понедељак, 24. август 2015.

Uvijana banica sa jogurtom

Odavno nismo jeli gibanicu i pošto su temperature malo pale, sad je mogu napraviti.


Sastojci:
500 g kora za gibanicu
200 g belog sira
125 g brašna
400 ml kefira ili kiselog mleka / jogurta
2 jaja
150 ml ulja
1/2 kašičice praška za pecivo
1/4 kašičice soda bikarbona
po ukusu so

i još:

1 jaje
100 ml kefira,kiselo mleko,jogurt
100 ml kisela voda

Priprema:

U veću zdelu umutiti sa žicom dva jaja, dodati kefir,ulje,so,brašno,prašak za pecivo,sodu bikarbonu i umutiti sve zajedno, na kraju dodati izmrvljen sir ( ja sam koristila fetu i rikotu ) i sve sjediniti zajedno.

Uzeti jednu koru,premazati je sa dve tri kašike masom od sira i jaja, staviti drugu, da se vrlo malo preklapaju te i nju premazati sa masom od sira i jaja i staviti i treću,da se malo preklapa sa drugom i premazati i nju sa masom od jaja i sira i zaviti ih u jedan dugačak rolat.
Taj rolat zaviti kao puž ( nemojte da puno čvrsto zavijete, neka je malo rastresito, bolje će se podići kore prilikom pečenja i više će biti rupičasta ) i staviti u tepsiju,30cm prečnika, koju ste prethodno premazali sa uljem.
( moja tepsija je neka stara tepsija, koju sam prekrila pek papirom, inače da mi je normalna tepsija ne bih je prekrila papirom, stavila bih uvijen puž direktno u tepsiju , takođe moja tepsija je 26cm i meni je bilo potrebno samo 9 kora, jer u našem pakovanju od pola kg ima 12 kora )
Sad tako isto uraditi i sa preostalim korama i nastaviti sa zavijanjem, tamo gde se prethodna kora završila.
Umesto da zavijate tri kore odjednom, možete zavijati svaku koru posebno....kako god vi želite.


Umutiti jaje, dodati kefir i kiselu vodu, sjediniti sve zajedno i preliti preko gibanice.
Ostaviti oko desetak minuta da se kore upiju svu tečnost.
Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C oko 45 minuta ili dok vam lepo ne porumeni.
Ohladiti je i poslužiti toplu sa kefirom ili šta već koristite od mlećnih proizvoda. ( jogurt, kiselo mleko )

Prijatno!!!!

10 коментара:

  1. Često koristim jogurt ili kiselu pavlaku kada pravim gibanice (tada stavljam manje sira). Sviđa mi se ovaj tvoj recept ali nisam nikada probala da stavljam brašno u fil. Verovatno ima razloga za to. Pozdrav Zoko...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvcala ti, puno draga moja Zoko.Pravila sam ja gibanice i pite sa dodatkom brašna i kvasca i ovu sa praškom za pecivo. KAd premažeš kore sa smesom od brašna dobiješ pitu ili gibanicu koja izgleda kao da su kore razvlačene a ne kupovne..probaj neki put, pa vidi da li ćeti se dopasti. Topli pozdrav.

      Избриши
  2. Ja bih Zorice tu , malko dodao špinata, eventualno poriluka ili vlasca, ne puno ...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dragi moj prijatelju, može, ovo je osnova a onda svako može dodati ono što voli. Pozdravljamo vas.

      Избриши