уторак, 8. јул 2014.

Liker od pomorandže.....Vin d'Orange

Ovaj liker je izuzetno fin i ukusan, malo drugačiji od ostalih. 
Ja sam liker dobila na poklon od prijateljice, nisam ga pravila, ali ću ga uskoro napraviti.
Pre nego što ga poslužite, dobro ga ohladite.
Vi, koji živite u Francuskoj, vrlo dobro znate o ovom liker, jer mislim da tamo nema kuće, koja ga ne pravi.

Sastojci: 4 l rose ili belog vina, 1 l vodke /rum/džin/brandy, 600 do 1 kg šećera, 10 do 12  pomorandži  ( Seville ), 2 mahune vanile, 2 limuna

Priprema:

Za ovaj liker, potrebna vam je velika tegla od 10 litra sa poklopcem, ako ne planirate da napravite ovoliku količinu, napravite manje, ali vam je potrebna veća tegla sa dobrim poklopcem, ili nekoliko manjih tegli, po podelite: na primer,dve od po 5 litara.

U teglu staviti vino, šećer i alkohol i mešajte dokle god se šećer ne otopi.

Pomorandže i limun dobro oprati, iseći na pola, pa na četvrtine, dodati u teglu sa alkoholom, dodati mahune vanile i još jednom sve dobro izmešati. ( moja prijateljica je dodala kašičicu prirodnog ulja od pomorandže,vi ne morate )

Zatvoriti teglu, i ostaviti na hladnom i tamnom mestu. Jednom do dva puta nedeljno, otvoriti i dobro izmešati. Ostaviti tako da stoji od 30 do 40 dana. ( probati posle 30 dana, ako ne ma dovoljno ukus na pomorandžu, ostaviti još nekoliko dana, ne više od 10 )


Kad je prošlo vreme stajanja, tečnost procediti nekoliko puta kroz duplu gazu a na kraju možete procediti kroz filter za kafu. ( Boja likera puno zavisi od vrste pomorandže )

Flaše dobro oprati i sterilisati ih.

Sipati liker u flaše,zatvoriti ih i ostaviti na tamnom mestu još nekoliko meseci da liker "sazri ",što duže stoji, to je bolji, i ovako pripremljen liker može da "zri" i do dve godine.

Rashladiti i piti ga u toplim letnjim danima.



Živeli!!!!



2 коментара:

  1. Zorice ovaj liker savršeno zvuči i zgleda ! Recept sam zabilježila i kadsa budem imala fine domaće naranče pravim ga ! Jako mi se sviđa kako si ga servirala, super zanimljive čašice !

    ОдговориИзбриши
  2. HVala draga moja Branka, oduševljena sam i ja sa ovim likerom, rado bih da ga napravim, ali moram da nađem ne prskane pšomorandže. Lako je tebi.
    Čaše su venčani poklon od dragih nam prijatelja.

    ОдговориИзбриши