четвртак, 17. јул 2014.

Ćuftice pod pokrivačem od plavog patlidžana

Mi ćemo da poplavimo od patlidžana, ali ga jako volimo i to na svaki mogući način. Kod nas je on mnogo više korišćen u kuhinji od tikvica, mada volimo i njih.
Još jedan fini ručak,pa probajte.



Sastojci:

500 g mlevenog ne masnog mesa ( piletina, svinjetina, govedina, ćuretina )
3 male ljutike / arpadžik
4 čena sitno iseckanog belog luka
2 struka mladog luka ( ako nemate i ne mora )
2 kašike sitno iseckanog peršuna
1 jaje
2 mala feferončića sitno iseckanih
3 do 4 kašike prezli ( ja koristim PANKO mrvice )
po ukusu začini; biber, so,vegeta

Sastojci za sos:

1 velika glavica sitno iseckanog crnog luka
1 velika šargepa
2 štapa celera
3 do 4 čena sitno iseckanog belog luka
800 ml mlevenog paradajza
250 g seckanog paradajza
1 kašika peršuna ili bosiljka
maslinovo ulje za prženje
po ukusu; biber, so, italijanski začin, oregano

i još:

3 do 4 plava patlidžana
so
malo maslinovog ulja
 200 g nekog lako topljivog sira  ( Gouda,ementaler, mozzarella )
Grana Padano
tučena crvena paprika za posuti

Priprema:

Ideja za ovaj fantastični ručak je odavde ali sam ja pravila po svom ukusu.

Patlidžan oprati, odseći tamo gde je drška i iseći na listiće oko pola cm debele,posoliti i ostaviti na kuhinjski papir da ispuste vodu.

Obrisati vodu sa njih, staviti ih na pleh i ,preliti sa vrlo malo maslinovog ulja i ispeći u rerni da porumene.Nemojte ih prepeći, raspadaće vam se.

Ostavite sa strane da se malo ohlade.

Ćufte napraviti tako što ćete sve sastojke za ćufte sjediniti i praviti kuglice, ali malo veće nego obično. Ja sam od ove smese dobila 8 ćufti.

U šerpu, u kojoj ćete kuvati sos, sipati malo ulja i svaku ćuftu, malo poravnati odozgore i odozdole i pržiti ih nekoliko minuta sa svake strane, samo da porumene.

Izvaditi ih i staviti na tanjir da se ohlade.

U šerpu, u kojoj ste propržili ćufte, staviti sitno iseckan crni luk ( ja sam dodala i jedan struk praziluka jer ga mi volimo ) i sve pržiti dok, luk malo ne omekša, dodati izrendanu šargarepu, sitno iseckan celer i beli luk i sve to upržiti,dokpovrće ne omekša.

Sipati oba paradajza, mleveni i seckani, dodati začine po ukusu i krčkati ga da se malo zgusne. Na kraju dodati sitno iseckan peršun ili bosiljak.

Na radnu površinu staviti dva ili tri parčeta pečenog plavog patlidžana unakrst,preko staviti meso ( meso može da bude i sveže, ne morate da ga pržite, ali ovako je ukusnije, po želji, miožete sve ispeći malo na roštilju ) preko mesa stavite dva tri parčeta isečenog sira na štapiće, ili ga izrendajte i preklopiti svaku slobodnu stranicu plavog patludžana preko sira.


U pekač sipati nekoliko kašika sosa od paradajza, da vam prekrije dno i poređati napravljene paketiće.

Preko napravljenih paketića sipati ostatak sosa, poklopiti ili zatvoriti sa alu folijom i peći u rerni oko pola sata do 45 minuta, otklopiti i samo zapeći na kratko.


Sipati nekoliko kašika sosa na tanjir, staviti po jednu ili dve ćufte na sos i posuti sa Grana Padano sir, po potrebi, ako se sir ne otopi, staviti vrlo kratko u rernu da se sir otopi.

Poslužiti sa nekim finim prepečenim hlebom, pastom ili kao ja, bez ičega.


Prijatno!!!!


Domaćica za ovomesečnu blogersku igricu "Ajme,koliko nas je " je naša blogerica Jela sa bloga " Jelina Jela " koja nam je zadala temu plavi patlidžan i njoj šaljem ovaj recept.

4 коментара:

  1. Uh, kako mi se dopada ovaj recept. Baš sve ono što volim i to u divnom smotuljku:)

    ОдговориИзбриши
  2. Ti si izgleda kao i mi...volimo plavi patlidžan, a ovo je bio zaista fantastičan rčak. Moj muž nije veliki gurman, ali ovo je jeo sa takvim zadovoljstvom da mi je bilo uživanje ga gledati kako jede. Od srca tebi hvala.

    ОдговориИзбриши
  3. Ovo mi je izvrsno jelo, baš si nas počastila odličnim receptima sa patliđanom, hvala !!

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala. Ja ću da poplavim od njih, ali volim ih.Drago mi je da ti se dopada recept.

    ОдговориИзбриши