петак, 25. јул 2014.

Dan sa našim prijateljima

Čovek je bogat za onoliko koliko ima prijatelja, i kad kažem prijatelja, mislim na one, koji bi u pola noći, ako ih pozoveš, bez mumlanja ustali i došli u pomoć, ako je potrebno.
Mi smo zaista bogati što se toga tiče i srećni smo da ih imamo.
Jedni od tih prijatelja su i ovo dvoje dobrih ljudi,Tomo  i Jelka. Ja ih poznajem oko dvadesetak godina, ali smo postali veoma bliski prijatelji pre desetak godina, viđamo se vrlo često na zajedničkim ručkovima i večerama a nema ni jednog slavlja da bi se proslavilo a da ne pozovemo jedno drugo. Pored njih,ima još dve porodice, o njima ću pisati neki drugi put.
Jelka pravi odlične, lažne salenjake ( zovemo ih lažnim jer nemamo salo ) i svaki put kad trebaju neki od kolača da se naprave ( mi pomažemo jedna drugoj tako što svaka od nas napravi nešto slatko ili slano i tako pomognemo jedna drugoj ) uvek tražimo njene " salenjake ". Vi sami znate koliko ja volim peciva, i juče moj muž i ja, odlučimo da odemo do naših prijatelja,  da najzad vidim  kako ih ona pravi.
Ništa nije drugačije od ostalih kiflica, malo se drugačije premazuju a na kraju dobijete tako dobre " salenjake ",koje kad počnete da jedete, ne možete da prestanete.
Kaže juče moja prijateljica. Zoki ne voli kolače ali se vidi da voli moje salenjake ( mislim da sam pojela 4-5 ) Dobili smo i da ponesemo, recept sam zapisala i evo da ga prenesem i vama.


Sstojci:

1.2 kg brašna + za doradu testa ( ne više od 1.3 kg )
16 g suvog ili 40 g svežag kvasca
1 kašičica šećera
125 ml tople vode
1 kašika brašna
4 manja ili 3 veća jaja + 1 žumanac
500 ml toplog mleka
70 g šećera
225 g masti +100 g za premazivanje
50 g mekog margarina bez soli za premazivanje
korica i sok od 1 limuna
1 kesica vanilinog šećera ili pola kašike vanilla paste

i još:
gusti džem po važem izboru
1 jaje i malo ulja za premazivanje kiflica

Priprema:

Prosejati brašno u veću vanglicu i od tog brašna oduzeti oko 200 g, ostaviti kg.( trebaće vam još, ali je bolje početi sa manje brašna i dodavati po potrebi od onih 200 g )

U zdelicu staviti toplu vodu, šećer, kvasac i kašiku brašna i sve sjediniti i ostaviti sa strane da se kvasac podigne.
Mleko zagrejati samo da bude mlako. Jaja razbiti u jednu manju činijicu.

U brašno staviti 225 g masti ( lard ) i rukama utrljati brašno u mast i sve dobro promešati,dodati jaja, šećer, limunovu koricu i sok, vanilu, toplo mleko i nadošli kvasac i sve zamesiti. 
Isipati sve na radnu površinu i pomoću brašna umesiti meko, ali ne i lepljivo testo. ( trebalo je još 130 g brašna da se zamesi testo , ali puno zavisi od veličine jaja i vrste brašna ) 
Oblikovati testo u loptu, vratiti u vanglicu i ostaviti u frižider najmanje 3 sata a najbolje preko noći.

Pobrašniti radnu površinu, isipati pažljivo testo i vađim rukama ga malo rastanjite prvo a onda ga rastanjiti u pravougaonik debljine oko 1cm.
Polovinu tog testa premazati sa polovinom omekšale masti ( 50 g )


Preklopiti sa onom drugom polovinom koja nije premazana i ponovo rastanjiti u pravougaonik debljine od 1cm.


Premazati polovinu testa sa omekšalim margarinom ( lično ne koristim margarin i nemam ga u kući, kad ih budem pravila ja ću premazati sa puterom jer mi se ne kupuje margarin samo za 50 g i videću kolika je razlika i da li je uopšte ima ) i ponovo prebaciti stranu koja nije premazana preko strane koja je namazana.
Ponovo rastanjiti testo i premazati ga još jednom sa mašću, prebaciti ponovo ne namazanu stranu i svuda poravnjati testo okolo. Znači, premazati dva puta sa mašću i jednom sa margarinom, Jelka kaže da je probala da premaže dva puta sa mašću dva puta sa margarinom i da su joj bile premasne, zato ih premazuje na ovaj način. Između premazivanja se ne stavlja u frižider niti se testo odmara.


