четвртак, 13. октобар 2022.

Štrudla sa slatkim sirom

 Moram da priznam da mi se ideja svežeg sira sa suvim grožđem nije baš mnogo dopala jer jednom davno je moja kuma, koja je rođena Zagrepčanka, pravila pitu sa vučenim korama, bez suvog grođža i meni se baš nije dopala. Da li su mi se ukusi od tada promenili ili mi jednostavno tada nije "leglo" ne znam ali danas reših da opet probam ali ovog puta sa dizanim testom....a joj, pa ovo je fantastično, ne možemo da stanemo da jedemo...sledeći put moram napraviti duplu meru.


Sastojci za testo: 300 g brašna, 120 ml mleka, 1 jaje, 4 g suvog kvasca, 30 g šećera, 1 vanila, limunova korica, 1 / 4 kašičice soli, 60 g omekšalog putera

Za fil: 120 g rikota sir, 50 g krem sir, 2 kašike pavlake, 40 g šečer, 1 kesica vanile, 60 g suvog grožđa

Za preliv: 3 vršno pune kašike šećera u prahu, 1 kašika mleka, 1 kesica vanile

Priprema:  Brašno prosejati, dodati šećer, vanilu, limunovu koricu, kvasac, jaje i zagrejano mleko i zamesiti testo koje je na tvrđoj stran. Preko testa staviti omekšali puter i mesiti dok se puter ne sjedini sa testom a vi dobijete meko i elastično testo. ( testo nije previše mekano ) Premazati zdelu sa puterom, vratiti umšeno testo, pokriti i ostaviti na toplom mestu da testo naraste.

Dok testo raste, pripremite fil. Ja sam kupila kremastu rikotu ( smooth ) dodala omekšali krem sir, 2 kašike pavlake, šećer i vanilu i sjedinila sve zajedno i tek sam na kraju dodala suvo grožđe i sjedinila. Moje suvo grožđe nije trebalo da se potapa u vodi jer je zaista meko a vaše suvo grožđe ako nije dovoljno mekano potopiti ga u vreloj vodi da omekša, ocediti od viška vode i upiti kuhinjskim papirom ako još ima tečnosti pa tek onda sjediniti sa sirom.

Naraslo testo samo isipati na pobrašnjenu radnu površinu, posuti malo brašnom i odozgore i rasklagijati u pravougaonik pola cm debljine, premazati pripremljenim filom i zaviti u rolat. Preneti na pleh koji ste prekrili pek papirom i iseći oštrim makazama trakice ali ne do kraja testa oko 3 do 4 cm debljine ili onako koliko vi volite da su vam parčići veliki. Svako parče malo rukom okrenuti prema gore ( pogledajte kolaž ) 
Pokriti i ostaviti pola sata na toplom mestu da još jednom naraste.
Naraslo teto premazati sa malo mleka i peći u prethodno zagrejanoj rerni na 185°C  oko 25 minuta ili dok vam ne porumeni.

Pečenu štrudlu premazati sa malo otopljenog putera i ostaviti je da se kratko ohladi.
Dok se štrudla hladi, napravite preliv. Izmešati sve zajedno u glatku masu, preliti kašičicom preko i posuti listićima badema.


Kad se štrudla ohladila, skuvati kafu ili čaj i poslužiti je.


Mi smo je jeli posle ručka i nismo znali šta nam je dosta, pojeli smo je pola a pola će verovatno biti pojedeno do večeras..


Prijatno!!!




Нема коментара:

Постави коментар