недеља, 23. новембар 2014.

Povrtna čorba sa cveklom ( Heartbeet soup )

Cveklu jako volimo i koristimo je maksimalno ali nikad do sada nisam napravila čorbu / supu od nje....danas sam sasvim slučajno našla žutu cveklu, ona se malo teže nalazi od crvene, koju možete naći u svakoj samoposluzi...ova čorba se može napraviti, kako od žute, tako od crvene cvekle....vi koristite onu koju imate.

Cveklu obožavamo, ali na našu žalost, ne spremamo je tako često.
Domaćica za ovomesečnu blogersku igricu "Ajme,koliko nas je " je naša blogerica Iva sa bloga " Culinary Postcards " koja nam je zadala temu CVEKLA i njoj šaljem ovaj recept.


Sastojci:
originalni recept sa nekim malim izmenama

700 g cvekle
2 veća krompira
1 mala glavica ljutike ili običnog luka
2 čena belog luka
2 rebra celera
2 do 3 kašike maslinovog ulja
500 ml povrtnog ili pilećeg temeljca
4 kašike kisele pavlake
seckanog peršuna ili mirođije
1 list lovora
po ukusu suvi začin, beli biber i morska so

Priprema:

U dublju šerpicu sipati maslinovo ulje i dodati ,kad se ulje zagreje, oljuštenu i na kocke isečenu cveklu, ( ja sam imala žutu, ovo se može napraviti i sa crvenom ) krompir, koji ste oljuštili i isekli na kockice, rebra celera, koja ste isekli na sitnije kockice,ljutiku, koju ste isekli na kockice, pasirani beli luk i ja sam dodala i 4 struka mladog luka, samo beli i svetlo zeleni deo.

Sipati malo pileće ili pvrtne supe i dinstati dokpovrće malo ne omekša, kad je omekšalo sipati i ostatak temeljca, dodati 1 lovorov list, malo suvog začina, morske soli i belog bibera i kuvati dok se povrće skroz ne skuva.


Kad se supa skuvala, izvaditi lovorov list i štapnim mikserom smrviti svo povrće da dobijete glatku tečnost. Ako volite da je supa / čorba ređa, dodati još temeljca i vratiti nazad na ringlu da se zagreje.

Sipati supu / čorbu u tanjir, dodati kašiku kisele pavlake, posuti sa sitno iseckanom mirođijom ili peršunom i poslužiti.

Supa / čorba može biti i posna, koristite povrtni temeljac i izostavite kiselu pavlaku...umesto nje, dodati nekoliko kapi limunovog soka.

Prijatno!!!!

2 коментара:

  1. Žutu ciklu ne pamtim kada sam vidjela, baš mi dobro izgleda i juha odlično zvuči !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mi cveklu obožavamo, a koliko vidim i vi, tako da mi nije bilo teško da napravim izbor za ovaj krug igrice.

      Избриши