уторак, 18. новембар 2014.

Sarma

Recept pišem za one koji su jeli sarmu kod mene i koji tvrde da je jedna od najboljih...ja je volim i mogu je jesti svaki dan.
Svako od nas ima svoj recept, koji smo nasledili od naših mami i baka, ja sam učila ovde kako da pravim sarmu i iskreno rečeno, uopšte ne znam od koga sam naučila jer sam od svakog pokupila ono što volim.
Što sam naučila da je najvažnije da se sarma ne kuva, već da se polako krčka. Ja moju sarmu krčkam na najnižu temperaturu 2 do 3 sata, i obično je krčkam u električnom pekaču ( koji izgleda ovako )  u garaži, jer kad pravim sarme, uvek kuvam više pa ono što ostane razdelim deci da ponesu.



Sastojci:

20 listova kupusa
500 g mesa ( svinjetina i teletina )
100 g svinjske masti
200 g duplo sušene slanine
100 g suvog vrata
1 kranjska kobasica
100 g pirinča ili po ukusu
3 krupnije glavice crnog luka
pola struka praziluka
1 šargarepa
3-4 čena belog luka
po ukusu začini; mlevena crvena paprika,biber, suvi začin, lovorov list
peršun
suva rebra

Priprema:

Odvojiti listove od glavice i zadebljanje sa listova odseći.
Ja kupus nikad ne perem, ali ako vam je kupus slan potopiti ga u hladnu vodu i ostaviti preko noći da odstoji u toj vodi.

Staviti mast u tiganj da se otopi i dodati sitno seckani crni luk i sitno seckanu duplo sušenu slaninu i dinstati na osrednjoj temperaturi, povremeno promešati,dodati sitno sečen praziluk i narendanu šargarepu i pržiti, dok luk ne postane staklast,na kraju dodati 3 čena pasiranog belog luka.
Dok se luk prži vi sitno iseckajte kranjsku kobasicu i suvi vrat, ako sami meljete meso možete samleti kobasicu i suvi vrat zajedno sa mesom ( za ovo sitno sečenje u našoj kući je zadužen moj muž,koji ovo fantastično sitno iseče )
U isprženi luk dodato mleveno meso i sitno iseckano suvo meso i pržiti/dinstati oko 15 minuta ili dok vam meso ne bude rastresito,dok meso pržite, sa varjačom razbijte veće grudvice mesa.
Dodati opran pirinač sve zajedno promešati i pržiti/dinstati još desetak minuta.
Začinite po ukusu sa mlevenom crvenom paprikom ( oko 1 kašika ),biberom i suvim začinom ( budite ovde oprezni da ne presolite jer i kupus i suvo meso su slani ).Na kraju dodati sitno seckan peršun.

Uzmite list kupusa, staviti hrapavu stranu da vam leži na ruci, i u zavisnosti od veličine lista ćete stavljati nadev, ja stavljam oko kašiku i po do dve, levu  stranu prebaciti preko nadeva a desnu preko već prebačene polovine lista,koj je prekrio nadev i uvijati u rolnice,malo više stiskajući, ali pazite pri tom da vam ne pukne kupus, jer nadev,prilikom kuvanja će vam izaći napolje.Ako kojim slučajem malo kupusa viri sa stranica kad ste zavili sarmu, ugurajte te delove u sarmu.
U veću šerpu ( ja kuvam u električnom pekaču ) staviti 2-3 lista, ili ako vam treba više, stavite više, da vam prekrije dno,zavijene sarme naređati jednu pored druge, između staviti suva rebra i nekoliko listova lovora. ( kako zavijam jednu po jednu sarmu, tako ih i ređam u pekač )
U tiganj,u koji ste pržili nadev,sipati vodu dodati jednu kašičicu mlevene crvene paprike i jednu kašiku brašna, sve dobro izmešati da razbijete grudvice brašna, dodajte vrlo malo bibera i suvog začina,promešajte i prelite preko sarme. Sarme treba da su u vodi, ako nemate dovoljno, dodajte još, jer tokom kuvanja dosta će vode da uvri.Ja volim više tečnosti jer služim sarmu sa njom, ne volim suvu sarmu, vi uradite onako kako vi volite.

Kad vam sarma provri, smanjite temperaturu na najmanje i krčkajte sarmu najmanje tri sata, što se više krčka to je bolja.

Od srca glavice možete napraviti finu salatu sa malo aleve paprike posute odozgore i malo preliti uljem ili sitnije iseckati pa staviti između sarme ili po dnu.



Prijatno!!!!


Mali savet: Ako je kupus prečvrst za zavijanje sarme, stavite ga na dan dva pre zavijanja sarme u zamrzivač i kad se kupus odmrzne, bude odličan za zavijanje.
Mi svaki put ostavimo po 3 do 4 glavice, kojima poskidamo listove, očistimo od onog zadebljanja na listovima i spakujemo u kese za zamrzivač i zamrznemo po 20 listova, ali ih sortiramo prvo, manji listovi sa manjim, veći sa većim i ako su listovi preveliki, prilikom zavijanja sarme obavezno ih presečem na pola, to obično radim za slavu jer volim da su sarme manje.

11 коментара:

  1. ma kako ste ih samo odlično zavili,svaka čast.sviđa mi se ovaj dodatak kranjske kobasice.i da,nema dobre sarme bez dugog laganog kuvanja.moja nije još ukusna kao mamina ali neodustajem :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E Danka moja, samo polako i naučićeš i jednog dana će i tvoja deca reći,"nije kao mamina".Topli pozdrav.

      Избриши
  2. If you know how much I love this meal, Zoki... And I just want to try your one, it looks so delicious!
    Hugs, my dear friend!

    ОдговориИзбриши
  3. Waooww Gery, I love them so much that I can eat them every day for a week and I would not get sick of them. Thank yo so much, my dear, Hugs and kisses:)))

    ОдговориИзбриши
  4. SARMA...nezaobilazni (uvijek pozeljan) dio nashe (Balkanske) kuhinje. Uvijek dobrodoshla!

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala Jasna. Nema onog ko ne voli sarmu...naši kanađani je obožavaju.

    ОдговориИзбриши
  6. Bez reci, i sama znas da ti je ovo odlicno, pa nema razloga ponavljati se, nego, deder, Zoki, problizi mi malo taj pekac sa kuvanim sarmicama, nemoj samo da nas mamis fotkama, mislim, nije ti neka fora, da gledam i patim... tako blizu a tako daleko:)))

    ОдговориИзбриши
  7. Nale, rado bih da ti približim sarmice...ali daleko si mi.Ljubim te.

    ОдговориИзбриши
  8. Moram priznati da bi i ja mogla jesti sarmu svaki dan :) i najviše volim kada dođem kod mojih u Dbk po zimi i mama nam skuha sarmu, mmmmm......., odlična je i ova tvoja sarma i vjerujem to što ti kažu da je najbolja, hvala ti na receptu !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Branka, mislim da su naše mame uvek kuvale najbolje sarme...moja deca kažu,mamina sarma je najbolja, čak se i snajkica navukla na nju i ne zna šta joj je dosta. U pravu si i ja bih je jela svaki dan i nebi mi nikad bilo dosta.

      Избриши
  9. I ja sam nedavno pravila po prvi put sarme i ispale su odlično.
    Samo ću Vas Zoko moliti u Inbox malo više detalja oko zamrzavanja kupusa.
    Hvala

    ОдговориИзбриши