петак, 15. март 2013.

Uvrnute rolnice sa cimetom

Znate i sami koliko je cimet zdrav, zato kad napravite ove rolnice, uživajte u njima,bez griže savesti.




Sastojci za testo:

300 g brašna
7 g suvog kvasca ili 15-20 g svežeg kvasca
1 kašičica šećera
125 ml toplog mleka
30 g otopljenog putera
1 žumance
prstohvat soli

   Sastopjci za premazati testo:

50 g omekšalog putera
3-4 kašike običnog ili braon šećera
3 kašičice cimeta
po želji suvog grožđa


Priprema:

U toplo mleko staviti kašičicu šećera i kvasac,promešati i ostaviti da naraste.

U veću zdelu za mešenje staviti  brašno, prstohvat soli, dodati nadošli kvasac,žumanac i otopljen puter i sve to dobro umesiti dok ne dobijete glatko testo. Testo je malo na tvrđoj strani.


Umešeno testo oblikovati u loptu i vratiti nazad u posudu, koju ste namazali uljem i premazati malo testo sa uljem.

Ostaviti da raste na toplom mestu oko sat vremena.

Dok testo raste vi pripremite fil,samo na kratko stavite puter u mikrotalasnu ili šerpicu da vam omekša a u posebnu zdelicu pomešati cimet i šećer.

Naraslo testo premesiti i po želji podeliti testo na koliko rolnica želite, ja sam podelila na dve.

Svaku loptu premesiti još jednom i razvaljati je u pravougaonik debljine oko 1cm.

Pravougaonik premazati prvo puterom pa preko posuti sa cimetom i šećerom i ako volite suvo grožđe posuti sa njim. Uviti u rolatić.


Pletenice sa cimetom


Rolat raseći po sredini oštrim nožem, ali na početku ostavitioko 3-4 cm ne rasečeno da lakše možete da uvijete testo u pletenicu.Uvijati ga tako što ćete prebacivati jedan deo preko drugog, pazeći da vam bude više ispoljen rasečeni deo da biste dobili ove lepe šare.


Pletenice sa cimetom



Rukom uviti malo gornji nerasečeni deo i sastaviti u krug, tako što ćete krajeve podvući jedan ispod drugog.
Staviti na pleh postavljen papirom za pečenje i ostaviti još  da naraste dok vi zagrejete rernu na 200*C.


Pletenice sa cimetom

Premazati sa još malo smesom od cimeta i peći oko 30 d0 35 minuta ili dok ne počne da vam rumeni,onda smanjite temperaturu i peći još 5 do 10 minuta na 180*C.

Ispečena peciva ohladiti malo, posuti prah šećerom ili pomešati malo prah šećera sa mlekom ili vodom da dobijete gustu glazuru i preliti preko i uživajte.

Prijatno!!!!

6 коментара:

  1. Ovo mi jako lepo izgleda.Mi obozavamo cimet ovo cemo sigurno isprobati.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Vanilla Daniela, nećeš se pokajati. Cela kuća je mirisala na cimet, a ja taj miris obožavam.Pozdrav.

      Избриши
  2. Fino, obožavam cimet u svim varijantama a mogu već i zamisliti miris koji se širio domom.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala draga moja....mi peciva sa cimetom obožavamo..a taj miris u kući, e to je nezamenljivo.Pozdrav.

      Избриши
  3. Pravila sam ovako nešto i jako mi se dopalo! A tek što je dekorativno, ekstra!

    ОдговориИзбриши