субота, 9. март 2013.

Uštipci sa ricotta sirom

Uštipke volimo svi…još jedan način kako ih pripremiti.
Sastojci za uštipke:
  500 g ricotta ili mađarski túró
100 g šećera
1 kesica vanilinog šećera
3 jaja
250 g svenamenskog brašna
12 g praška za pecivo
narendana korica od pomorandže
ulje za prženje

    Sastojci za sirup:

100 ml vode
100 g šećera
sok od pomorandže
1 grančica ruzmarina


Priprema:

Umutiti sa žicom za mućenje sir,jaja,šećer i vanilin šećer ( ja koristim vanilla paste ) i na kraju dodati brašno, koje ste izmešali sa praškom za pecivo. Sjediniti sa varjačom.

U manju šerpicu staviti vodu i šećer i pustiti da provri,kad je provrelo kuvati 5 minuta. Skloniti sa ringle,Iscediti sok iz pomorandže, dodati grančicu ruzmarina,poklopiti i ostaviti na stranu da stoji oko sat vremena. ( ako ne volite jači miris ruzmarina, ostavite da odstoji  vrlo kratko i odstraniti ga ) Tokom stajanja će se zgusnuti.Sipati u flašicu ili zdelicu.

U šerpu sipati ulje ( ja koristim manji wok ), zagrejati ga, ali ne da bude prevruće.

Ruke nakvasiti vodom, uzimati po malo od testa,oblikovati uštipke između vaših dlanova,oblikovati loptice i spuštati ih u zagrejano ulje….kuglice će se same okretati u ulju.

Pržiti ih do zlatno žute boje i rešetkastom kašikom vaditi ih iz ulja.Stavljati na kuhinjski papir da se malo ocede od viška masnoće.


Grčki uštipci sa sirom i prelivom id ruzmarina 001

Poslužiti ih prelivene sa sirupom od pomorandže i ruzmarina, javorovim sirupom ili posute sa prah šećerom.

Mi smo ih jeli prelivene sa sirupom od pomorandže i ruzmarina i bilo je dovoljno da smo i umakali uštipke u sirup.


Grčki uštipci sa sirom i prelivom id ruzmarina 009


Prijatno!!!!
Ovaj recept prijavljujem za igru "ajme,koliko nas je"  i našu oovomesečnu domaćicu Mikicu  sa bloga Mimi's Kingdom

4 коментара:

  1. Zanimljiv mi je ovaj sirup i kombinacija naranče i ružmarina, to još nisam probao. Dosta mi izgledaju na dalmatinske fritule. ;) Ja sam više "slani tip"pa vjerujem da bi možda kombinacija ovih uštipaka u slanoj verziji s tim slatkim sirupom bila dobitna kombinacija jer volim slatko-kisele kombinacije. Budem isprobao jednom. ;)

    ОдговориИзбриши
  2. Ja sam isto više "slani tip" ali ovi uštipci si mi se veoma dopali, posebno ovaj preliv... id srca ti hvala.

    ОдговориИзбриши
  3. Ajoj, gdje me nađe, svaki recept je primamljiv! Sve iskušenje do iskušenja.

    Ovo ću svakako isprobati. Naime, nekoliko puta sam pokušala napraviti
    uštipke sa sirom, ali nikako nisam bila zadovoljna. Uvijek su mi ispali premasni.
    Možda je stvar bila u receptu, jer ovi tvoji izgledaju jako dobro.

    Sirup je stvarno originalan, svi sastojci mi se sviđaju. Svakako ću javiti
    kako su mi ispali.

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala Zeza. Mi smo se oduševili sa ovim uštipcima, alikala sam presek, ali mi slika nije baš čista, tako da se ne vidi dobro, inače bih je stavila ovde da se vidi presek.
    Sirup je fantastičan, malo drugačiji.Čekam utiske i topli pozdrav

    ОдговориИзбриши