субота, 15. новембар 2014.

Iz Patinog Kuvara~~~~~~~~Blogerske igrice

Naša blogerica Mikica sa bloga Mimi's Kingdom je i osmislila ovu igricu "Patin petnaesti" i jako joj se radujem.
Recept, koji je izglasan je "Knedle od povrća" i da budem iskrena, nikako nisam mogla da zamislim kako će ove knedle izgledati...jer, u Patinom Kuvaru nema slika, nema postupaka priprema, a naše su mame i bake kuvale po tim receptima i kuvale su fantastična jela, pite,kolače,torte....
Nekoliko dana sam razmišljala o ovim knedlama, kako ih napraviti, a da se ne raspadnu, jer mi postupak sa dodavanjem brašna, mleka i jaja na kraju nikako nije bio jasan i tako se ja rešim da ih napravim pa šta bude.
Mislila sam, ako mi ne uspe na ovaj način, napraviću ih kao što pravimo klasične knedle sa testom od krompira, jaja i brašna...ali, uspele su.

Pa da krenem sa pravljenjem knedlica....


Sastojci:

100 g kelerabe
100 g šargarepe
100 g koren celera
100 g karfiola
100 g kupusa
2 ljute papričice
2 čena belog luka
pola struka praziluka
2 struka mladog luka
1 veliki krompir
nekoliko kašika maslinovog ulja
oko 300 ml pileće supe

i  još:

3 zemičke / kajzerice
2 jaja
150 ml mleka
oko 300 g brašna

50 g putera
50 ml maslinovog ulja
4 - 5 kašika hlebnih mrvica
rendani sir po izboru

Priprema:

U dublju i veću šerpu sipati ulje ( originalni recept kaže mast ) i staviti na ringlu.

Svo povrće prvo očistiti, oprati i iseckati na sitne kockice ( gledajte ako možete da koristite povrće različitih boja, kod mene je mahom belo, imaće lepši kontrast kad ih budete jeli, ako vam to nešto znači ) i staviti svo povrće odjednom u zagrejano ulje. Pržiti i dodavati po malo pileće supe, poklopiti i dinstati sve dok vam povrće ne omekša.


Dok se povrće dinsta, iseći kajzerice na sitne parčiće,( ja sam ih iskidala na malo veće, nije puno smetalo, jer su omekšali kad se umešalo u povrće, ali da ih pravim sledeći put, definitivno bih ih isekla na male sitne komadiće ) staviti ih na pleh, preliti sa malo maslinovog ulja  i peći ih u prethodno zagrejanoj rerni na 200*C dok vam ne porumeni.


Izvaditi iz rerne i ostaviti sa strane, dok povrće ne omekša. 
U omekšalo povrće dodati začin po vašem izboru, suvi začin, morsku so, sveže samleven biber ( ja sam koristila moj montreal chicken začin, vrlo  malo suvog začina i sveže samleveni biber ) i sve dobro izmešati da se sjedini i na kraju dodati pečene komadiće zemičke i sve dobro sjediniti.Pečeni parčići zemičke bi trebali da omekšaju kad se sjedine sa povrćem.

*****Sada nastaje problem kad treba da se napravi testo kao za noklice.....umutiti 2 jaja i dodati mleko i brašno i napraviti testo.....lele majko, kako napraviti noklice od brašna,jaja i mleka,nikad ih do sada nisam pravila na taj način...umutih jaja, dodah mleko i na kraju brašno i sve to sam sipala u smesu od povrća i zemičke i još jednom dobro izmešala.


Pripremiti pleh,koji ćete prekriti sa papirom za pečenje, pripremiti malu zdelicu sa još brašna, jer ćete se pomagati sa tim brašnom dok oblikujete knedle, bez tog brašna je nemoguće napraviti ih jer će vam se smesa lepiti za ruke, i praviti knedle, tako što ćete sa kašikom uzimati smesu iz šerpe, staviti na pobrašnjenu šaku i oblikovati kuglice....možda ćete morati dodati još brašna da biste mogli da je oblikujete. Stavljati ih na pripremljen pleh.


Kad ste završili sa pravljenjem knedla, staviti u  dublju i veću  šerpu,vodu i kašičicu soli i pustiti da provri, smanjiti malo temperaturu, spusštati knedlice i kuvati ih dok vam ne isplivaju po površini.


U poseban tiganj na malo putera i ulja, dodati hlebne mrvice ( ja koristim panko mrvice, koje su pravljene samo od sredine belog hleba, bez korice ) dodati skuvane knedle i propržiti sve zajedno.

Pripremljene knedle poslužiti tople prelivene sa mrvicama i posute nekim rendanim sirom, po vašem izboru.


Moram da vam kažem, da ove knedle ne iziskuju puno vremena ali ćete zato imati gomilu posuđa za pranje.
Ne verujem da ću ih ikada ponovo praviti na ovaj način, ako ih ikada ponovo pravim, to će biti testo od krompira i brašna sa jajima, povrće izdinstano uz dodatak nekog sira i praviću ih kao klasične knedle, jer dodatak ovog testa u povrće mi se nije ni malo dopalo.

Prijatno!!!!

Ovo je originalni recept:




KNEDLE OD POVRĆA ( za one koji ne čitaju ćirilicu )


Kupiti na trgu razno povrće, zavisi od toga koje je godišnje doba. Otprilike jednovremeno postoje na trgu mrkva, celer, kelj, keleraba, krompir, karfiol. Od svakog povrća uzeti po 100 grama. Sve povrće oprati, očistiti, iseći na sitne kocke i rezance, i staviti u šerpu na vrelu mast da se pirjani. Dolivati pomalo supe, a kad je zelen već mekana, dodati 3 zemičke isečene i na masti ispržene. Zasebno umutiti 2 cela jajeta sa mlekom i brašnom da testo bude kao za noklice. Dodati testo u ono prženo zelje i zemičke i od svega praviti testo kao za knedle. Osoliti i obiberiti po volji. Rukom posutom brašnom valjati knedle, a zatim ih obariti u slanoj vodi. Obarne i oceđene knedle (grudve) preliti maslom u kome je proprženo malo tucane zemičke. S knedlama služiti strugani sir.

14 коментара:

  1. Lepo od tebe sto si se potrudila do kraja, bez obzira na uprljane sudove. Na oko, fino izgledaju.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nale...znaš kako je, jednom kad počneš, nema povratka. Nisu one loše, samo za moj ukus taj dodatak tog testa u njima mi baš nije nešto...Topli pozdrav.

      Избриши
  2. Divno izgledaju, meni se ideja jako dopala i morala sam da ih probam i nisam bila razocarana, valjda volim testo. P.S Divna slicica

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Jelena. Meni je drago da su se tebi dopale, i radujem se da si i ti učestvovala u ovom krugu. Pozdrav za tebe.

      Избриши
  3. A ja sam i napisala na svom blogu da mi se dopada taj dodatak finog prženog starog kruha kako smo različite a opet malo su mi suhe pa mi taj dodatak safta je i popravio knedle bar u mom slučaju

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš je dobro što smo različite, jer bilo bi dosadno da smo svi isti. Raduje,m se da su se tebi dopale, meni je sve drugo bilo u redu ali taj deo nije...možda ga ja nisam napravila kako treba...u svakom slučaju, učimo jedna od druge.

      Избриши
  4. I realy like these cute bolls. :) So tasty!
    Have a wonderful evening, my dear Zoki!

    ОдговориИзбриши
  5. Moji utisci su slični Jeleninim, ali i ja volim testo i taj tip knedli. Jedino mi se nije dopalo što stvarno ima dosta prljavog posuđa posle... Hvala na učestvovanju Zorice! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mimi, ako neko voli testo, to sam ja, i sigurna sam da su ove knedle izuzetnog ukusa, meni se samo taj deo testa koji je ubačen u smesu nije dopao...kao što sam rekla, verovatno nisam dobro napravila tu smesu, jer ne znam kako se prave knedle od brašna, jaja i mleka, nikad ih nisam tako pravila.
      Ja volim ove naše igrice i drago mi je da sam deo njih...baš bi bilo lepo, da svi oni glasaju za izglasan recept i učestvuju, bilo bi nas više.
      Od srca tebi hvala i topli pozdrav.

      Избриши
  6. Zorice, ja sam eliminisala mleko, odmah u startu ;). Knedle su mi ispale baš kakve sam ih zamišljala, dobra im je tekstura. I dalje mislim da je mleko suvišno ;). Sjajne fotografije, kao i uvek. Pozdrav ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja nisam....ali nisu one baš ni tako loše, jedino to testo koje se dodavalo u povrće...ali biće bolje sledeći put. Kristina, od srca ti hvala.

      Избриши
  7. Primjetila sam da su svi koj su isprobali ove knedle rekli da je bilo puno suđa za pranje, knedle su zanimljive u svakom slučaju i ti si ih baš lijepo napravila. Vjerujem da bi kao klasične bile još ukusnije.

    ОдговориИзбриши
  8. Da znaš da si u pravui kad mi, u današnje vreme kad imamo svi vodu u kući i perilice pa kažemo da je puno suđa za pranje, kako li je bilo tim ženama tada, kad mnoge od njih nisu imale vodu u kući a trebalo je oprati toliko suđe....uh ne volim ni da mislim na to.

    ОдговориИзбриши