петак, 4. децембар 2015.

Svatovske kiflice

Žao mi je što ove kiflice ne isprobah ranije...knjigu sa receptima " Kolači - Čarolija Užitaka " sam dobila od cool prije na Zagrebačkom cool okupljanju u decembru pre tri godine...u toj knjizi ima prelepih recepata a ja moram da počnem sa pecivom...gde ću završiti, ne znam.



Sastojci:
250 g margarina
4 jaja
100 g šećera
200 ml toplog mleka
200 g kisele pavlake
prstohvat soli
14 g suvog ili 40 g svežeg kvasca
1 kesica praška za pecivo
2 kesice vanilinog šećera
oko 900 g brašna
pekmez za punjenje
šećer u prahu

Priprema:
U toplo mleko dodati malo šećera ( od onih 100 g ) izmrviti kvasac,promešati i ostaviti sa strane da se kvasac podigne.
U vanglicu prosejati brašno, odvojiti pola u neku drugu zdelu a u preostalu polovinu dodati hladan margarin ( ja koristim puter ) isečen na kockice i utrljati margarin i brašno zajedno u mrvičastu masu.
Dodati prstohvat soli,prašak za pecivo,vanilin šećer, kiselu pavlaku, jaja i na kraju sipati nadošli kvasac.
Zamesiti sve zajedno i dodavati preostalo brašno i mesiti sve dotle dok ne dobijete lepo i glatko testo. Pred kraj, isipati na radnu površinu i mesiti na njoj....meni je trebalo tačno 890 g brašna, dok ne dobijete glatko testo, koje je na tvrđoj strani.
Oblikovati u kuglu i vratiti nazad u vanglicu, pokriti i ostaviti na toplom mestu da testo naraste.

Naraslo testo isipati na radnu površinu i podeliti na 4 dela, moj svaki deo je bio oko 460 g.
Blago pobrašniti radnu površinu, ja koristim gustin umesto brašna i rastanjiti koliko možete. Iseći na onoliko komada na koliko volite da su vam kiflice velike. Ja sam od dve kugle pravila manje kiflice, gde sam svaki deo sekla na 4 dela a od dve sam pravila veće, gde sam svaki deo sekla na 3 dela. Ako hoćete da su vam još manje, možete seći i na 5 delova svaku četvrtinu.
Puniti sa nekim gušćim džemom od šljiva ili pomešajte bilo koji džem sa mlevenim orasima ili lešnikom.


Pripremite dva pleha i prekriti ih pek papirom.
Zaviti kiflice i prilikom zavijanja blago vući testo nasuprod od zavijanja...testo je fantastično za rad.
Dve kugle su dovoljne za 1 pleh.
Pokriti providnom folijom i ostaviti da odstoji dok vi radite sa preostalim testom.
Kad ste završili, uključite rernu na 175°C i pre nego što ćete ih peći, premazati ih sa malo mleka.
Dok se one peku, drugi pleh sa kiflicama prekriti sa providnom folijom da se kiflice ne suše.
Ja kiflice u drugom plehu nisam premazala ni sa čim, htela sam da vidim razliku u boji, nema razlike, tako da nema potrebe premazivati ih sa bilo čim.


Peći ih oko 20 do 25 minuta ili dok vam blago ne porumene.
Ohladiti ih kratko, posuti ih sa prah šećerom koji možete da izmešate sa vanilinim šećerom i poslužiti sa kafom ili čajem.

Ja ću jedan deo da zamrznem, da vidim kakve će biti posle odmrzavanja i dopisaću kasnije da li se mogu zamrzavati ili ne.



Prijatno!!!

18 коментара:

  1. Jaojjjj divno izgledaju kifle,kada je dizano testo u pitanju u mojoj kuci moze se svaki dan praviti,prosto ovozavamo sve....

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala Željko....ako ti kažem da je moj muž ustajao nočas da ih jede, a to nikad ne radi, onda ti kaže sve.

    ОдговориИзбриши
  3. Prelepe :) Pravim slično i punim ih čokoladom ili kremom i svi ih vole :)

    ОдговориИзбриши
  4. Draga Zorice, uvijek se divim dizanom tijestu i čarolijama koje od njega napraviš. Ja radim pogače, kifle i te stvari, ni često ni rijetko. Pogače možda češće nego kifle, jer se , kao, "čuvamo", Imam jedno vrlo važno pitanje za majstora dizanog tijesta : primjetila sam recepte koji imaju i kvas i prašak za pecivo. Zašto je to tako? Kad naiđem na takav recept ostavim samo kvas - isto krasno naraste. Nekad sam čitala da treba uzbjegavati previše kvasnih gljivica ?Hvala za odgovor, Damira

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja Damira, od srca ti hvala...Ne dodajem uvek prašak za pecivo, ali kad hoću da su mi dizana testa meka i posle nekoliko dana ( što obično nikad ne ostanu tako dugo ) onda dodajem i prašak za pecivo, mada ne mora da se dodaje...to je, bar za mene jedini razlog jer su mi testa mekša..skoro da nikad ne dodajem pp u testa za hlebove, jedino u pecivima...ztnači, dodajem pp zbog dodatne mekoće. Topli pozdrav iz daleke Kanade.

      Избриши
  5. Uvek kad mi je potreban recept za neko pecivo, svratim na vas blog u potrazi za najboljim... medjutim retko kad se odlucim koji bih isprobala, jer su vasi recepti toliko dobri, da jednostavno ne znam koji da odaberem:))) Ove kiflice fenomenalno izgledaju!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, draga moja Nataša....slažem se sa tobom. Jednom me je jedna blogerka pitala, koji bih joj recept preporučila, nisam mogla da se odlučim jer su mi svi dobri. To je isto kao kad bi me neko pitao,koje dete više volim?....Topli pozdrav.

      Избриши
  6. Draga Zorice ove kiflice osvajaju na prvi pogled, a sigurno i na prvi zalogaj, prelijepe su, tako su mi izmamile osmijeh i radost na lice, sve tvoje kiflice su super, ali ove su mi baš nekako posebne. Veliki pozdrav i zagrljaj ti šaljem !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno, draga moja Branka i nadam se nekom sledećem susretu uživo. Ljubim te.

      Избриши
  7. Da li ste ove kiflice zamrzavali i kakvi su vaši utisci? Divna ste žena, nesebično dijelite kako recepte tako i savjete. Kao početnici u kuhinji, sve što pročitam na vašem blogu je dragocjeno, učim i hvala vam na tome. Veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Ana, od srca ti hvala na lepim rečimajer, početnici ili ne, svi ih volimo čuti. Trudim se da podelim ono što znam i ono što sam naučila od drugih a učim i dan danas.
      Svo testo meže da se zamrzne, neko ga mrzne pre pečenja, neko posle.
      Ako ga zamrzavaš pre pečenja, obavezno izneti sat do dva vremena i ostaviti da pecivo ponovo naraste na sobnoj temperaturi, premazati i peći.
      Ako ga zamrzneš posle pečenja, staviti u toplu rernu na nižu temperaturu samo da se zagreju i biće kao da su sad pečene.
      U našoj kući se testo nikad ne zamrzne, jer ne stigne da se zamrzne a mesim uvek sveže.
      Topli pozdrav iz ledene Kanade.

      Избриши
  8. Draga Zoko, tesko mi se bilo odluciti koje od ovih kiflica da ovih dana isprobam, pa sam se danas ipak odlucila za ove, jer me interesovalo kakve su posto ide pavlaka u njih. I vise sam nego odusevljena, tako su mekane kao pamuk, svim ukucanima su se svidjele. Jedna tura je bila sa dzemom od sljiva a druga, po zelji mog najmladjeg sina, sa nutelom. Hvala na divnim receptima, i imam osjecaj da cu jedan po jedan da isprobavam, jer jednostavno mame izgledom a u dobre ukuse i ne sumnjam :) Lijep pozdrav, Lena

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja Lena, od srca ti se zahvaljujem amene da pitaš koje su mi kiflice najdraže, ne bih mogla da ti kažem, jewr su mi sve podjednako lepe i sa svakom novom kiflicom se oduševim. Uživajte u njima onoliko koikosmo mi uživali u njima. Topli pozdrav.

      Избриши