субота, 20. септембар 2014.

Poširane kruške sa majčinom dušicom / timijanom

Jako mi se dopao ovaj recept jer majčinu dušicu obožavam i vrlo često je koristim u svojoj kuhinji.



Sastojci za teglu od 1.5 l

150 g meda sa ukusom majčine dušice
200 g šećera
korica od 1 limuna
korica od jedne pomorandže
5 klinčića
5 do 7mirisnih krušaka ( viljamovke )
3 male vezice majčine dušice
2 male klementine, odvojene na parčiće

Priprema:

U šerpu staviti 600 ml vode, med, šećer,koricu od limuna i koricu od pomorandže ( ja nisam imala med sa ukusom majčine dušice te sam stavila nekoliko grančica majčine dušice u šerpu.

Pustiti da provri, smanjiti temperaturu na osrednjo nisku, dodati očišćene kruške i pokriti sa okruglim papirom za pečenje ( da bi vam sve kruške bile potopljene u tečnost da bi se poširale podjednako ) i poširati ih oko 40 minuta ili dok vam kruške ne omekšaju ali da se ne raspadaju. ( Dužina kuvanja puno će zavisiti od vrste krušaka i koliko su zrele.Ja sam moje poširala samo 10 minuta, jer nije više bilo potrebno. )


Pripremiti 3 male vezice majčine dušice, oprati ih dobro i vezati ih sa koricom mandarine, ako ne uspete, samo ih dobro obavite okolo vezice.
Očistiti mandarine i ako je moguće očistiti ih i od opne onoliko koliko možete.

Na dnu tegle staviti 1 vezicu majčine dušice, i ređati vrlo pažljivo poširane kruške da se ne raspadnu,, između stavljati parčiće mandarine, preko staviti opet vezicu majčine dušice pa kruške i mandarine i završiti sa vezicom majčine dušice.

Preliti sa vrućim sirupom u kom su se kruške poširale.
Zatvoriti teglu. ( ako hoćete da ih imate za zimu, onda morate da ih pasterizujete, u tom slučaju, poširati ih mnogo kraće ,jer ćete ih još dokuvati u vodi )

U originalnom receptu ne kaže koliko dugo ovako pripremljene mogu da stoje, za vas, koji imate hladne ostave, verovatno mogu dugo da stoje...ja nisam sigurna.
Ja ću ovako pripremljenu teglu da ostavim u podrumu i videću koliko dugo može da stoji a da se ne pokvari.
Ovako pripremljene kruške u lepo dekorisanoj tegli su idealni poklon za predstojeće praznike.


Prijatno!!!!!

2 коментара:

  1. It's so interesting! I've never tried something like this before. What does it taste like?
    Have a wonderful day, my dear Zoki! It's raining again here...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. It taste heavenly good. Try it and you will love it. It rains here to. Hugs my dear friend:))))

      Избриши