четвртак, 9. јул 2015.

Sok od kajsija (Homemade Amar El deen )

Recept je preuzet sa bloga, inače se ovo sprema na Bliskom Istoku i originalni naziv je Homemade Amar El deen. Meni se dopalo što ne mora satima da se pravi, skuvano je za 20 minuta i možemo imati sok ili namaz za palačinke preko cele zime....Nemate ostavu? i ne treba vam jer se ovo čuva u zamrzivaču. Probajte, možda će vam se dopasti.


Sastojci:

1 kg kajsija
1 kg šećera
sok od 1 velikog ili 2 mala limuna

Priprema:

Kajsije oprati, očistiti od koštica i ako ima nešto po njima, iseći na polovine ili četvrtina a i ne mora.
Staviti ih u dublju šerpu sa težim dnom.


Sipati šećer preko njih i ostaviti ih preko noći da odstoje.


Sledećeg dana uključiti ringlu i staviti šerpu i pustiti da počne šećer da se otapa, smanjiti temperaturu i kuvati, povremeno mešajići, 20 minuta.
Kajsije će omekšati i napraviće se gusta masa.


Posle 20 minuta skloniti sa ringle i ostaviti da se potpuno ohladi i u ohlađeno dodati limunov sok.
Staviti u blender i sve samleti u finu kremastu masu.

Samlevenu masu stavljati u male kesice za zamrzivač po onoliko koliko ćete imati dovoljno za jednu upotrebu.
Čuvati u zamrzivaču i koristiti po potrebi.

Ako pravite sok odmah, staviti masu od kajsija i dodavati vodu ili mineralnu gaziranu vodu, onoliko koliko volite da vam je slatko, dodati još limunovog soka i kolutove limuna i poslužite hladno.


Ako pravite veću količinu soka koji će odmah da se pije, "meso" od kajsije će se odvojiti od vode, samo promešajte pre nego što sipate u čaše.

Nisam sigurna da li se može smanjiti šećer, verovatno da može, ja sam ovu turu napravila po originalnom receptu.



Prijatno!!!

5 коментара:

  1. može se šećer smanjiti .. evo ja idem na 1,5 ili 1,7 kg voća ...4oo grama
    ekstra je lepo ovo i ja sam danas bila vredna sa pekmezićem po IV put ;)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Biljana, smanjujem i ja šećer gde god mogu i ako su kajsije puno slatke, slobodno smanji...ja sam ovo pravila prošle godine i ako mi veruješ imam još dve teglice od prošle godine i odlično je kao i džem.

      Избриши
  2. ali iskreno sviđa mi se ova ideja za zamrzivač ... jel limun ovde služi da očuva boju ili šta ...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Limun je ovde da "ubije" malo slatkoću i da očuva lepu boju kajsije a dobije se i lep miris od njega.Topli pozdrav.

      Избриши