четвртак, 27. октобар 2022.

Krem potaž od luka

 Danas je dan da se samo uvučeš u krevet ispod toplog ćebeta, neku knjigicu u ruke i ne mrdati iz kuće...ceo ubogi dan pada ona prava jesenja kiša, lišća svuda po dvorištu, kao da moj muž i ja juče nismo potpuno očistili dvorište od istih...ovaj potaž je baš idealna za ovakvo vreme. Za one koji ne voli luk ako pojedu ovaj potaž neće ni znati da je napravljena od njega.

Ja sam htela da ga poslužim sa prepečenim hlebom posut sirom pa vraćen u rernu da se sir otopi, ali po kiši mi se nije išlo u podavnicu da kupujem hleb, tako da je ovog puta bilo meni, bez hleba, a mužu sa običnim istostiranim hlebom, bez sira odozgore.

Sastojci: 2 kašike ulja, 30 g putera, 1 struk praziluka, 2 štapića celera, 500 g luka, pola kšičice ili po ukusu italijanskog začina, 500 ml povrtne supe ili obične vode, 1 veliki ili 2 manja krompira, so i biber po ukusu, 150 ml pavlake za kuvanje

Priprema: Ulje i puter staviti u šerpu ( ja volim da dodajem puter u jela, ima mi nekak lepši i boatiji ukus ali vi, ako niste navikli d kuvate tako slobodno koristtie ulje ili mast ) dodati opran i sitno iseckan praziluk ( ako ga nemate, možete ga i izostaviti ) zajedno sa sitno iseckanim celerom i pržiti zajedno sve dok luk ne omekša i postane staklast. Ne treba da porumeni zato je bolje pržiti na tihoj temperaturi.

U omekšali luk dodati sitnije sečen krompir, koji ste prethodno oljuštili i oprali, propržiti sve zajedno nekoliko minuta, dodati italijanski začin, naliti sa polovinom tečnosti, poklopiti i kuvati na nižoj temperaturi dok se krompir ne skuva. Povremeno promešajte i po potrebi dodavati ostatak tečnosti.

Kad je sve skuvano, posoliti i po želji dodati malo suvog začina. Samleti sve u blender ili štapnim mikserom, vratiti nazad u šerpu sipati pavlaku za kuvanje i zagrejati samo da se pavlaka zagreje, ne treba da provri. Ako mislite da je pregusto pre nego šo ste dodali pavlaku dodajte tečnosti onoliko koliko želite  da vam je potaž gust / redak

Poslužiti toplo posuti seckanim peršunom i posut krupnije mlevenim biberom.

Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар