недеља, 24. април 2016.

Mokre kiflice sa prazilukom i sirom

Peciva volim na svaki mogući način, a posebno me privlače turska peciva, oni ih prave mnogo drugačije od nas..ne znam da li bih ove kiflice mogla da nazovem pecivima, ali meni jeste, a vama neka bude što god vi želite...


Sastojci za fil:

3 struka praziluka
200 g feta ili rikota sir
30 ml ulja
2 do 3 pune kašike sitnije sečenog peršuna
soli po ukusu

Sastojci za preliv:

175 ml mleka
100 ml ulja
150 ml gazirane vode
1 jaje + 1 belanac
pola kašičice soli

za premaz:

1 žumance
susam

turske jufke ili kore za pitu

Priprema:

Praziluk dobro isprati pod mlazom hladne vode, iseći ga na četvrtine i ponovo isprati. Iseći na sitne rezance i staviti u veću zdelu. Rukom malo izgnječiti da luk malo omekša.
Dodati izmrvljen sir, sitnije isečen peršun,so i ulje i sve izmešati zajedno i ostaviti sa strane.


Kore za pitu iseći na trouglove ili kocke,ja sam koristila originalne turske jufke i one su već bile isečene u trouglove.
Razdvojiti  ih jedan od  drugog i na širu stranu trougla staviti punu kašičicu fila od sira i zaviti u kiflicu.
Tako raditi dok imate fila. ( meni je falilo fila jer sam stavila samo dva struka praziluka, ja sam ostatak filovala samo sa sirom )
U manji pleh poređati sve kiflice jednu do druge, ali ih nemojte previše nagurati jednu pored druge.

Umutiti žicom za mućenje, jaje, belanac, mleko gaziranu vodu,so i ulje.
Tom masom preliti preko zavijenih kiflica i ostaviti dvadesetak minuta da odstoje u toj tečnosti ili dok ne upiju sve, ne više od pola sata.


Nakvašene kiflice pažljivo preneti na drugi pleh, koji ste prekrili papirom za pečenje, premazati ih sa umućenim žumancetom i posuti susamom.

Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C oko 30 minuta ili dok vam lepo ne porumene.


Pečene kiflice izvaditi iz pleha i staviti na žicu, koju ste prekrili kuhinjskim papirom,da upije višak masnoće.
Ohladiti ih kratko i poslužiti tople.


Prijatno!!!!

6 коментара:

  1. jesu li te turske kore deblje od naših? ovo je, naravno, opet veoma dražesno

    ОдговориИзбриши
  2. Nisu deblje, ali su dosta suvlje...lično mislim da su naše kore mnogo bolje od njihovih, samo ja ovde retko mogu da nađem naše kore a da su dobre, zato uvek kad neko dolazi iz Srbije, tražim da mi donese nekoliko pakovanja...najbolje su mi za pite.Hvala kato

    ОдговориИзбриши
  3. Opet nešto zanimljivo...Volim poriluk i na ovaj način to izgleda vrlo ukusno! Hvala Zorica!

    ОдговориИзбриши
  4. e ja sam probala upravo pre neki dan u pekari ovakve kiflice i bilo mi je čudno da su kore sečene na trouglove ... kako li ih seći ... jako je lepo i dekorativno sve ovo ...

    ОдговориИзбриши
  5. Odlično izgledaju. Baš šteta što se kod nas ne može kupiti to baš tursko tijesto.

    ОдговориИзбриши
  6. Hvala vam svima...Petra, meni lično su mnogo lepše naše kore od njihovih..puno su suve...ali ja nemam šanse da kupim naše kore onda kupujem ove.Topli pozdrav.

    ОдговориИзбриши