уторак, 4. фебруар 2014.

Venac od jabuka i oraha

Ovo bi bila neka vrste pite sa jabukama ali na drugačiji način...probajte


Sastojci:

350 g univerzalnog brašna + kašika dve za doradu testa
40 g putera za kolače
50 g pirea od jabuka
180 ml mleka
50 do 75 g suvog grožđa
5 g suvog kvasca
1 kašičica vanile
prstohvat soli
2 jaja
40 g šećera

 Sastojci za fil:

75 g suvog grožđa ( po mogućstvu svetlo žuto )
3 velike izrendane jabuke
100 g seckanih oraha
kašika griza
nekoliko kašika šećera
kašičica cimeta

i još:

1 umućeno jaje


Priprema:

Brašno i so prosejati, puter otopiti na tihoj temperaturi i dodati mleko i zagrejati vrlo malo da bude mlako, dodati kvasac i ostaviti na stranu.

Mikserom umutiti jaja i šećer, dodati pire od jabuka, ( ako nemate pire od jabuka onda staviti 80 g putera ) vanilu i toplo mleko sa kvascem i umutiti sve zajedno....promeniti nastavke u spiralne i polako dodavati brašno, kad je svo brašno utrošeno,dodati suvo grožđe i mutiti mikserom dok ne dobijete glatko testo,koje se odvaja od stranica posude.
Izručiti testo na radnu površinu i ako se lepi za ruke, dodavati po vrlo malo brašna samo dotle dok ne dobijete meko testo,koje se ne lepi za ruke.
Oblikovati testo u kuglu,premazati sa malo ulja svuda okolo,pokriti sa najlonom i kuhinjskom krpom i ostaviti na toplom mestu da se testo udupla.

Dok testo raste, očistiti jabuke i izrendati na krupnu stranu.Možete ih preliti sa malo limunovog soka ( ja sam moje jabuke rendala tek kad sam razvukla testo, nisam htela da mi promene boju )


Uduplano testo istresti na radnu površinu i ako vam se testo lepi za radnu površinu, vrlo blago pobrašniti je i rastanjiti testo u oko pola cm ili malo manje.
Izrendane jabuke ocediti od viška tečnosti, posuti jabuke svuda po testu, preko jabuka staviti svuda po njima griz, posuti sa seckanim orasima,šećerom i cimetom. ( moje jabuke su bile jako slatke, ja sam stavila samo jednu kašiku šećera jer mi ne volimo preslatko )


Početi sa duže strane testa da uvijate u rolat i kad ste zavili do kraja prstima zatvorite krajeve da vam fil ne izlazi i nežna sa vašim rukama malo rastegnuti rolat i valjati po radnoj površini da vam svuda bude jednaka debljina rolata.





Pleh od pećnice prekriti sa papirom za pečenje, preneti rolat i uviti ga u krug ( ako vam je lakše papir za pečenje stavite na radnu površinu tu zaviti rolat u krug i prstima sjediniti krajeve da izgleda da je iz jednog dela ) i onda,zajedno sa papirom, preneti na pleh.

Makazama zaseći polovinu testa svakih 5 cm dok ne završite celi krug.



Ponovo pokriti testo sa najlonom i ostaviti pola sata na toplom mestu da testo još jednom naraste.
Umutiti jaje i premazati testo sa njim.

Zagrejati rernu na 175*C i peći kolač oko pola sata do 40 minuta ili dok vam lepo ne porumeni.

Prohladiti, iseći na parčiće i poslužiti.


Ovaj kolač možete pripremiti deci za doručak uz čašu toplog mleka.


Prijatno!!!!! 




Joj ja za malo zaboravoh recepte za ovomesečnu igricu...

Recept šaljem našoj ovomesečnoj domaćici Mireli sa bloga Love Affair kao ulaznicu za blogersku igricu Ajme, koliko nas jekoja nam je ovog puta zadala temu - kvasac.:



8 коментара:

  1. Izuzetno lepa štrudla! Obožavam miris kiselog testa i putera kad se peče :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala.Ja ovakva testa obožavam i u pravu si...cela kuća je mirisala na jabuke i cimet.Topli pozdrav

      Избриши
  2. Kako ti je lepo poraslo testoi bas i cela strudla izgleda fantasticno

    ОдговориИзбриши
  3. Одговори
    1. Hvala Jasna...to je najbolja kombinacija mog muža,već ju je svu pojeo, nema više ni mrvice. Topli pozdrav.

      Избриши
  4. Uh, fantastična štrudla! Mi koji smo na dijeti - muke naše! Pripremala sam ranije par recepata sa Vašeg bloga i ispraznili se tanjiri brzinom svetlosti. Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Kyra.Trudim se da stavim ovde recepte da ima za svakog po nešto. Od srca ti hvala i topli pozdrav iz, snegom zavejane, Kanade.

      Избриши