недеља, 21. октобар 2018.

Slatki hleb sa jabukama i cimetom

Nema ništa lepše nego kad kućom zamiriše sveže pečeno testo sa jabukama i cimetom..to vraća u neka lepša i srećnija vremena, kad smo bili bezbrižni i kad nam je u glavi jedino bilo gde ćemo i sa kim da se igramo...


Sastojci za testo:  280  g sve namenskog brašna, 43 g putera, 4 g suvog instant kvasca, 50 g šećera, pola kašičice soli, pola kašičice cimeta,  1 XL jaje, 120 ml mleka, 1 kesica vanile
Sastojci za fil od jabuka: 4 jabuke, ( oko 400 g ) 50 g šećera, 100 g braon šećera, 1 puna kašičica cimeta, prstohvat soli, kašika limunovog soka

Priprema:  U zdelu staviti 200 g brašna, jaje, cimet, vanilu i kvasac.
Zagrejati polovinu mleka u koje ste dodali šećer i puter, samo da se puter i šećer otope, stalno mešajući. Skloniti sa ringle pa dodati preostalo mleko da dobijete tečnost koja nije puno topla. Ako je previše vruće, ostavite da se malo prohladi, jer vruća tečnost nije dobra za kvasac.
Sipati toplo mleko u brašno i varjačom ili mikserom sjediniti sve zajedno. Sad po malo dodavati preostalo brašno i mutite dok testo ne počne da se odvaja od stranica zdele, ako je potrebno, dodati još malo brašna. ( meni nije bilo potrebno )
Isipati testo na radnu površinu i domesiti testo rukom. Oblikovati u kuglu, premazati sa vrlo malo ulja testo i stranice zdele, vratiti nazad u zdelu, pokriti i ostaviti na toplom mestu da se testo udvostruči.

Dok testo raste, pripremiti fil od jabuka. Ja sam imala 4 jabuke koje nisu bile ni male ni velike i bilo mi je dovoljno, ovde ne morate striktno da se držite mera, napravite onako kako je po vašem ukusu i po ukusu vaše porodice. Neko voli više jabuka u filu, neko manje, ali nemojte preterivati.
Jabuke oljuštiti, očistiti, iseći na sitnije kockice i preliti sa limunovim sokom. Posuti jabuke sa kristal šećerom i ostavite da ispuste sokove.
Ocediti od soka, ako želite, možete da ga sačuvate pa sa njim i prah šećerom napravite preliv za slatki hleb, ja ga nisam sačuvala, jer tu vrstu preliva ne volim za ovakvu vrstu kolača, više volim samo posuto sa prah šećerom izmešan sa vanilom.

Jabuke isipati na kuhinjsku krpu, na koju ste stavili nekoliko kuhinjskih papira, poravnjati i preko njih stavite nekoliko kuhinjskih papira da upiju višak tečnosti.
U manju zdelicu pomešajte braon šećer, cimet i prstohvat soli i ostavite na stranu.

Naraslo testo isipati na radnu površinu, koju ste prethodno posuli sa malo gustina i rastanjite testo u kocku, oko 0.5cm debljine.
Posuti svuda testo sa oceđenim jabukama, ali ostavite oko 4 do 5 cm na kraju testa prazno. Preko jabuka posuti cimetom i braon šećerom i zaviti u rolat a ivice dobro zatvorite da vam fil ne iscuri.

Kalup, veličine 10cm X 32cm ili sličnih veličina isprskati sprejom za pečenje i ako je potrebno rolat malo pritisnuti sa strana i staviti u kalup, sa ivicom gde ste preklopili rolat, da je na donjoj strani.
Testo rastanjite onoliko dugo koliko vam je dug kalup, ako imate kraći a širi kalup, rastanjite u pravougaonik i zavijajte sa kraće strane testa, imaćete više navoja.

Pokrite testo sa providnom folijom i ostavite na toplom mestu da vam testo još jednom naraste. Kad je je testo naraslo 2/3 u kalupu, uključite rernu da se greje na 175°C 

Pre nego što stavite da vam se peče, premažite sa vrlo malo umućenim jajetom i posuti sa makom ili krupnijim šećerom. ( u originalnom receptu  kaže da je potrebno 1 jaje za premazivanje, pošto sam ja pravila samo polovinu od ukupne količine namirnica, ja nisam koristila to jaje za premazivanje već sam koristila jaje koje mi je ostalo od jučerašnjeg testa a vi, ako hoćete, možete da umutite jaje viljuškom koje ide u testo i od toga oduzeti samo jednu kašičicu i u to kasnije dodati nekoliko kapi mleka, to će vam biti dovoljno da premažete celu površinu kolača )

Peći oko 30 do 40 minuta ili kad vidite da vam je gornja strana lepo porumenela, pečeno je. Izvaditi iz rerne i ostaviti u kalupu desetak minuta da se ohladi, okrenuti i isipati na žicu, pokriti kuhinjskom krpom i ostaviti da se dobro ohladi pre nego što je isečete.
Isečenu parčad posuti prah šećerom, koji ste zamirisali sa vanilom i poslužiti uz kafu, čaj, mleko.


Ako imate višak ovog hleba / štrudle, isecite na parčiće, dobro zavite i zamrznite. Po potrebi možete da napravite prženice od toga ili pudding ( tako se zove poslastica koja se pravi od starog hleba, ovde kod mene na blogu ima nekoliko recepata ) sa dodatkom još jabuka ili voća po vašem izboru.

Iz ove jedne štrudle ja sam dobila 14 parčića i meni je ostalo još samo 1 parče..ostatak smo pojeli i podelili sa komšijama.


Prijatno!!!!!


4 коментара:

  1. Štrudla divno izgleda! Htela bih da je umesim ovih dana, pa me interesuje da li može da se radi sa svežim kvascem?

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala ti puno. Naravno da može. Svako testo se može napraviti i sa suvim i sa svežim kvascem, meni je lakše sa suvim, jer ga uvek imam u kući. Za ovo testo ćeti biti potrebno 10 g svežeg kvasca. Puno pozdrava.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno na brzom odgovoru. Sigurno ću je umesiti ovih dana, pa javljam utiske. Puno pozdrava

      Избриши
    2. Konačno sam napravila ovu štrudlu i odlično je ispala. Pekla sam je mojoj porodici za put, a pored nje sam ponovo napravila i susam štrudlu. Hvala puno na divnim receptima :)

      Избриши