среда, 12. новембар 2014.

Punjena pogača

Idealna pogača za doručak, koju možete poslužiti sa sirom, jogurtom, paradajzom,mladim lukom....



Sastojci:

700 g hlebnog brašna
10 g suvg kvasca
100 ml tople vode
1 kašićica šećera
3  jaja sobne temperature
2 kašičice soli
250 ml mlaćenice
150 g putera,isečenog na kockice,sobne temperature

Priprema:

Testo se treba umesiti veče pre a sve ostale namirnice, izvaditi ranije nekoliko sati i ostaviti na sobnoj temperaturi, jer je vrlo važno da su sve namirnice iste temperature, ,osim tople vode u kojoj ćemo da pripremimo kvasac.

U toplu vodu staviti kvasac, kašičicu šećera i 1 kašiku brašna, promešati i ostaviti da se kvasac podigne.

U posudu za mešenje prosejati brašno,( ostaviti 100 g,koje ćete dodavati kasnije dok mesite / mutite testo ) dodati 1 kašičicu soli ( ja vsam koristila slani puter zato sam stavila manje soli, vi, ako koristete slatki puter, stavite više soli ), dodati mlaćenicu u koju ste razmutili 3 jaja i nadošli kvasac, mikserom, sa spiralnim nastavcima mutiti testo oko 5 minuta, testo je lepljivo i retko, sada dodavati po malo od onih sto grama i svaki put kad malo dodate dobro sjediniti brašno sa testom.( testo kad se umesi je dosta meko, čak lepljivo za ruke, ali tokom stajanja gluten će se razviti i biće manje lepljivo...mada ćete morati da se pomažete sa minimalnom količinom brašna pri izradi testa )

Kad ste završili sa testom,uzeti jednu veću zdelu, premazati je uljem i isipati testo u zdelu. Rukama oblikovati pouljeno testo u kuglu. Pokriti je sa providnom folijom i ostaviti preko noći u frižider ili na dobro hladnom mestu ( kod mene je bilo u garaži preko noći ).

Ostaviti na sobnoj temperaturi najmanje sat vremena, pre nego što počnete da radite sa njim.
Podeliti testo na pola, lakše je raditi sa polovinom testa i ponovo premesiti na vrlo blago pobrašnjenoj radnoj površini.


Pobrašniti blago radnu površinu, malo pobrašniti testo odozgore i oklagiju i onda rastanjiti testo na pola cm debljine.
Iseći krugove po vašoj želji, moji su oko 6cm prečnika i filovati sa čim vi hoćete. Ja sam stavljala salamu i rendani kačkavalj sa ukusom belog luka i peršuna.
Ostatke testa premesiti i ponovo rastanjiti ili dodati drugom delu testa i rastanjiti sve zajedno.

Meni je ostalo malo testa, koje sam ja iskidala u male komadiće,oblikovala ih u loptice i ugurala između filovanih kružića.


Svaki krug presaviti na pola, pazite da vam fil ne ispadne ( može se filovati sa sirom i spanaćem i belancetom, žumanac ostaviti da premažete pogaču, dinstanim mlevenim mesom sa lukom i začinima, samo sa sirom,što god vi volite ) pa tako presavijeno na pola, presaviti na još pola i malo skupiti otvorene delove.

Kalup ili tepsiju podmazati i ređati ovako presavijene delove,jedno do drugog svuda okolo obruča kalupa. Kad ste završili sa ređanjem prvog dela, onda ređati i drugi deo ispred prvog reda i onda na kraju i treći deo.
U sredinu možete staviti jednu malu kuglicu ili ostaviti bez ičega,prilokm narastanja testa popuniće se.


Pokriti sa providnom folijom i ostaviti na toplom mestu da se testo podigne.
Zagrejati rernu na 175*C.
Umutiti 1 jaje ili 1 žumanac sa kašikom mleka ili vode i premazati naraslo testo.
Ako ste stavili lopticu od testa u sredini testa posuti sa malo susama ili žutog lanenog semena.
Peći dok ne porumeni,oko 45 minuta ako kojim slušajem počne previše da rumeni, pokrite sa pek papirom.

Ovo testo je fantastično, od njega možete praviti štrudle,kiflice,buhtle,fine hlebove...šta god vi poželite.
Vrlo mi je slično testu za kroasane, samo što se mesi drugačije...probajte ga,nećete se pokajati.


Prijatno!!!!!!


12 коментара:

  1. Одговори
    1. Hvala ti, draga moja Jelena. Nadam se da si našla bundevu na marketu. Topli pozdrav.

      Избриши
  2. Uh,uh, ovo je po mom ukusu i moraću da nas obradujem ovih dana..;) Hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sandra, davno nismo tako brzo pojeli pogaču, kao što smo ovu..Hvala i topli pozdrav.

      Избриши
  3. Joooj, gde otvorih ovo jutros:))) Predivno, mekano, punjeno testo. Eh, da mi je parčence sad.

    ОдговориИзбриши
  4. Ingrid, ako možeš, probaj je....idealno za nedeljni doručak, kad ste svi kod kuće.

    ОдговориИзбриши
  5. Zorice draga kako ova pogača odlično izgleda ! Gledam je već nekoliko puta i svaki put mi ruka krene prema ekranu da je malo dodirnem, prefina !!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, draga moja Branka, ja moram da je što pre ponovim...nama se jako dopala i pojeli smo je mnogo brzo.

      Избриши