среда, 5. фебруар 2014.

Najmekše kiflice sa kačkavaljem i hrskavom slaninicom

Vi znate koliko ja volim da pravim sve od testa, ovako lepo testo mi davno nije bilo u rukama,jednostavno je kao pahuljica mekano......muž je satima čistio sneg, koji nas je danas zavejao, za užinu sam mu pripremila ove kiflice  i kefirom sa strane....



Sastojci:

450 g brašna
10 g suvog kvasca
65 ml tople vode
250 ml mleka
80 g putera
1 kašičica šećera
1 kašičica soli
1 jaje sobne temperature

Za punjenje:

8 šnita tanko isečene suve slanine
250 g Gouda sira ( ili manje )

i još:

40 g putera
2 čena belog luka
1 kašičica sitno iseckanog peršuna


Priprema:


U posudicu staviti toplu vodu, kašičicu šećera i kvasac,promešati i ostaviti sa strane da se kvasac podigne.

U manju šerpicu staviti puter i otapati ga na veoma niskoj temperaturi, kad je otopljen dodati mleko i skloniti sa vatre.U tu smesu dodati jaje i sve zajedno umutiti sa viljuškom da se sjedini i sipati u posudu za mešenje.
U drugu posudu staviti brašno i so i sve to prosejati..

U posudu u kojoj  ste sipali jaje,puter i mleko, dodajte otopljen i podignut kvasac i sa mikserom na koji ste stavili spiralne produžetke,  mutiti, po malo dodavajući brašno, umutiti brašno  da se sjedini sa mlekom i tako i sledeći put,dodavati po malo brašna i svaki put umutiti dobro da se sjedini ...kad ste završili sa dodavanjem brašna mutiti sa mikserom oko 5 minuta, dobićete izuzetno lepo i lepljivo testo.

Pobrašnite vrlo blago radnu površinu i isipajte testo iz posude ( samo da znate da je testo vrlo lepljivo ali pokušajte da ne dodate previše brašna ) sipati vrlo malo brašna preko testa, samo onoliko koliko uhvatite prstima i premesite testo samo toliko koliko da vam se ne lepi za ruke. Oblikovati u loptu.

Posudu premazati sa malo ulja,testo takođe i vratiti nazad u posudu u kojoj ste i zamesili testo,pokriti sa najlonom i ostaviti na toplom mestu da se diže oko sat do sat i po vremena.

Dok testo raste vi ispržite bez i malo masnoće tanke šnite suve slanine da vam budu hrskave ali da ne izgore. Preneti ih na papir da se ocede od viška masnoće i  kad se potpuno ohlade smrviti ih rukom. Sir iseći na štapiće

Pobrašniti vrlo blago radnu površinu i izvrnite testo iz posude.Seći na delove i na vrlo blago pobrašnjenij radnoj površini sa vrlo malo brašna preko testa rastanjiti u manji krug. Po želji,ako hoćete veće kifle, podeliti testo na pola i rastanjiti. Iseći na koliko delova vi hoćete da su vam kifle velike. Ja sam uzimala manje parčiće i rastanjila u manje krugove.

Testo se može mesiti i rukom ali se ne sme dodati previše brašna, u početku samo malo dok se testo više ne lepi za ruke...


Na svaki isečeni trougao staviti smrvljenu slaninicu i parče sira i umotati u kiflicu.


Pleh prekriti papirom za pečenje i naređati kiflice.Pokriti sa najlonom i ostaviti na toplom da se testo odmori i još malo naraste,oko pola sata.

Uključiti rernu na 175*C. Narasle kiflice premazati sa malo otopljenog putera.
Peći ih oko 20 minuta ili dok vam blago ne porumene.
Po želji ih možete premazati sa još malo otopljenog putera i dodati pasirani beli luk i sitno iseckan peršun a i ne morate.

Ohladiti ih vrlo kratko i poslužiti tople sa kiselim mlekom, jogurtom, kefirom,pivom.......

Prijatno!!!!

Evo ovako je danas izgledalo kad je počeo da čisti sneg sa lopatom za sneg, grtalicu nemamo.


i dok ja pišem ovaj post, on je opet napolje, čisti sneg....nadam se da će jednom već prestati da pada....ne znam kako će ljudi stići svojim kućama večeras.


Recept šaljem našoj ovomesečnoj domaćici Mireli sa bloga Love Affair kao ulaznicu za blogersku igricu Ajme, koliko nas je, koja nam je ovog puta zadala temu - kvasac.:

6 коментара:

  1. Prava zimska idila :)
    Vas suprug je srecan sto ima zenu kao sto ste vi.
    Veliki pozdrav iz ledom okovanog NY ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Joj u pravu si Alaksandra za zimsku idilu, samo što ovo otežava kretanje i vožnju. Od srca ti hvala i topli pozdrav.

      Избриши
  2. Kod nas doskora paradoks, malo snijega a ljudi zavejani na putu. Opet nam najavljuju proljećne temperature, ove zime zime snješko je bio u izbjeglištvu.
    Hrskava slanina u kiflicama, ne može bolje, samo ja ne znam kad je dosta kad je tijesto u pitanju.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ova zima je baš čudna...klima se menja.Kanada je poznata po svojim zimama i snegovima, ali obično u Torontu nema toliko puno snega, ove godine koliko ga hoćeš.
      Peciva i ja obožavam, ali ja ih jedem samo dok su vruća, posle toga više nisam zainteresovana. ( nekada ih zagrejem u rerni, ako mi se baš jedu.

      Избриши
  3. Ja bih za ovakve kiflice očistila i celu ulicu!
    Liketa

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala draga moja Ljiljo,kifliuce su jako brzo nestale i sad mi je žao....moraću ja da zamesim novu turu a tebi preporučujem da ih napraviš...ja sam se oduševila sa testom.Pozdrav za vas.

      Избриши