Celo vreme, dok tanjite testo, pomažite se sa ostatkom brašna, inače će vam se testo lepiti za radnu površinu.

Kad ste zadnji put premazali testo, rastanjiti ga u veliki pravougaonik debljine oko pola cm i iseći na trake širine 5 do 6 cm i onda preseći tu traki na parčiće oko 10cm dugačke i svaku od tih traka iseći dijagonalno na pola.


Jelka je to sekla nožem, lično mislim da vam je mnogo bolje i lakše iseći sa pizza sekačem ( ona je navikla da seče nožem,ja pizza sekačem, a vi onako kako ste vi navikli ) i uzimati svaki trougao i malo ga prstima istapkati da napravite da su veći,stavljati nadev po želji, kod nas je to bio džem od kajsija,gledajte da vam je džem malo gušći da ne curi puno, zaviti u kiflice i ređati na pleh, koji ste malo podmazali sa sprejom za pečenje ili prekrili papirom za pečenje.

Trebaće vam dva veća pleha a kiflice možete praviti koju god vi hoćete veličinu, manje ili veće,ovde su pravljene manje.

Kad ste napunili jedan pleh, premazati ih sa umućenim jajetom i uljem i peći na 180*C oko 20 minuta ili dok vam fino ne porumene.

Gotove kifle stavljati na veću tacnu,na koju ste stavili kuhinjski papir, ostaviti ih da se malo ohlade i onda ih posuti sa šećerom u prahu i poslužiti.

Dok su se kifle hladile, ja sam se prošetala kroz Jelkino i Tomino dvorište.


Prelepe su im hortenzije a pored njih svašta još će se tamo videti, cveće, povrće, mlade voćkice koje će uskoro i da rode svoje prve plodove....



Svašta ima u ovoj maloj bašti.....


Jelka na,m je nabrala punu koficu mladih krastavaca a i prošle nedelje nam je donela punu koficu, baš su puno rodili ove godine.




Biće tu i puno paradajza kao i prošle godine. Od viška paradajza ovi vredni domaćini su napravili odličan domaći paradajz sos, i ja sam dobila teglu.


Kifle su se ohladile i ajd sad navalite.

Dragi naši prijatelji, od srca vam hvala na izuzetno lepo provedenom danu,sa vama nam je vreme proletelo i moralo se kući poći.....do sledećeg viđenja u četvrtak 30 jula, kad nas osmoro idemo na vaš cottage.

8 коментара:

  1. Pravi prijatelji su danas retkost i zato su pravo blago! :) A kiflice bas lepo izgledaju, verujem da su mnoogo ukusne. Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Marijana....mi smo što se tiče prijatelja zaista veliki srećnici i to izuzetno poštujemo i negujemo takva prijateljstva. Topli ti pozdrav šaljem.

      Избриши
  2. Prekrasno druzenje,vrt na kome "zavidim",a istovremeno se divim rezultatima Jelkinog i Tominog rada :) Kiflice ce biti isprobane,nije nikad bilo omaske u Zoricinim receptimma,pa je i ovaj je zabiljezen,margarin ostavljam tamo gdje je i predvidjen,mada ga i sama ne koristim,ali poucena iskustvima iz skandinavske kuhinje(i oprobala) koristim ga u dizanim tijestima,gdje zbog nekih nepoznatih razloga ima fantastican efekt :) Srdacan pozdrav

    ОдговориИзбриши
  3. Nema ljepšeg provednog vremena uz drage ljude, prirodu i uz dobru hranu pa makar bili tu samo ali jako dobri salenjaci.

    ОдговориИзбриши
  4. Uživajte sa vašim dragim prijateljima i čuvajte jedni druge, prijatelji su bogatsvo na koje ponekad zaboravimo, ali sreća je da su uvijek tu da nas podsjete i daju nam priliku da uživamo u toj činjenici. Salenjaci mi super izgledaju, a to što su lažni za mene je prednost jer mi nije baš prijateljska pomiao na to salo u kolačićima. U subotu sam imala priliku probati slične kolačiće kod jedne starije gospođe koja je iz Slavonije i koja ih je ispekla savršeno, jedva sam se suzdržala da nakon prva dva ne krenem i dalje, ali bilo je još ljudi pa ne bi bio red da im ja baš sve pojedem :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Joj Branka, i meni je po nekad neprijatno ali ove ljude poznajem odlično i zaista smo dobri prijatelji i kod njih se uopšte ne stidim,osećam se kao kod svoje kuće. Znači, traži recept i obavezno ih isprobaj, ako su ti se toliko dopali. Pozdrav za vas dvoje,

      Избриши