недеља, 1. јун 2014.

KuVarijacije - BAKLAVA WITH SEMOLINA FLOUR

Volim ove blogerske igrice, KuVarijacije, gde svakog meseca isprobamo po neki novi recept. Ovog meseca smo pravili baklavu sa grizom po Melitinom receptu sa bloga Cafe Chocolada.
Zalivene kolače volim, jer se ne mogu pojesti mnogo, dovoljno je jedan da se fino zasladimo.


Sastojci:

500 g kora za baklavu
100 do 150 ml ulja za premazivanje kora
4 jaja
130 g šećera
100 g griza
125 g putera
100 ml mleka
200 g mlevenih oraha

Agda:

700 g šećera
1 l  vode
sok od 1 limuna + kolutovi limuna
2 kesice vanilinog šećera

Priprema:

Umutiti jaja sa postepenim dodavanjem šečera u gustu i svetlu smesu, dodati otopljen i ohlađen puter ( u receptu nije rečeno da puter treba da se prethodno otopi i ohladi, stranci, pošto je recept pisan na engleskom nebi znali da puter treba da se prethodno otopi i tek onda doda u umućena jaja ) i ponovo sve umutiti, dodati griz, mleko i na kraju dodati mlevene orahe ( ja sam dodala i 50 g krupnije seckanih oraha.

Vatrostalnu posudu veličine 22cm X 33cm podmazati sa puterom ili uljem.

U šerpu staviti vodu, meni je bilo previše 700 g šećera i stavila sam 600 ( mada mi je i to previše ) i staviti da se kuva na tihoj temperaturi ( pazite da vam se sirup ukuva u isto vreme kad vam je i baklava pečena ). Na kraju, kad je sirup ukuvan, dodati sok od 1 limuna i kolutove limuna.

Uzeti jednu koru, blago premazati sa uljem, staviti drugu koru preko prve i nju blago premazati sa uljem i premazati sa filom, zaviti u rolat ali sa kraće strane kore da bi mogle da stanu u posudu u kojoj će se peći. Ostaviti sa strane taj prvi rolat.
Opet uzeti jednu koru,premazati blago sa uljem.staviti drugu koru preko i nju premazati sa uljem i onda premazati sa filom. Na početak kora staviti rolat, koji ste ostavili sa strane i zaviti u rolat. Znači,svaki rolat treba da bude od 4 kora.
Uraditi tako dok imate materijala. Ja sam dobila 4 rolata.

Svaki zavijen rolat staviti u vatrostalnu posudu, iseći oštrim nožem na parčiće željene veličine i peći u prethodno zagrejanoj rerni na 200*C ( meni je ta temperatura bila previše i ja sam je pekla na 175*C ) i peći je dok vam fino ne porumeni odozgore, to je oko 45 minuta.

Izvaditi pečenu baklavu iz rerne preliti je sa vrućom agdom i ostaviti je da upije svu agdu i da se ohladi i tek onda je staviti u frižider da se potpuno ohladi.

Poslužiti je hladnu.


Prijatno!!!

14 коментара:

  1. Mmm, divno deluje:) Ova pčelica (nadam se da dobro raspoznajem) je preslatka! <3+<3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala,draga moja Nale....u pravu si, bile su dve ščelice, ali druga je negde "odletela" ovu sam sasvim slučajno našla i bila mi je idelna za ovu vrstu poslastice. Grlim te.

      Избриши
  2. baš je fino ispala,meni je malo tamnija,ali tek sada vidim da je temperatura bila visoka.

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala Danka. Ja uvek pečem na ovoj temperaturi, nekad i na malo nižoj,ma nema veze za boju, važno je da je ukusna. Hvala ti i topli pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  4. I ja radila, nama je svima bila odlična! Super vam je ispala

    ОдговориИзбриши
  5. Одговори
    1. Hvala milice, baklava je zaista fina,moji su se sladili sa njom.Topli pozdrav.

      Избриши
  6. Одговори
    1. Hvala Miki, kod nas je odavno pojedena.Ja volim ovakve baklave, nekako su mi sočnije.

      Избриши
  7. Svidja mi se ovaj recept pitanje mi je da li vrucu baklavu prelijemo sa vruc serbet ili treba jedno da bude hladno?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Ilona, hvala ti puno. Vruća baklava se prelije sa vrućim sirupom. Topli pozdrav.

      Избриши