недеља, 23. новембар 2014.

Osnovno testo za mađarsku štrudlu.

Verovatno sam dosadila i Bogu i narodu sa mojom pasijom za dobra testa i stalno sam u potrazi za nekim novim testom.....jutros tako gledam recepte na internetu, jer danas nije bilo u planu da se išta mesi, juče sam imala jednu malu operaciju na nožnom prstu i trebalo je da se odmaram, ali, noga me ne boli,i što ne bih mogla da nešto mesim...muž će počistiti i oprati sudove i tako  se ja odlučim da isprobam ovo testo,koje je fantastično....meko ko penica i od njega se može napraviti štrudla, buhtle, slatke rolnice, kiflice....ako imate nekad vremena, isprobajte ovo testo.


Sastojci:

650 do 700 g brašna
16 g suvog ili 40 g svežeg kvasca
1 kašičica šećera
1 kašika brašna
125 ml toplog mleka
4 veća žumanca
50 g rikota sir
izrendana korica pomorandže ili limuna
250 g kisele pavlake
2 kesice vanilinog šećera ili 1 kašika vanilla paste
50 g šećera
pola kašičice soli
60 g omekšale masti
60 g omekšalog putera
još 125 ml toplog mleka

Punjenje za štrudlu,po izboru;
mleveni mak, mleveni orasi, mleveni lešnik
moj izbor:
1 kg jabuka
50 g putera
50 g braon šećera
50 g suvog grožđa
cimet po ukusu
1 kesica vanilinog šećera

Priprema:

U 125 ml toplog mleka staviti kašičicu šećera, dodati kvasac i kašiku brašna,sve izmešati i ostaviti sa strane da se kvasac podigne.

U  vanglicu prosejati 650 g brašna, dodati omekšalu mast,omekšali puter, kiselu pavlaku,izrendanu  koricu pomorandže,rikota ili sveži isceđen sir, ( u originalnom receptu nema mladog sira / rikote, ali meni je preostalo od prethodne upotrebe i inače bih ga bacila....što znači, testo se može zamesiti bez dodatnog sira ) vanilu,šećer,pola kašičice soli,žumanca i nadošli kvasac i svo to izmešati mikserim ili varjačom..trebate dobiti mrvičastu smesu, dodati preostaih 125 ml mleka i umesiti meko i glatko testo, koje je po malo lepljivo, ako je potrebno, dodati još brašna. Ja sam moje testo mesila oko 15 minuta, dobro umešeno testo treba da ima plihčiće po njemu.
Premazati sa malo ulja, posudu i testo i vratiti nazad u vanglicu i ostaviti na toplom mestu da se testo udupla.


Uduplano testo, isipati na površinu, kad ga isipate biće kao morska pena.
Od ovog testa možete praviti što god hoćete, ja sam pravila štrudlu i kiflice i zaista ne bih mogla da se odlučim, šta mi je lepše,strudla ili kiflice.

Kako sam pravila štrudlu:

U veći tiganj staviti puter i pustiti da se puter otopi, dodati braon šećer i sve to izmešati,jabuke, koje ste oljuštili i očistili, iseći na sitne kockice i dodati u tiganj,dodati suvo grožđe i sve zajedno dinstati dok vam jabuke ne omekšaju.Na kraju dodati vanilu i ako hoćete dodati kašičicu cimeta ili onoliko koliko volite cimet. Ja sam cimet posula preko jabuka kad sam ih stavila na testo.
Ostaviti da se ohladi. ( u slučaju, da vam je suvo grožđe previše suvo, potopiti sa kašikom dve vruće vode i ocediti od vode, pre nego što dodate u tiganj )
Uzeti testo i podeliti na 4 dela i svaki deo premesiti i ostaviti da se malo odmori.
Posuti radnu površinu sa vrlo malo brašna, uzeti jedan deo testa, rastanjiti u pravougaonik, debljine oko 1 cm, ako je potrebno dodati još malo brašna na radnu površinu da vam se testo ne lepi, ali ne preterujte sa testom.
Uzeti četvrtinu od dinstanih jabuka i  staviti na testo koje ste rastanjili u pravougaonik i zaviti u rolat.


