недеља, 13. јул 2014.

Đuveč na moj način

Od uvek sam volela đuveč, jer je ručak sa puno povrća. Moja mama ga nije tako pravila kao ja,ali volela sam i na način na koji je ona pravila. Moja deca obožavaju đuveč i to je bio jedan, od odličnih načina, da im se podmetne povrće da pojedu.....




Sastojci:

po 2 bataka po osobi
začini po ukusu; biber, vegetin mix za piletinu, montreal chicken začin
2 kašike brašna
ulje za prženje
1 velika glavica crnog luka
4 čena belog luka
1 struk praziluka
2 crvene paprike babure
4 šargarepe
5 osrednjih krompira
pola glavice karfiola
pola glavice korena celera
1 konzerva seckanog paradajza od 400 ml ili 3 do 4 dobro zrela paradajza
150 g kočanskog pirinča
200 g neke pikantne polusušene kobasice
2 pune  kašike paradajz pirea
2 pune kašičice dimljene crvene paprike, po želji možete staviti i malo ljute mlevene  paprike
750 ml do 1l pilećeg temeljca
2 kašike sitno iseckanog peršuna
začini po ukusu; biber, so, vegeta NATUR

Priprema:

Piletinu oprati, odstraniti višak masnoće i dobro osušiti.
U plitak tanjir staviti brašno i sve začine koje želite, ja sam stavila vegetin mix za piletinu, sveže samleven biber, montreal chicken začin i pola kašičice belog luka u prahu, sve to izmešati i uvaljati piletinu u tu smesu.

Sipati ulje u dublju šerpu, dobro ga zagrejati i propržiti piletinu sa svih strana, da lepo porumeni. Izvaditi piletinu na tanjir,poklopiti i ostaviti sa strane.

Po potrebi odliti malo ulja i u to isto ulje propržiti malo kobasicu,koju ste isekli na manje komade, da porumeni, izvaditi i njih i staviti zajedno sa piletinom.

U to isto ulje dodati sitno iseckan crni luk i propržiti ga dok ne postane staklast, dodati praziluk,koji ste isekli na krupnije komade, beli luk i sitnije sečen koren peršuna i to sve zajedno pržiti, ako je potrebno dodavati po malo pilećeg temeljca dok ne omekša. Dodati šargarepu, koju ste isekli na krupnije kocke i nju propržiti nekoliko minuta, dodati papriku, koju ste isekli na krupnije kocke ( ja sam koristila žutu i crvenu papriku ) te i nju propržite da vrlo malo omekša,dodato krompir i njega propržiti kratko i na kraju  dodati karfiol,paradajz pire i opran kočanski pirinač. ( ako volite pirinač dugog zrna, onda koristite njega, ja više volim ovaj,okruglog zrna )

Sve sjediniti zajedno, dodati mlevenu papriku, začine po ukusu i na kraju dodati paradajz iz konzerve i pustiti da krčka oko 5 minuta, ali povremeno promešajte.
Sklonite sa vatre, dodati peršun i proprženu kobasicu i sve isipati u pripremljen pekač,koji ste malo premazali sa uljem.
U šerpu, u kojoj ste sve pržili/dinstali sipati pileći temeljac, sve drvenom kašikom izgrebati sa dna i sa strane i sipato preko smese od povrća.


Preko naređati pileće meso,pokriti sa folijom i peći u rerni, dok pirinač ne omekša, skloniti foliju i ostaviti još malo da se ukrčka, ali nemojte da vam se sva tečnost ukrčka, ostaviti da bude malo žitko.



Poslužiti sa kupus salatom ili belolučenim paprikama.

Ovako jelo može biti pripremljeno i bez mesa i biti prilog nekom pečenom mesu ili roštilju i može biti i posno.


Prijatno!!!!!!

10 коментара:

  1. Đuveč i pilav, kakav derbi! Oduvek omiljeni :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Joj Nina, da znaš kako ga volim, ne bih znala šta mi je dosta, ali se mora stati negde. Pozdrav, draga moja.

      Избриши
  2. That's the real meal. :)
    Have a nice day, Zoki!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I can not agree more with you, and one of my favorite meals. Hugs, my dear friend:))

      Избриши
  3. obožavam ali, vole i moji dečki.....izvrstan objed...
    u prvi mah mi se od batačića učinila neka ribica :) ,,,možda moram mijenjati očale :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Snješka, mislim da nema onog ko ga ne voli...da znaš da ću sledeći put probati i sa ribom. Topli pozdrav, draga moja.

      Избриши
  4. Анониман15. јул 2014. 04:05

    Odlična kombinacija sa piletinom volem!

    ОдговориИзбриши
  5. Đuveč mi je super, a ovaj tvoj je tako bogat dobrim namirnicama i okusima, baš mi se sviđa !!

    ОдговориИзбриши
  6. Kod nas sve što je sa povrćem prolazi. Jedino jelo, pored musake koje mogu jesti hladno, inače ne volim hladno jelo. Od srca ti hvala.

    ОдговориИзбриши