недеља, 26. април 2015.

Pilav sa prazilukom i šampinjonima

Pilav obično pravim drugačije, dopala mi se ova ideja sa prazilukom i šampinjonima i pilav je vrlo ukusan i na ovaj način. Uz pilav sam poslužila piletinu koju sam pekla u pivu i začinima...još jedan odličan ručak.


Sastav:

250 g pirinča okruglog zrna
2 struka praziluka, samo beli i svetlo zeleni deo
300 g šampinjona
1.5 dl belog vina
250 do 300 ml pilećeg temeljca ili vode
pola kašičice karija
ulje
po ukusu:so, biber, suvi začin

Priprema:

U veću šerpu, koju možete da stavite u rernu, sipati malo ulja i ispržiti šampinjone, koje ste prethodno oprali i isekli na četvrtine.
Pržiti ih dok sva tečnost ne uvri. Izvaditi ih i ostaviti na stranu.
( originalni recept kaže da se šampinjoni ispržeposebno, ja nisam, vi kako hoćete )
U istu šerpu dodati još malo ulja, ako je potrebno, i ispržiti sitno iseckan praziluk ( originalni recept kaže samo beli deo, ja sam koristila i svetlo zeleni deo, vi,kako hoćete ) i propržiti ga vrlo kratko.
Dodati očišćen i opran pirinač i pržiti zajedno samo nekoliko minuta, stalno mešajući.

Preliti pirinač sa polovinom toplog temeljca, dodati belo vino,pobiberiti, posoliti po ukusu, dodati suve začine i kuvati na laganoj vatri.
Dodati ispržene šampinjone, pola kašičice karija, naliti sa ostatkom temeljca.
Pokriti sa poklopcem i staviti u rernu, koju ste prethodno zagrejali na 175°C i peći dok voda ne uvri a pirinač ne omekša.

Poslužiti toplo sa salatom po izboru.
Jelo se može napraviti i za vegeterijance, umesto pilećeg temeljca može se koristiti voda ili povrtni temeljac.


Prijatno!!!!!

2 коментара: