недеља, 27. децембар 2015.

Francuske krofne ( špric krofne )

 Kad sam došla u Kanadu, pita me bivši muž hoćeš li krofne, meni  se oči raširile od radosti da  se i u Kanadi mogu kupiti naše krofne i mi ti odemo u Country Style na krofne…..a joj koje moje razočarenje, pa to ni prineto našim krofnama, sve dok nisam slučajno isprobala french crullers, e to sam volela. Sada retko odlazim tamo ,čak ni kafu ne kupujem, jer ne volim tu vrstu kafe, i sasvim slučajno naiđoh na ovaj recept, koji sam morala da isprobam, jer me podseti na moj početniški život u Kanadi, kada mnogo čega ovde nije bilo, jer nije bilo ni puno naših ljudi sa područja bivše YU, sada gde god se okreneš naših prodavnica i proizvoda.


Sastojci:

300 g brašna
185 g putera
3 kašike šećera
500 ml vode
1 kašika vaniline esencije
1 kašičica strugane limunove korice
6 jaja
po potrebi ulje za prženje

Sastojci za glazuru:

130 g šećera u prahu
1 kaćičica (7 ml) vaniline esencije
2 kašike (30 ml) tečne pavlake

Priprema:

U veću šerpu ili dubok tiganj sipati ulje i pustiti da se polako zagreva, ako imate termometar proverite da temperatura dostigne 180*C, ako ne onda da vam bude ulje toplo kao za krofne.

U šerpicu sipati vodu,šećer, puter i pustiti da provri, kad je provrelo dodati brašno pa varjačom mutiti testo, dok ne počne da vam se odvaja od stranica šerpe i dok na dnu šerpe ne počne da vam se hvata beli talog od brasna, znači onda je brašno kuvano.

Ohladiti testo ( ja sam ga isipala na čistu granitnu ploču,kamen je i brzo se hladi).

Ohlađenom testu dodavati jedno po jedno jaje i svaki put dobro izmutiti mikserom, dok ne dobijete finu vazdušastu smesu. Ovaj postupak vam je isti kao za princes krofne. Na kraju dodati vanilinu esenciju i nastruganu limunovu koricu.

Od papira za pečenje iseći dvadesetak manjih kockica 10cm X 10cm.

Puniti špric za tulumbe ( u originalnom receptu kaže puniti poslastišarsku kesu sa otvorom velike zvezde (1M Wilson) mene je mrzelo da tražim taj otvor, zato sam koristila špric za tulumbe, pa na svaki kvadratić istisnuti smesu u obliku kruga. Uraditi tako dok imate testo.


Svaki kvadratić,zajedno sa testom, stavljati u vruće ulje, i ne stavljati više od 4 komada ( bar toliko može u mom dubljem tiganju)



Posle tridesetak sekundi, sa štipaljkama za salatu izvuči papir i pustiti ih da se prže, sve dotle dok vam fino ne prumene, okrenuti ih i pržiti i sa druge strane.


Ispržene krofne ređati na kuhinjski papir da se ocede od masnoće.


U prah šećer dodati dve kašike tečne pavlake i vanilinu esenciju sve dobro sjediniti pa kuhinjskom četkicom bogato premazati krofne.


Nisam sigurna, jer nisam probala, kako bi bilo da se ove krofne ispeku u rerni, na način na koji pečemo princes krofne ( ne setih se ranije, da ispečem samo jednu, da isprobam)


Prijatno!!!!!

5 коментара: