четвртак, 6. октобар 2016.

Džem od dinje

Ovih dana baš imamo puno voća u kući a ne možemo sve da pojedemo, idealno je napraviti džem...ako volite ukus dinje i vanile, ovo je za vas.


Sastojci:
1 kg dobro zrele dinje
100 g šećera
sok od 1 limuna
1 mahuna vanile
1 kesica vanilinog šećera sa ukusom limuna

Priprema:
Za ovu vrstu džema najbolje je imati dinju koja nije puno vodena.
Očistiti dinju od semenki i kore i iseći na kockice.
Posuti sa šećerom, ( originalni recept kaže na 1kg dinje 800 g šećera, ja mislim da je to baš mnogo i ja sam stavila samo 100 g, jer dinja je izuzetno slatka ) vanilom sa ukusom limuna, preliti sa sokom od limuna i ako imate semenkice od vanile, posuti sa četvrtinom kašičice, sve dobro promešati, pokriti sa providnom foilijom i ostaviti da odstoji,na sobnoj temperaturi, oko 6 sati.
Povremeno možete da promešate.
Staviti jedan mali tanjirić u zamrzivač, trebaće vam kasnije.

Staviti da se kuva, ako ne koristite semenke od vanile nego koristite mahunu vanile staviti je kad počnete da kuvate, kad provri, izvaditi mahunu vanile, raseći na pola i tupom stranom noža skinuti semenke, a mahunu odstranite i kuvati desetak minuta na osrednjoj temperaturi, pojačati temperaturu i kuvati dok se džem ne zgusne.
Puno zavisi od sočnosti dinje koliko ćete dugo da kuvate džem.
Moja dinja je bila jako sočna i morala sam da kuvam dosta duže nego što originalni recept kaže.
Štapnim mikserom malo samleti ali neka ostanu komadići, mada su sasvim sitni.

Kad je džem gotov, izvaditi tanjirić iz zamrzivača, staviti malo džema na tanjir i ako se džem momentalno zgusne na hladnom tanjiriću, džem je gotov.

Zagrejati tegle u rerni ( koje ste prethodno oprali i osušili ) i vruć džem sipati u vruće tegle. Zatvoriti i okrenuti naopako i ostaviti da se dobro ohladi.
Nisam nikad ranije pravila ovu vrstu džema, tako da nisam sigurna koliko dugo može da stoji, ja bih ga u svakom slučaju čuvala na hladnom mestu ili u frižideru.
Od 1 kg dinje dobila sam dve teglice od po 250 g


Prijatno!!!!!

2 коментара:

  1. Divno izgleda, ja ove godine nisam dobila dinja kao lani tako da ništa od pekmeza.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni je samo žao špto nisam napravila više, već smo jednu teglicu pojeli, ostala još samo jedna...

      Избриши