недеља, 13. март 2022.

Domaći hleb

 Odavno nisam mesila domaći hleb i da znate da smo ga se uželeli, ja i nekako jer u suštini vrlo retko jedem hleb, ali mom mužu jeste.

Od ovog testa možete praviti male kravajčiće ( dinner rolls )  hleb koji možete da kidate rukama ili kao hleb.

Sastojci : 330 g brašna sa većim procentom glutena, 1 kašičica šećera, 1 kašičica soli ili po ukusu, 10 g mleka u prahu, 2 žumanca, 200 ml toplog mleka, 4 g kvasca, 25 g omekšalog putera

Priprema:  Prosejati brašno, dodati mleko u prahu, suvi kvasac, manju kašičicu šećera i kašičicu soli i sve izmešati. Dodati iz dva puta omekšali puter i svaki put dobro sjediiti sa testom. Trebaćete da mesite testo oko desetak minuta da dobijete glatko i meko testo koje se ne lepi za ruke. Oblikovati testo u kuglu, premazati sa vrlo malo ulja i ostaviti  da testo naraste.

Ja sam, po mom običaju, testo zamesila uveče i ostavila u frižider preko noći da naraste.

Naraslo testo podeliti na 9 jednakih delova., premesiti i oblikovati u kuglice. 

U manju tepsiju ili kalup za tortu ( ja sam koristila kalup za tortu prečnika 22cm ) stavljati kuglice jednu pored druge.

Pokriti tepsiju sa providnom  folijom i ostaviti na toplom mestu da testo naraste.

Naraslo testo posuti sa brašnom i peći u prethodno zagrejanoj rerni na 175°C oko 25 minuta.

Ispečen hleb izvaditi i ostaviti na žici da se kratko ohladi i tek onda izvaditi iz kalupa. Pokriti i ostaviti da se kratko ohladi i poslužiti.



Prijatno!!!

Нема коментара:

Постави коментар