субота, 2. новембар 2013.

OSSO BUCO


 Prošlog četvrtka smo svratili kod prijateljice i ona nam ponudi Osso Buco koji je pripremila njena snaha...i naravno, ja ne bih bila ja, kad ne bih probala. Oduševila sam se ukusom i kad je snaha došla, dala mi je recept. Ovo nije klasičan Osso Buco, ali meni i mom mužu se jako dopao. 



Sastojci:


     1 kg telećih kolenica
     50 g brašna
     1 veća glavica crnog luka
     beli deo praziluka
     4-4 čena belog luka
     1 veća šargarepa
     125 ml belog vina
     250 do 500 ml goveđeg temeljca
     2-3 lista lovora
     450 ml seckanog paradajza
     2 kašike paradjz pirea
     100 ml maslinovog ulja za prženje ( može i manje )
     po ukusu biber, so, italijanski začin, vegeta
     4 do 6 veća krompira
     400 do 500 g šampinjona

Priprema:

Meso oprati ( ako nemate teleću kolenicu može i goveđa samo se mora malo duže krčkati )  i osušiti sa kuhinjskim papirom. Posoliti i pobiberiti i vrlo malo povegetiti.
U plići tanjir staviti brašno i vrlo blago pobrašniti meso sa svih strana.
 
U dublji tiganj sipati maslinovo ulje,zagrejati i propržiti meso sa svih strana dok vam blago ne porumeni.
Meso staviti u posudu u kojoj ćete peći. ( najbolje je ako imate zemljanu posudu sa poklopcem ili bilo koju šerpu sa poklopcem, koja može da se stavi u rernu )
 
U isti tiganj dodati sitno iseckan crni luk i pržiti ga na nižoj temperaturi, dok ne postane staklast,dodati sitno isckan praziluk i pržiti i njega dok ne omekša. Na kraju dodati sitno iseckanu šargarepu i beli luk i sve propržiti zajedno.
Naliti sa belim vinom i goveđim temeljcem i pustiti da se kuva oko 2-3 minuta a dotle,izgrebati sa varjačom, sve što se nahvatalo na dno tiganja.
Dodati paradajz ( ja sam koristila paradajz iz konzerve i stavila sam više od 500 ml,mislim da je oko 600ml, ako koristite svež paradajz, prvo ga oljuštite od kožice ) i pire od paradajza,dodati lovorov list i začine po ukusu..italijanski začin, vegetu,so i biber.

Preliti preko mesa, ušuškati meso između povrća.
Šampinjone očistiti i ako su manji, dodati cele,ako su veliki, isecite ih na pola.
Krompir dobro oprati sa četkom i ako je veliki iseći na četvrtine a ako je manji iseći na polovinu.
Ako mislite da nije dovoljno tečnosti dodati još goveđeg temeljca, jer meso mora da se krčka  i potrebna mu je tečnost.
Poklopiti šerpu.
 
Uključiti rernu na 175*C i staviti šerpu i ostaviti tako da se krčka oko dva sata, povremeno pogledajte i protresite šerpu, u slučaju da je potrebno, sipati još tečnosti.
Meso treba da bude mekano.
( Ja sam moje meso krčkala oko 3 sata na 165*C,ostavila sam ga u rernu i otišla u divnu šetnju kroz šumu,danas je bilo fantastično vreme za šetnju)

Meso možete poslužiti tako kakvo jeste ili dodati pirinač kao prilog.

Uživajte u ovim finim ukusima.
Ovo nije tradicionalni Osso Buco, ali može da bude, ako izbacite krompir i šampinjone dobićete tradicionalni Osso Buco i onda ga možete poslužiti sa špagetama ili pire krompirom.
Preko posuti gramolatom,koju ćete napraviti tako što ćete izmešati dve kašike sitno iseckanog peršuna, pasiranog belog luka i limunovu koricu.
Nama se mnogo više dopalo na ovaj način a vi izaberite ono što više volite.


 
Najbolje kad se napravi danas a jede sutra...mi smo ga jeli odmah i prste smo lizali,koliko je bilo ukusno.

 
 Prijatno!!!!!!
 
 
 

 
 


4 коментара: