среда, 13. март 2013.

Slani dedini brkovi

Polako ću početi da vam stavljam recepte koje možete da napravite za Uskrs… ovaj je jedan od njih.





Sastojci za testo:

500 g brašna za hleb
100 ml mleka
150 ml mlaćenice ili jogurta
125 g otopljenog putera
1 kašičica soli
8 g suvog kvasca ili 20 g svežeg
1 kašičica šećera
1 jaje

Sasatojci za fil:

350 g skuvanog i oceđenog spanaća
150 g mladog sira
50 g fete
1 kašika kisele pavlake
po ukusu so
4 kuvana jaja

i još:

1 jaje
po izboru semenke


Priprema:

Zagrejati mleko, dodati kvasac,kašičicu šećera i kašiku brašna, sve izmešati i ostaviti na stranu da se kvasac podigne.

U posudu za mešenje staviti 250 g brašna ( ja brašno uvek prosejem, vi kako hoćete ) napraviti u sredinu udubljenje, sipati mlaćenicu ( u originalnom receptu je 250 ml mleka, meni su testa pravljena sa mlaćenicom/jogurtom mnogo lepša ), narasli kvasac, so, otopljeni puter i blago razmućeno jaje i sve to izmešati sa rukom. Drugu polovinu brašna sipati po malo dok testo ne počne da se odvaja od zidova posude. isipati testo na radnu površinu i po malo dodavati ostatak brašna i umesiti ga u testo. Trebate dobiti meko i po malo lepljivo testo.Oblikovati u loptu,vratiti u posudu za mešenje,premazati sa malo ulja,pokriti sa najlonom i ostaviti na toplom mestu da se testo udupla.

Skuvati jaja ( u jednom od sledećih postova napisaću vam kako da skuvate perfektno kuvana jaja, da nemate onaj zeleni krig oko žumanca ) i oljuštiti ih.Ostaviti na stranu.

Spanać oprati i očistiti i blanširati ga ( možete koristiti i zamrznuti spanać ),dobro ga ocediti i sitno iseckati. U činiju staviti spanać, mladi sir ( umesto 200 g mladog sira, ja sam koristila ricotta 150 g i 50 g feta sir ) kašiku kisele pavlake i soli,po ukusu.Sve sjediniti.

Uduplano testo premesiti i na blago pobrašnjenoj radnoj površini rastanjiti u pravouganik, debljine 0.5cm i odseći stranice da testo bude ravno. To testo,koje ste odsekli iseći na trakice, sa tim trakicama ćete pokriti unakrst preko sredine gde ste stavili jaja.

Premazati sa smesom od spanaća i uviti obe strane u rolat ali ne stiskati puno, sredinu ostaviti praznu.


Slani dedini brkovi 001

Po sredini naređati kuvana jaja i prekriti trakicama, koje ste sačuvali od testa. Trakice zalepiti sa malo vode za testo.

Pokriti sa najlonom i ostaviti pola sata.

Premazati sa umućenim jajetom i posuti sa semenkama,poželji. (kod mene je crni i beli susam)


Slani dedini brkovi 002

Uključiti rernu da se zagreje na 200*C ( ja sam pekla na 185*C ) staviti pecivo u hladnu rernu i peći dok vam fino ne porumeni, oko 45 minuta ili u zavisnosti od vaše rerne. U slučaju da počne previše da rumeni prekriti sa pek papirom.

Poslužiti toplo sa kiselim mlekom, jogurtom, pivom…šta god vam je po volji.

Ovo vam može biti i fini uskršnji doručak.


Slani dedini brkovi 005

Prijatno!!!!!


Recept šaljem našoj ovomesečnoj domaćici Mireli sa bloga Love Affair kao ulaznicu za blogersku igricu Ajme, koliko nas jekoja nam je ovog puta zadala temu - kvasac.:

6 коментара:

  1. Predivno! Obozavam ovakve stvari i sigurno cu probati!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Miki....mi smo isto bili oduševljeni sa ovim pecivom...iznenada su nam došli gosti i pojeli smo je toplu, neko ju je jeo sa kiselim mlekom, neko sa kefirom.Biće mi veoma drago da je isprobaš.

      Избриши
  2. Baš deluje dekorativno, i vredi isprobati, svejedno da li za goste ili svoje ukućane...

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala Zoro...ja sam ovo htela da napravim jer mi je izgledalo vrlo privlačno i dok sam vadila pecivo iz rerne pojavili se iznenadni gosti, tako da su baš došli u pravo vreme.Ovo se može napraviti i posle Uskrsa, kad ne znamo šta ćemo sa onim silnim jajima...koja su deca polupala.

    ОдговориИзбриши
  4. Obožavam ovakve nazive jela :) Odlično izgleda sa jajetom unutra, baš je efektno a po sastojcima bi se reklo i jako ukusno :)

    ОдговориИзбриши