уторак, 30. октобар 2018.

Slana torta od palačinki

Juče su nam bili vrlo dragi ljudi u poseti, koje smo sasvim slučajno upoznali ovde na Nijagarinim vodopadima i nekako smo kliknuli odmah...radujemo se da smo ih upoznali i prirasli su nam srcu i jednostavno smo morali da ih pozovemo i provedemo vreme zajedno...to dvoje " mladih " ljudi fantastično sviraju i mi smo uživali u njihovom sviranju prošle nedelje...


Sastojci za pileću supu: 3 pileća batka sa karabatkom, 1 do 2 šargarepe, 1 mala glavica luka, 2 čena belog luka, 1 paškanat, 2 štapića celera, 1 kašičica bibera u zrnu, 1 do 2 lovorova lista, 3 do 4 struka peršuna
Sastojci za palačinke: 500 ml tečnosti ( 350 ml mleka i 150 ml kisele vode ), 150 g brašna, 150 g sitno izrendanog kačkavalja, 2 jaja, 30 ml ulja, 3 kašike sitno iseckane mirođije, vlašca, peršuna, 1 mala kašičica šećera, pola male kašičice soli
i još: 500 g šampinjona, 250 g krem sira, 2 pune kašike kisele pavlake, 6 struka mladog luka, po 1 puna kašika sitno iseckanog peršuna i mirođije, po ukusu so i iber,30 g putera, 75 ml ulja

Priprema:  Testo za palačinke napravite veče pre.
Umutiti jaja, dodati mleko, so, šećer,ulje i brašno i sjediniti sve zajedno.
Ostaviti preko noći u frižider.
Sledećeg dana, sat vremena pre nego što ćete početi sa pečenjem palačinki,izneti iz frižidera i ostaviti na sobnoj temperaturi.
Dok zagrevate tiganj, dodati izrendani sir, seckani zeleniš ( koristite ono što imate, ja sam koristila peršun i vlašac ) i kiselu vodu i sve dobro izmešati.
Zagrejani tiganj premazati sa malo ulja ili putera i sipati onoliko koliko je potrebno za vaš tiganj.
Ja sam pekla palačinke u tiganj prečnika 26cm a recept kaže u tiganj od 20cm i od ove mase trebate da dobijete 12 do 13 palačinki i kod mene je bila veća količina mase za palačinke, jer sam pravila veće.
Da budete sigurni da palačinke neće da se zalepe za tiganj, zbog sira, premažite tiganj posle svake palačinke i kad ih okrećete, okretati ih vrlo pažljivo sa većom spatulom, ja ih okrećem rukom.

Pre nego što počnete sa palačinkama pripremite sve za supu.
Meso operite, očistite od viška masnoće ( ja sam koristila karabatkove bez kože i stavila sam 6 komada ) i stavite u šerpu, dodati sve ostalo što je potrebno za supu, pokrite i pustite da provri.
Kad provri, smanjite temperaturu i kuvati poluotklopljeno dok se meso ne skuva.
Izvaditi meso, pokriti i ostaviti da se ohladi.
Supu procedite i ostavite šargarepu, koju ćete sitno iseckati i vratiti u proceđenu supu a ostalo ili bacite ili dajte nekom ko voli kuvano povrće iz supe.
Kad se meso ohladilo, iseckati na sitne kockice i ostavite sa strane, treba da imate oko 350 do 400 g mesa.

Šampinjone očistiti i iseckati na tanje listiće. 2 do 3 šampinjona, koji su veći,iseći na 4 dela ako su manji, iseći ih na polovine, to vam je za dekoraciju.
U tiganj staviti puter i 1 kašiku ulja, zagrejatri i dodati šaminjone i pržiti ih na jakoj vatri da porumene i voda uvri.
Pobiberiti i posoliti tek na kraju. Odvojiti one četvrtine na stranu, jer će vam kasnije trebati za dekoraciju.
Ostaviti da se ohladi.

Mladi luk očistiti i iseckati vrlo sitno i zeleni i beli deo.
Iseckati peršun i dodati u mladi luk i sve izmešati i ostavite sa strane.
Krem sir sobne temperature umutiti sa pavlakom u kremastu masu.

Na tacnu, sa koje ćete poslužiti ovu slanu tortu, staviti jednu palačinku, preko namazati sa masom od krem sira, posuti sa izrendanim sirom ( ovo ne morate, ja sam to uradila jer mi je ostalo sira od palačinki i da mi se ne vuče po frižideru iskoristila sam na ovaj način i ja sam kupila već izrendan sir, koji je bio krupnije rendan a trebalo je da bude sitnije izrendan, ali to nije ništa promenilo ni teksturu ni ukus ) posuti iseckanim mladim lukom, sitno iseckanim kuvanim mesom i šampinjonima i gledajte da imate dovoljno za sve palačinke, zadnju ne posipamo sa nadevom.


Preklopiti drugom palačinkom i isto tako uraditi i sa njom i sa svim ostalim palačinkama koje su vam ostale. Kad stavljate palačinku preko, blago pritisnuti vašim rukama preko da se fil rasporedi svuda, jer obično ovakvo slaganje ispadne kao kupola u sredini.
Zadnju palačinku staviti preko filivanih palačinki, blago premazati sa ostatkom krem sira, izrendati sitno kačkavalj preko, posuti sitno iseckanim peršunom i ukrasiti onim četvrtinama šampinjona koje ste isekli na početku ili ukrasiti po vašoj želji.


Supu zakuvajte i poslužite prvo, napraviti zelenu salatu i poslužiti sa tortom ili uz kisele krastavčiće, masline i ajvar. Ovako pripremljen ručak može da vam bude kompletan obrok ili samo hladno predjelo.
Ja sam poslužila toplu supu a posle je bila slana torta sa raznim suvim narescima, maslinama, ajvar i kiselim krastavčićima kao zakuska...




Нема коментара:

Постави коментар