четвртак, 28. мај 2015.

Integralne palačinke

Palačinke sam pravila na mnogo načina ali nikad sa integralnim brašnom...danas ih prvi put pravim i da znate da su odlične, mekane su ali nisu elastične kao sa belim brašnom, ali za ovo za šta je meni bilo potrebno,nemam zamerke.
Mogu se jesti sa slatkim ili slanim punjenjem.


Sastojci:

3 XL jaja
60 g integralnog brašna od 9 žitarica
85 g raženog brašna
30 ml ulja
oko 360 do 400 ml kokosovog mleka ili običnog mleka
prstohvat soli
na vrh noža soda bikarbona i prašak za pecivo

ako hoćete da su vam slatke, možete dodati:

1 kašiku meda
1 kašičicu vanilla paste ili vanilin šećer 
koricu od pomorandže ili limuna

džem ili nutela

Priprema:

U dublju zdelu umutiti jaja, dodati ulje, kokosovo mleko, ako nemate može pola voda pola mleko ili mleko od badema i to umutite zajedno sa jajima ( ja mutim sa žicom za mućenje ).

Oba brašna izmešati ( ako nemate ova brašna, koristite koja imate ali onda dodati tečnost onoliko koliko bi bilo potrebno za brašno koje koristite ) dodati prašak za pecivo, prstohvat soli i sodu bikarbonu i izmešajte sa brašnom i sve to dodajte u umućeno mleko i jaja i zicom umutiti da nemate grudvica.
Ostaviti na stranu da odstoji oko 15 do 20 minuta.


Zagrejati teflonski tiganj sa nekoliko kapi ulja ( ulje samo stavljam prvi put, posle više ne stavljam.

Sipati po jednu kutlaču smese za palačinke u zagrejani tiganj, okretati svuda okolo da se površina tiganja prekrije sa smesom i peći oko minut -dva na niskoj temperaturi.
Spatulom okrenuti i peći i drugu stranu vrlo kratko, samo malo da porumeni.


Od ove količine trebate dobiti oko 10 do 11 velikih palačinki, prečnika 24cm..ako vam je tiganj manji, biće ih više.

Prijatno!!!!

10 коментара:

  1. Lepo izgledaju, a za ljubitelje palačinki nema razloga da im se ovakve ne svide ♥
    Često spremam od integralnog brašna, jesu malo drugačijeg ukusa, al su podjednako lepe...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nama su se isto dopale, malo su krtije i treba se biti malo više pažljiv i kad se okreću i kad se mažu, ali tro mi ni malo nije smetalo da uživam u njima...Hvala Gago i topli pozdrav.

      Избриши
  2. Sve vise pokusavam ukljuciti ovakve recepte u prehranu, jer mi vise odgovaraju iz vise razloga. Odlicne!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jasna, sa godinama nam neke stvari mnogo više odgovaraju za stomak...kao meni na primer, mnogo lakše varim praziluk od crnog i trebamo jesti i praviti ono što volimo.Počela sam i ja da koristim ova integralna brašna i sviđaju mi se.

      Избриши
  3. Obožavam integralno brašno, ali ga nikad nisam koristila za palačinke

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja Tamara i ja ga prvi put koristim za palačinke i jako nam se sviđa..posebnbo sa ovim brašnom od 9 žitarica u kom ima i semenkice...

      Избриши