среда, 17. октобар 2018.

Lagani đuveč

Pre nekoliko dana mi je bio potreban prilog uz šunku, koja nam je preostala od prethodnog ručka i sasvim slčučajno vidim ovaj fantastičan  recept  kod moje koleginice sa bloga " Odabrani Recepti " Probajte ovo vrlo jednostavno, ali veoma ukusno jelo, možda će se dopasti i vama. Idealno je za post, koji nam se uskoro približava jer može da bude prilog ili  fantastičan samostalni ručak.
Recept pišem onako kako sam ga ja pravila, mada nisam puno odstupila od originalnog recepta


Sastojci za prženi luk: 3 do 4 velike glavice crnog luka, 60 ml ulja, pola kašičice soli i malo suvog začina
Sastojci za pirinač:  160 g kočanskog pirinča ili bilo kog pirinča okruglog zrna, pola kašičice soli, 600 ml povrtne supe ili vode, sveže samlevenog bibera
Sastojci za prekrivač od paradajza: 500 g paradajza, 30 ml ulja, prstohvat soli, prstohvat šećera, pola kašičice italijanskog začina ili bosiljka / origana, malo ulja za podmazivanje pekača i 100 do 150 ml povrtne supe ili vode

Priprema:  U veći i dublji tiganj sipati ulje, dodati luk,  koji ste isekli na tanka rebarca, posoliti  i pržiti na tihoj temperaturi dok luk ne omekša i začiniti sa malo suvog začina a i ne morate.

Takođe, kad stavite luk da se dinsta, staviti i pirinač da se kuva. Pirinač okruglog zrna staviti u cediljku i isprati ga pod mlazom hladne vode dokle god voda ne bude više mlečna.
Staviti u manju šerpicu naliti sa povrtnom supom, ili čistom vodom, dodati pola kašičice soli, ako volite da je malo više slano, možete dodati i punu kašičicu soli, sveže samlevenog bibera i pustiti da se kuva oko 12 do 14 minuta. Pirinač treba da bude skuvan, al dente, jer se treba još dopeći u rerni.
Tako skuvan pirinač ocediti od vode i ostaviti sa strane.
Ako ste kojim slučajem pirinač skuvali više nego što treba, isprati ga hladnom vodom da zaustavite dalji proces kuvanja.

Kad je luk dinstan na pola, uključiti rernu da se greje na 200°C


Paradajzu iseći kožicu na dno,unakrst, preliti sa vrelom vodom i ostaviti nekoliko minuta u toj vodi, izvaditi i staviti paradajz u ledenu vodu.Kožica će se tako reći sama skinuti ili nožem uhvati tamo gde ste rasekli paradajz i skinuti kožicu.  Iseći na kolutoive.

Pekač veličine 17cm X 25cm, ili sličnih veličina,premazati sa vrlo malo ulja. 
Na dno sipati izdinstani luk, preko luka sipati oceđeni pirinač i pritisnuti blago vašim rukama.
Preko pirinča stavljati kolutove paradajza, preliti sa malo ulja, posoliti, pošećeriti ( ako vam je paradajz dovoljno sladak, ne morate ) posuti sa italijanskim začinom a ako ga nemate onda sa origanom ili bosiljkom ili sa oba.

Zagrejati povrtnu supu ili vodu izmešanu sa povrtnom kockom i naliti đuveč samo da prekrije paradajz, meni je trebalo tačno 125 ml i više nisam dodavala tečnosti, ali ako kojim slučajem pirinač nije dovoljno omekšao, dodati još nekoliko kašika tečnosti.

Peći oko 25 do 30 minuta.

Poslužiti toplo, kao samostalno posno jelo ili kao prilog uz neko meso, po vašem izboru.

Ja obično koristim kočanski pirinač, ali ponestao mi je i nema ga više po našim prodavnicama. Prošle nedelje sam bila u metropoli / Torontu i navratila sam u tursku prodavnicu i našla ovaj fantastični pirinač iz Turske.


Prijatno!!!!!

2 коментара:

  1. 👍 Odlično 👌
    Slike su divne, drago mi je da vam se djuveč svideo, eto, ja sam ga jela od detinjstva pa do dan-danas 😍

    ОдговориИзбриши
  2. Kod nas se pravilo nešto na ovaj način, bez paradajza ali je luk bio izmešan sa pirinčem, ali ovo mi je baš bilo fino...od srca ti hvala na ovom odličnom i jednostavnom receptu.

    ОдговориИзбриши