понедељак, 29. јун 2015.

Čorba / supa od luka

Nikada nisam pravila čorbu od luka, jednom davno sam pravila janiju od luka po receptu od mamajac i mnogo nam se dopala, tako da se reših da danas napravim čorbu / supu od luka i žao mi je što nisam ranije počela da pravim te čorbe / supe.


Sastojci:

6 velikih glavica crnog luka
50 g putera
1 čen belog luka
100 ml belog vina
100 ml pavlake za kuvanje
500 ml pilećeg ili povrtnog temeljca

i još:

2 l vode
30 ml sirćeta / ocat
4 pačja jajeta
4 kriške hleba
mozzarella sir
4 šnite dimljene slanine ili pršute

Priprema:

Luk očistiti i iseći na što tanje listiće možete. ( ja sam koristila sweet onion, vrsta luka koji uopšte nije ljut a vi, ako koristite običan luk, prvo ga očistite i staviti na kratko u zamrzivač da vam ne bude puno ljut dok ga seckate )


U šerpu staviti puter da se otopi i dodati tanko isečen luk, soli po ukusu, sitno iseckan beli luk i pržiti na tihoj temperaturi, stalno mešajući, jer ne sme da vam porumeni, mora da ostane svetao,dok vam ne omekša i kad postane staklast dodati vino, povećati malo temperaturu i dinstati dok skoro svo vino ne ispari.
Naliti sa temeljcem, ponovo smanjiti temperaturu, poklopiti i kuvati dok luk potpuno ne omekša, oko dvadesetak minuta.
Pobiberi ( koristiti beli biber ) i ako je potrebno dodati još soli ili pola kašičice vegete, sve promešati, dodati pavlaku za kuvanje i štapnim mikserom sve samleti ili staviti u blender.
Gustinu čorbe odredite sami, ako je potrebno razrediti sa još temeljca i vratiti na ringlu da se zagreje.

U manju šerpu sipati vodu,dodati sirće i pustite da provri, smanjuite temperaturu.
U malu zdelicu razbiti jedno jaje.
Provrelu vodu mešati sa kašikom u jednom pravcu ( kao skazaljke na satu ) sipati jedno jaje i kuvati ga dok ne bude onako kako ga vi volite ( mi ga volimo da je rovito ), izvaditi sa rešetkastom kašikom i staviti na kuhinjski salvet ili papir da pokupi višak vode.
Tako uraditi i sa preostala 3 jaja.

Parčiće hleba preliti sa malo maslinovog ulja i propeći ih u rerni,kad su porumeneli okrenuti ih na njih staviti izrendanu mozzarella sir i vratiti u rernu da se samo sir otopi.

U toplu zdelu staviti parče hleba na dno preliti sa čorbom od luka,na vrh staviti poširano jaje, posuti sa malo peršuna i belog bibera, dodati tanko isečenu šunku ili hrskavo isprženu slaninicu ( ja sam moju pekla u rernu i ona mast koju je slanina ispustila dodala sam u šerpu sa lukom, ali sam količinu putera smanjila na pola (( kod mene je i sa malo ljute papričice )) staviti još jedno parče hleba sa strane u čorbu i poslužiti.


Prijatno!!!!!

Domaćica za ovomesečnu blogersku igricu "Ajme,koliko nas je " je naša blogerica Maja sa bloga "Cooks and Bakes " koja nam je zadala temu luk i njoj šaljem ovaj recept.

6 коментара:

  1. Nisam ni ja nikada pravila ovakvu čorbu. Jela sam je nekoliko puta u restoranima, i svaki put pomislila kako bih je mogla praviti kod kuće, ali nekakopromakne prilika.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Kato, možda ćeš naći tu priliku uskoro.Topli pozdrav.

      Избриши
  2. Meni osobno jako fino , tako da je na sličan način kuham a pogotovo zimi

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dilajla, uvek se nešto novo otkrije...jela sam french onion soup,ali mi je žao da je nikad nisam sama napravila.

      Избриши