:

  1. Interesantan recept a pita izgleda baš vazdušasto. Meni je slična kao pita gužvara koju ja pravim, samo što se ovde dodaje soda bikarbona umesto peciva.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Zoro moja i ja pravim sa praškom za pecivo i bude dobra a sviđa mi se i ova.

      Избриши