недеља, 9. фебруар 2014.

Šareni burek

Razvlačenje domaćih kora je nekada bila misaona imenica za mene.....gledajući slike raznih pita i bureka na Coolinarici me je nateralo da se i ja upustim u tu avanturu.....sada mi nije više teško kao u početku, ali ima tu mesta za još vežbanja...sve se može kad se hoće.
Kad sam videla Neumornin šareni burek,oduševila sam se, a ona, je za mene kraljica, što se tiče svih tih pita, bureka i peciva i zahvaljujući njoj sam i počela sa tim razvlačenim korama.
Šareni burek nisam nikada ranije pravila,ovaj me je oduševio....pa da krenem sa receptom,koji sam preuzela od Neumorne.



Sastojci za testo:

500 g brašna
pola kašike soli
200 do 250 ml tople vode
kašika dve ulja

za fil:

1 kg krompira
500 g seckanog ili mlevenog mesa
bibera i soli po ukusu
1 veća glavica crnog luka
ulje po potrebi

za preliv:

100 ml mleka
30 do 40 g putera

Priprema:

Ako koristite parčiće mesa, sitno ga iseckati,dodati malo ulja,pobiberiti i posoliti i ostaviti sa strane ili u frižider, dok vi pripremite testo. Ako koristite mleveno meso, onda samo pobiberiti i posoliti.
Izdinstati luk na malo ulja,ostaviti da se ohladi i dodati mesu i sve dobro izmešati. ( u originalnom receptu luki nije prethodno dinstan, ali ja više volim da ga izdinstam,vi radite kako vi volite )

U posudu prosejati brašno, dodati so, ulje i po malo dodavajući vodu,zamesiti testo ( testo treba da vam bude mekano kao resica na uhu,to sam naučila od Neumorne ) prebaciti ga na radnu površinu i dobro umesiti u glatku i meku loptu.

Od te velike lopte podeliti na 5 manjih, ( sa manjim loptama je lakše raditi ) staviti ih na kuhinjsku krpu i svaku loptu rastanjiti oklagijom kao za picu. Svaki rastanjeni deo premazati sa malo ulja i ostaviti da se testo odmata dok vi pripremite ostalo šta vam treba.

Krompir oljuštiti, izrendati na krupno ( rendati ga u vodi da vam ne pocrni ),isprati ga sa vodom da odstranite skrob i ocediti.
Dodati ga mesu ( ako je sitno seckano ), i vašim rukama sve dobro izmešati,probati da li je potrebno još soli i bibera. ( ja stavljam puno bibera u moj burek / pitu sa mesom, jer tako volimo )

( Ako koristite mleveno meso, onda na jufku prvo stavite oceđen krompir,malo posoliti a preko krompira posuti sa mlevenim mesom izmešanim sa izdinstanim lukom. )

Svaku jufku razvući, otkinuti zadebljane krajeve i folovati sa mesom, ali ne pobacati svuda po testu, već samo na početku i pomoću stolnjaka umotati jufku.

Jufkice možete praviti manje,kao samostalne burekčiće ili motati u tepsiju, koje ste prethodno podmazali sa malo ulja,izbor je vaš.

Rernu zagrejati na 250*C i peći ga na donjoj rešetci, kad počne da rumeni podignuti ga na srednju i peći dok skroz ne porumeni.

Pred sam kraj pečenja napraviti preliv, zagrejati puter i mleko i preliti, sa kašikom, po piti ili po svakom posebnom burekčiću. ( ja koristim slani puter i nikada ne dodajem ekstra soli, vi kako hoćete ) 



Vratiti na kratko u rernu da se zapeče.

Ispečen burek ostaviti da se malo ohladi i poslužiti sa jogurtom ili kiselim mlekom.



Prijatno!!!!!




12 коментара:

  1. Одговори
    1. Jafi, samo mogu da zahvalim Almi.Od srca ti hvala

      Избриши
    2. prelepo Zoki,divno iygleda,mora da je i ukusno,ne sumnjam!

      Избриши
    3. Milice, burek je izuzetno lep i ukusan. Od srca ti hvala bna javljanju i pozdrav za vas dvoje.

      Избриши
  2. Ей, царица си! Фантастичен бюрек. Страшно ми се иска да си хапна от него!

    ОдговориИзбриши
  3. My dear Йоли you are made for everything and I thank you very much on compliments. I am going to be pleased to make it for you.Hugs:))

    ОдговориИзбриши
  4. Izgleda fantasticno! Meni su inace pite slaba strana svaki dan bi ih jela mada do sad nisam probala ovakvu kombinaciju. Probala sam samo sa mesom i lukom ili sa krompirom i lukom a posto obije volim predposatvljam da bi i ova bila pun pogodak.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Joj Irena,ti si kao i ja...pite obožavam, ali ih retko jedem baz iz razloga što ne znam koliko mi je dosta, ali samo dok je vruća, posle kad se ohlade meni nije isto...ja volim ovi kombinaciju jer mi je baš ukusna...vrlo često u mleveno meso, kad pravim ćuftice, dodajem izrendani krompir jer mi je ćuftica na taj način mnogo mekša.Probaj nekada ovaj burek, pa onda odluči koliko ga voliš.Topli pozdrav.

      Избриши
  5. Fantastično izgleda! Već mi je duže vrijeme želja probati šareni burek, a sad ću si ga napokon moći sama napraviti :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da sam te ipak na neki način podstakla da ga napraviš...uživaćeš, veruj mi.Topli pozdrav

      Избриши
  6. Zorice, ovaj burek je danas isproban kao kulinarsko iznenadjenje za rodjendan mog supruga. Fenomenalan je. Imam jedno pitanje: da li se recepti Neumorne mogu naci na Coolinarici. Pozdrav iz Beograda.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš mi je drago da vam se dopao burek..ja sam zahvaljujući Almi ( neumorna ) naučila kako da je testo dobro. Ne, na žalost, Alma je "povukla" sve svoje recepte sa Coolinarike i sad mi je žao što nisam sačuvala više njenih recepata.
      Zato,sada kada isprobam recept sa Coolinarike, obavezno ga prenosim ovde, da ga imam kad zatrebam.
      Srećan rođendan tvom suprugu i svako dobro svima vama.

      Избриши