Tako isto uraditi i sa preostalim testom....
Uzeti kalup,treba da je malo širi i duži, 22 cm X 32cm ili sličnih veličina, ( nemojte koristitit previše veliki kalup jer testo je izuzetno meko, bojim se da će se testo puno raširiti u širini a ne u visini ) podmazati sa hladnim puterom ili isprskati sa sprejom za pečenje i staviti pripremljeno testo,jednu po jednu a između staviti pek papir da se ne zalepe jedna za drugu ili, ako ih uplićete, obe pletenice ali opet staviti papir za pečenje između njih. Pokriti sa providnom folijom i ostaviti 15 do 20 minuta da ponovo malo naraste  a za to vreme  zagrejati rernu na 175*C
Naraslu štrudlu premazati sa umućenim žumancetom sa dve kašike mleka i peći oko 40 do 45 minuta.
U slučaju da štrudla počne mnogo da rumeni,pokriti sa pek papirom.

Pečenu štrudlu izvaditi i ostaviti u kalupu da se malo prohladi i kad se prohladi izvrnuti na žicu i ostaviti da se potpuno ohladi.

Ohlađenu štrudlu iseći na parčiće,posuti sa prah šećerom i poslužiti.

Ja sam od pola testa napravila štrudlu a od pola kiflice. ( pošto sam pravila štrudlu od pola testa, sve sastojke za fil sam prepolovila i polovinu testa, koje sam koristila sam podelila na dva dela, svaki deo sam rastanjila na 1 cm debljine, nemojte puno da rastanjite testo, inače će vam štrudla puknuti prilikom pečenja )

Preostalo testo sam podelila na pola,rastanjila što sam više mogla ( morate se pomagati sa brašnom,jer testo je meko i lepiće vam se za radnu površinu, ali u minimalnim količinama ), isekla na 12 delova i punila ih sa džemom od kajsija a možete i sa nutelom ili šta god vi već volite.
Zaviti kiflice, staviti ih na pleh, koji ste prekrili sa pek papirom, pokriti ih sa providnom folijom i ostaviti da narastu i peći ih odmah posle štrudle ili možđete napraviti oba testa i peći ih zajedno,ako to vaša rerna dozvoljava.
Kiflice peći oko 25 minuta.



Ohladiti ih, posurti sa prah šećerom i poslužiti sa kafom ili šoljom mleka / čaja.


Prijatno!!!!!



14 коментара:

  1. Фантастично тесто!
    Поздравления!

    ОдговориИзбриши
  2. Зорииии,щруделът е вълшебен...Не съм работила с това тесто,но ще се поправя:)!
    Много е хубаво при теб,както винаги!

    ОдговориИзбриши
  3. Drago mi je da se dobro osećaš i u svakom slučaju nemoj se forsirati.
    Testo izgleda divno, mekano, pufnasto, što bih ja rekla.
    Pozdrav i čuvaj se.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Nale....ma kad si kod kuće i ne možeš da izađeš nigde, svašta ti padne na pamet. Testo je fenomenalno.Pozdrav za tebe.

      Избриши
  4. Meni testa ne mogu da dosade.. Brz i uspešan oporavak i ipak, malo više odmora nego što se naviklo.. za svaki slučaj;))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Joj ni meni i nikad mi ih nije dosta i ako ih ne jedem puno, volim ih samo dok su topla, nekoliko komada a ostalo ili muž pojede ili razdelim deci.Hvala ti i puno pozdrava, draga Sandra.

      Избриши
  5. Zoki, Vi kao da ste prava "sosa"... red štrudle, red kiflica! :) Veliki pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Većina naših prijatelja iz tog dela Srbije...mora da imaju uticaja na mene. Hvala ti, draga moja Nina. Topli pozdrav.

      Избриши
    2. Sinoć sam pravila za večeru, ali kao buhtle i filovala džemom. Super!

      Избриши
    3. Nina,baš me raduje da si isprobala ovo testo...i od srca hvala . Mogu da zamislim kako je bilo penasto.Buhtle ću i ja praviti sledeći put..Pozdrav

      Избриши
  6. Jako dobro mi izgleda ovo tijesto, i kiflice, i punjenje od jabuka, joj ja bih sada sve ovo pojela :) , tako mekano, mirisno i fino ! Drago mi je da je operacija dobro prošla i da si se brzo oporavila !

    ОдговориИзбриши
  7. Ja sam uvek u potrazi za dobrim testom i ovo me je oduševilo i da znaš da si u pravu, teško joj je odoleti.

    ОдговориИзбриши