уторак, 29. март 2022.

Slana pletenica

 Desi vam se da imate u frižideru od svega po malo, malo šunke, malo sira, malo ajvara ili mariniranog povrća u tegli i šta sad?...meni je ovako nešto spas.

Želela sam da iskoristim pire krompir koji sam imala ali sam htela da umesim testo od njega, r meni su ta testa dugo sočna i mekana...

Sastojci za testo: 350 g "00" brašna, 120 ml toplog mleka, 110 g pire krompira, 1 jaje, 1 kašičica soli, pola kašičice šećera, 1 kašika maslinovog ulja, 4 g suvog kvasca

i još: šunka, sir, ajvar, marinirano povrće u ulju, semenke po izboru

Priprema:  Ako imate pire krompir od ranije, onda dobro zagrejati mleko, odati hladan pire krompir i zmešajte sve zajedno da dobijete glatku tečnost, dodati 2/3 umućenog jajeta a ostatak ostaviti za premazivanje testa, kašičicu sol,  dodati ulje i sjediniti sve zajedno.

Ako nemate pire kromnpir, onda skuvati krompir, uzeti 130 g skuvanog krompira, dodati 15 g putera, 120 ml toplog mleka i napraviti ređu masu.

U prosejano brašno ( prosejati celu količinu brašna ali nikad ne stavite svo brašno kad zamesite testo, već jedan deo ostaviti na  stranu pa po potrebi dodavati jer sva brašna ne upijaju tečnost podjednako, meni je bilo potrebno tačno 350 g )  dodati suvi kvasac i šećer i izmešati, sipati u brašno i zamesii testo.

Testo dobro izmesiti, možete u zdeli u kojoj ste zamesili, meni je mnogo lakše da testo dobro izmesim na radnoj površini. Trebate dobiti meko testo koje se lepi za ruke ali ne ostaje ništa na rukama. Oblikovati testo u kuglu, premazati sa vrlo malo ulja, pokriti i ostaviti testo preko noći u frižider. Ko ne želi da ostavi testo preko noći u frižider neka ostavi na toplom mestu da testo naraste.

Naraslo testo možete podeliti na 2 dela pa napraviti 2 manje pletenice, mene je mrzelo pa sam napravila 1 veću.

Testo rukama malo rastanjiti na pobrašnjenoj radnoj površini, pa oklagijom nežno rastanjiti na pravougaonik oko pola cm debljine bočne stranice a sredina neka vam je malo deblja, jer kad preklopite bočne stranice sa obe strane da izbalansirate debljinu pečenog testa i gore i dole.


Iseći bočne stranice na trakice oko 2c, debljine ali gledajte da vizualno raspodelite da vam sredina bude iste širine kao i bočne stranice, što znači, podeliti vizualno testo na 3 dela.
Na sredinu testa staviti šta želite prvo, ajvar ili marinirano povrće u ulju, koje mi ovde koristimo ca bruskete. ( ja sam koristila ovo marinirano povrće jer sam imala samo za 2 pune kašike, prvo sam ga dobro ocedila od ulja, rasporedila svuda po sredini ) 
Preko staviti sir u listićima ili izrendanu mozzarelu, ( ja sam koristila provolone sir u krugovima ) preko staviti šunku ili pršutu ili koje god suhomesnato meso volite, preko posuti izrendanim sirom ( kod mene 4 vrste italijanskih sirevam kupim gotovo izrendano )  i preklapati isečene trakice preko testa a krajeve prebaciti preko nadeva. ( to uraditi pre nego što počnete da preklapate isečene trake )


Preneti na pek papir, pokriti i ostaviti na toplom mestu da još jednom naraste.


Naraslu pletenicu premazati sa ostatkom jajeta u koje ste dodali nekoliko kapi vode, posuti semenkama po vašem izboru i peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C oko 25 minuta ili dok vam pletenica ne porumeni.

Ispečenu pletenicu ostaviti na žici da se ohladi.

Iseći na parčiće i poslužiti.

Prijatno!!!

Нема коментара:

Постави коментар