четвртак, 15. децембар 2016.

Ćuftete od pasulja i praziluka -------Patin Petnaesti

Naša blogerica Mikica sa bloga Mimi's Kingdom je i osmislila ovu igricu "Patin petnaesti" i jako joj se radujem, jer svaki put isprobamo nešto novo iz tog starog Kuvara...ovog puta smo izglasali da pravimo ćuftete od pasulja...



Sastojci:
250 g pasulja tetovca
500 g crnog luka
100 g masti 
250 g praziluka
2 kašike brašna
1 kašičica mlevene crvene paprike
1 do 2 kašike peršuna
2 jaja
soli i bibera po ukusu

Priprema:
Pasulj očistiti oprati i staviti da se kuva.
Skuvani pasulj ocediti od vode i ostaviti na stranu.

Crni luk očistiti i iseći na tanke režnjeve. U dublji tiganj zagrejati mast ( ja je nisam imala i koristila sam maslinovo ulje  i celu količinu sam podelila na pola, pola za luk, pola za praziluk i pasulj ) i na vrlo niskoj temperaturu pržiti luk, dok potpuno ne omekša. Posoliti ga vrlo malo i kad je ispržen, ne sme da porumeni, mora da ostane svetle boje, dodati malo sitno iseckanog peršuna i promešati.

*** U samom startu bih vam preporučila da stavite duplu količinu luka, jer luk je fantastičan kad se jede sa ćufticama***

U drugi tiganj staviti mast ( u mom slučaju ulje ) i zagrejati. Dodati sitnije sečen praziluk, koji ste prethodno očistili i oprali, i pržiti ga dok malo ne omekša. Kad je luk pržen na pola, dodati dve kašike brašna i dalje pržiti još nekoliko minuta, dodati crvenu mlevenu papriku i sjediniti sve zajedno.
Dodati skuvan i oceđen pasulj tetovac i sada mešajte i varjačom pritiskajte zrna pasulja da ih napravite u pire Pržiti sve zajedno oko 5 minuta i ja sam ostavila i po neko zrno da nije potpuno smrvljeno
Dodati peršun, promešati i skloniti sa ringle, i u masu dodati dva jaja i sve dobro izmešati da se sjedini u masu.

Ostaviti da se ohladi i od ohlađene mase praviti ćuftete u veličini manjeg jajeta.

*** Meni je masa bila malo retka pa sam dodala hlebne mrvice da mi stegne masu***

U upržen luk dodati malo vode i pustiti da provri.

Sipati u manji pekač, preko luka staviti pripremljene ćuftete i zapeći u prethodno zagrejanoj rerni na 200°C samoi desetak minuta da se ćuftete zapeku.


Ja sam moje ćuftete namerno pravila da su veće.


Poslužiti sa salatom po vašem izboru.


Prijatno!!!

Originalni Patin recept


 i za vas, koji ne čitate ćirilicu



Cufteta od pasulja i praziluka

Četvrt kilograma tetovskog pasulja oprati i staviti da se kuva. Za to vreme očistiti i oprati ½ kilograma crna luka, pa ga iseći na tanke režnjeve kao za đuveč i posoliti. U šerpu staviti 1/8 kilograma masti i spustiti očišćeni luk u mast da se prži. Kad je luk na masti dobro upržen, dodati pri kraju prženja malo aleve paprike. Skinuti luk sa štednjaka i sipati ga u sud koji će se i na sto izneti. U luk dodati još sitno sečena peršunova lišća, pa ga ostaviti. Sad uzeti jedan veliki struk praziluka, ili više manjih u težini ¼ kilograma, očistiti ga od zelenih listova, dobro oprati i iseći na sasvim tanke, 2 santimetra dugačke komade. Posoliti ga, metnuti u čistu šerpu sa 1/8 kilograma masti i na štednjaku pržiti. U poluupržen praziluk dodati 2 kašike brašna, pa ga i dalje pržiti. U prženu zapršku usuti alevu papriku i peršunovo lišće. Skuvani pasulj ocediti od vode na đevđiru, sipati ga u isprženi praziluk, pa zajedno mešati dok se pasulj ne pretvori u pire. U pire dodati 2 cela jajeta, dobro sve izmešati, ohladiti ga i praviti od mase ćufteta u veličini manjeg jajeta, pa ih ostaviti da stoje. U šerpu sa onim prženim crnim lukom dodati malo vode, prokuvati, pa poređati preko luka napravljena ćufteta od praziluka, staviti u pećnicu i peći svega 10 minuta, tek toliko da se ćufteta zarumene.

8 коментара:

  1. Jako lepo izgleda, a garant je i ukusno - sastojci obećavaju :) Moraću da pravim za svoj groš, jer sam propustila igricu, ali neću i recept da propustim :) Šta misliš, da li bi trebalo smanjiti ona dva jaja na jedno, pa bi bilo manje retko?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja domaćice, nama su se ćuftete jako dopale i kao što sam napomenula u receptu, obavezno povećati količinu crnog luka i naravno, stavi prvo jedno jaje pa ćeš videti gustinu, ja sam odjednom stavila oba, drugi put ću znati. Hvala ti puno na poseti i pozdrav ti šaljem.

      Избриши
  2. Kod nas su podeljeni utisci o cufticama. U sustini nam se dopadaju, ali suprugu je zasmetao sloj uprzenog luka ispod.
    Ja danas objavljujem recept, sa kasnjenjem...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mimi moja, nama je baš taj luk dao pravi šmek ovim ćuftetama, bez njega mi nebi bilo baš nešto, moj muž bi ih pojeo i ovako i onako jer obožava pasulj...

      Избриши
  3. Divne su, Zorice!

    Definitivno smo iz trostrkog iskustva (Mimi, ti, ja) zaključile da je previše jaja. Ti si stavila oba pa dodavala prezle, ja sam stavila jedno pa sam opet morala nešto da dodam (mekinje), a Mimi je jedina radila baš po receptu i ispale su joj mnogo meke.

    A podloga od luka... I ja sam žalila što je nema više, baš je odlična kombinacija sa ćuftama.

    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Super je ovo kad razmenimo iskustva i zaista se nešto nauči iz svega toga...meni su ovi Patini recepti vrlo interesantnbi, bila su to druga vremena kad je ona pisala recepte....Hvala ti Majo.

      Избриши