субота, 28. јун 2014.

Vranjanske kiflice

Nisam nikada bila u Borinom Vranju, možda jednog dana.... a dok ne odem da vidim Vranje, vi probajte ove  vranjanske kiflice, koje sam danas napravila u obliku pogače i kiflica. Pogaču nosim prijateljici za naše večeračnje druženje a kiflice će biti nama za ručak. ( originalni recept sa nekim mojim izmenama je od autora Milanke Minić Andjić )



Sastojci:

800 g univerezalnog brašna
300 g brašna za hleb
250 ml tople vode
250 ml toplog mleka
1 kašičica šećera
16 g suvog ili 40 g svežeg kvasca
2 kašičice, ili po ukusu, soli
200 ml maslinovog ulja ( može i obično ulje )
100 ml majoneza ****
1 kašika  belog sirćeta
1 kašika belog vina
3 jajeta

za premaz:

250 g putera

i još:

1 jaje
1 do 2 kašike mleka
1 kašika ulja
semenke po izboru
250 krem sira,ako ih punite

Priprema:

U tolplu vodu staviti kvasac i kašičicu šećera, promešati i ostaviti sa strane da se podigne.

U veću vanglicu prosejati oba brašna, odvojiti 100 g sa strane i u kg brašna dodati so,maslinovo ulje, majonez,sirće, vino,jaja, toplo mleko i nadošli kvasac i sada, ili rukom, ili mikserom dobro izmesiti testo, koje će biti lepljivo, ali je najvažnije da ga dobro umesite. Testo,koje je dobro umešeno, imaće mehuriće po sebi. Ja sam moje testo mesila sa mikserom.

**** Moj dodatak u ovom receptu je majonez, jer znam da su testa izuzetno meka kad se doda,inače ga u originalnom receptu nema, tako da ne bude zabune oko imena ovih kiflica...po želji, možete izbaciti majonez da biste dobili originalne vranjanske kiflice a ako vam ne smeta,onda dodajte taj sastojak. ****

Posuti radnu površinu sa brašnom ( od onih 100 g ) i još jednom dobro umestiti testo, trebaće vam oko 60 g od tog brašna da se testo dobro umesi. Testo je izuzetno meko i vrlo malo lepljivo, ali to je u redu.
Oblikovati testo u loptu,pobrašniti testo i vanglicu i ostaviti ga u vanglicu da testo naraste,Pokriti ga providnom folijom i krpom da se ne suši.


Naraslo testo premesiti i podeliti na 16 jednakih loptica,po 125 g svaka, grupisati ih od po 4 loptica
Svaku lopticu rastanjiti i izrendati zamrznuti puter preko njih,ređati ih jednu na drugu,  4 loptica je bez putera. Ostaviti sa strane i tako isto uraditi i sa preostalim  lopticama.
Ako pravite pogaču, stavite 8 jufkica jednu na drugu i polovina testa vam je dovoljna za jednu pogaču, a preostalo testo upotrebite za kiflice.
Ja sam pravila i kiflice od 8 jufkica naređanih jedna na drugu i malo su mi veće, ali mi to ne smeta.


Uzeti prvu jufku od 8 loptica, rastanjiti što više možete u krug, izrendati još malo putera preko njih. Po sredini iseći dve dugačke trake i onda te trake iseći na pola, zaviti u rolate i staviti u sredinu tepsije 28cm prečnika, koju ste prethodno podmazali sa puterom,to vam je cvet pogače a od ostatka zavijati kiflice i ređati ih oko cvetova. Kiflice možete puniti sa nadevom po vašem izboru, sirom, krem sirom, šunkom...kad zavijate kiflice, idite po rubu isečenog testa i motati po njemu, dok motate testo nežno ga vucite prema sebi da imate više navojaka i da vam se testo više lista.


Kad ste složili pogaču u tepsiju ( kod mene je kalup za tortu ) pokrite sa providnom folijom i ostavite da vam pogača naraste.


Naraslo testo, premazati sa umućenim jajetom,mlekom i uljem, posuti sa semenkama po želji,stavite listiće putera preko testa i peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180*C oko 30 minuta ili dok vam lepo ne porumeni.


Ohladiti kratko u plehu na žici, nežno okrenuti pogaču da ispadne iz pleha, vratiti je na žicu, prekriti kuhinjskom krpom i ostaviti da se ohladi.



Ovakve pogače su idealne za predjelo ili večeru / doručak sa jogurtom.


Prijatno!!!!


10 коментара:

  1. Zorice,pogača je kao sunce...predivna je. A kiflice kao pufnice. Prije neki dan sam pravila neke pogačice i u tijestu je bio majonez oduševila sam se. Možda ima nešto u tom dodatku da tijesto bude lijepo i meko. Pozdrav...Vanja

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Vanja. Ja prvi put pravim pecivo sa majonezom i oduševljena sam i od sada ću malo češće stavljati tu namirnicu u testo.Topli pozdrav.

      Избриши
  2. Amazing!! Your bread and buns are just perfect and the recipe sounds so yummi! :)
    Have a nice week, Zoki!

    ОдговориИзбриши
  3. Pozdrav Zoki,
    tek nedavno sam naišla na blog i oduševljena sam!
    Punoo odličnih ideja, malo starog, malo novog :)
    Danas sam pravila ovu pogaču i savršena je, tijesto najbolje ikad, mora da ima nešto u toj majonezi :)
    Velika pusa iz sunčanog Splita, Jelena :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jelena, jako, jako si me obradovala da si isprobala ovu jedinstvenu pogaču...moj muž i ja, smo oduševljeni mekoćom ove pogače i ovo je, bar za mene, jedan od najlepših recepata.
      Od srca ti hvala i veliki ti pozdrav šaljem iz daleke Kanade.

      Избриши
  4. ovo je odlično a ja sam slaba :) na sva tijesta pogotovo pogače....bilježim i čim djeca dođu ide na isprobavanje..

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E moja Snežana, ništa nisam bolja, pecivo mi je najdraže i obožavam ga. Srećno i od srca ti hvala.

      Избриши
  5. Pogača me osvojila na prvi pogled, a niti kiflice ne zaostaju, sigurna sam da je isto tako i ukusno !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uh Branka, gde je testo i pecivo, tu sam ja. Kao što neko voli kolače i torte, tako ja volim peciva, ne bih trebala ni da ih pravim, ali šta ću...pokušavam da se kontrolišem. Ljubim te.

      Избриши