понедељак, 10. новембар 2014.

Kuglof sa bundevom

Danas je našoj prijateljici ( jedna, od mojih starijih prijateljica, koja mi je izuzetno draga i sa kojima vrlo često idemo na odmor ) rođendan , i mi smo hteli da je iznenadimo i deo iznenađenja sam htela da joj napravim neki kolač, koji ćemo pojesti uz šoljicu kafe. ( naravno, da ja ne, ali njih troje, jer svi troje vole kolače )...izbor je pao na kuglof..


Sastojci:

225 g brašna
1 kašičica cimeta
2 g sode bikarbone
8 g praška za pecivo
1 kašičica začina za pite od bundeve
1 kesica vanilinog šečera
na vrh noža soli
120 g šećera
115 g omekšalog putera
2 jaja
100 ml pirea od bundeve
150 g gustog jogurta

Priprema:

U jednu zdelu staviti brašno, cimet, začin za pitu od bundeve,prašak za pecivo i sodu bikarbonu i sve izmešati. Ostaviti na stranu.

U drugu zdelu umutiti omekšali puter da bude kremast, dodati šećer i vanilin šećer i umutiti sve zajedno i onda dodavati jedno po jedno jaje i svaki put dobro umutiti i na kraju dodati pire od bundeve i gusti jogurt i još jednom sve umutiti.
Izmešano brašno sa začinima prosejati iznad posude sa jajima, ali ne sve odjednom, prvo jednu trećinu i sa žicom za mućenje sjediniti, dodati i drugu trećinu brašna i sjediniti i na kraju dodati i preostalo brašno.
Manji kalup za kuglof dobro premazati sa hladnim puterom,pobrašniti i ostaviti u frižideru dok ne pripremite testo. ( ja kalup uvek poprskam sa sprejom za pečenje PAM )
Kad je testo gotovo,izvaditi kalup, sipati testo, koje je malo gušće i peći u prethodno zagrejanoj rerni na 165 do 170*C oko 45 do 50 minuta.
Banana ne mora da se stavi, ja sam imala jednu, kojoj je bo zadnji momenat da se upotrebi.


Pre nego što izvadite kuglof napolje iz rerne, proverite sa čačkalicom da li je pečeno.
Ostaviti na žici u kalupu, oko 5 minuta da se malo ohladi, okrenuti kuglof, istresti iz kalupa i ostaviti da se potpuno ohladi.


Ohlađen kuglof možete poslužiti posut šećerom u prahu ili sa sosom od karamele, koji možete napraviti ovako:



Sastojci za karamel:
120 gšećera
40 gputera
100 gslatke pavlake

Staviti šećer da se polako topi na nižoj temperaturi i kad dobijete željenu boju otopljenog šećera, dodati otopljen puter i zagrejanu pavlaku i mutite sve dok se otopljen šećer ne sjedini sa pavlakom i puterom.

Pazite, kad dodate puter i pavlaku ( ja sam ovo zagrejala zajedno ) biće puno pene i budite pažljivi kad sipate u šećer, da se ne opečete

Skloniti sa ringle i ostaviti da se ohladi i sipati u teglicu i koristiti po potrebi.

Prijatno!!!!!


8 коментара:

  1. Blago tvojoj prijateljici kad od tebe dobija ovakve djakonije:) Divan kuglof.

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala, draga moja Nale. Stariji ljudi su ti isti kao deca,raduju se mnogim sitnim stvarima a u njihovim godinama ( 80 ) kad više ne mogu mnogo što šta sami napraviti, ovakav poklon i cveće im ozari lica. Topli pozdrav za tebe.

    ОдговориИзбриши
  3. Prelep kuglof, sviđa mi se sa bundevom i slatke i slane stvari. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Marija.Mi isto sve volimo sa bundevom, baš da testu neku posebnu sočnost i mekoću. Topli pozdrav.

      Избриши
  4. divan je! ja bas volim bundevu i sama trenutno svasta radim sa njom.. =))

    ОдговориИзбриши
  5. Jako lijepo si darivala prijateljicu, krasan kuglof i jako zanimljiv ovako sa bundevom i dodatkom banane, nogu samo zamisliti kako lijepo miriše i kako je posebnog okusa !

    ОдговориИзбриши
  6. Ovo nam je bilo pravo iznenađenje, tako sočan i mirisan kolač davno nismo jeli a muž od prijateljice se oduševio sa njim.

    ОдговориИзбриши