петак, 15. јануар 2016.

Limunove zvezdice

Naša blogerica Mikica sa bloga Mimi's Kingdom je i osmislila ovu igricu "Patin petnaesti" i jako joj se radujem.
Svakog petnaestog u mesecu je neka nova tema,ovog puta su limunove zvezdice, baš u pravo vreme, kad se sprema puno sitnih kolača.
Ja sam samo malo izmenila ovaj recept, umesto skuvanih i propasiranih žumanaca stavila u testo sveža zumanca, jer lično mislim da bi sa propasiranim žumancima trebalo da se doda još tečnost / ledena voda a za moj ukus, je bilo previše limunovog soka ( doduše i ovi nači limunovi su dosta veliki , drugi put bih stavila samo pola )


Sastojci:
200 g hladnog putera isečenog na kockice
500 g prosejanog brašna
70 g šećera
2 žumanceta
korica od pola limuna
sok od 1 limuna

i još:
2 belanceta
krupnije tučeni šećer
prah šećer sa vanilom

Priprema:
U vanglicu staviti prosejano brašno, dodati hladan puter isečen na kockice i utrljati brašno i puter u mrvičastu masu.
Dodati žumanca, limunovu koricu i limunov sok i zamesiti testo.

Na blago pobrašnjenoj radnoj površinu rastanjiti testo na 0.5cm debljine.
Kalupom, u obliku zvezde, vaditi zvezdice iz testa i naređati ih u pleh, prekriven pek papirom.

Od belanaca umutiti  šne u čvrst sneg, premazati svaku zvezdicu i posuti sa krupnije tucanim šećerom ( ja sam imala već takav šećer, tako da nisam koristila šećer od tučenih kocki )


Zagrejati rernu na 165°C i peći ih oko 20 minuta, pazite kad ih pečete, ne smeju da vam porumene, moraju da ostanu svetle.


Ohladiti ih na žici i posuti sa prah šećerom pomešan sa vanilom.


Kod mene su na tacni sa drugim kolačima, koje sam pripremala za Božić.

Prijatno!!!

Originalni recept


i za Vas, koji ne čitate ćirilicu:

Na dasku za mešenje izmrviti 200 g hladnog masla s ½ kilograma brašna. U brašno i maslo dodati 14 kocaka tucanog šećera, 2 tvrdo kuvana i pasirana žumanceta, nastrugane kore od ½ limuna i sok od 1 limuna. Sa ovim dodacima testo glatko izmesiti, pa ga oklagijom razviti u koru s pola prsta debljine. Sad uzeti kalup koji ima oblik zvezde, vaditi iz testa zvezdice i stavljati ih na namazan pleh. Od 2 belanceta umutiti sneg, na svaku zvezdicu staviti ovoga snega i posuti ga tucanim šećerom. Peći ih, ali paziti da ostanu svetle boje, zatim posuti šećerom zamirisanim vanilom i služiti.

6 коментара: