среда, 19. август 2015.

Hrskavi belolučeni flat bread sa parmezanom

Na ovu vrućinu mi se baš ništa nije radilo niti mi se išta kuvalo. Juče smo dobili domaći beli luk, danas nam je komšinica donela tikvice, paradajz i luk iz njene bašte i deo belog luka ode ovde. Odavno sam pravila ovu vrstu hleba, ako ga uopšte mogu nazvati hlebom, za mene je ovo više neka vrsta lepinje nego hleb...ali sad uopšte nije važno šta je, važno je da smo mi jeli.


Sastojci:

335 g hlebnog brašna
30 g kukuruznog brašna
1 puna kašičica soli
5 g suvog kvasca
pola kašičice šećera
1 puna kašika maslinovog ulja
260 ml tople vode

Sastojci za premazivanje:

  • 5-6 čena belog luka
    pola kašičice himalajske soli
    3 pune kašike sitno iseckanog peršuna
    2 kašike maslinovog ulja
    50 g sitno izrendanog parmezana

Priprema:

Uzeti jedan deo tople vode, dodati pola kašičice šećera i suvi kvasac, promešati i ostaviti sa strane da se kvasac podigne.
Ja sam koristila instant suvi kvasac i ovaj korak sam preskočila.

U vanglicu prosejati brašno i kukuruzno brašno, ( pazite ovo nije ono brašno koje izgleda kao griz već sitno kao što je brašno ) dodati so ( koristim himalajsku so zbog minerala koju ima u sebi, vi koristite so koju koristite za kuvanje ) nadošli kvasac, ( u mom slučaju, kvasac je direktno stavljen u brašno, bez podizanja ) maslinovo ulje i toplu vodu.
Izmešati sa varjačom, isipati na radnu površinu, koju ste blago pobrašnili i mesiti oko desetak minuta, ali na svakih 3 do 4 minuta ostaviti testo da seodmori tridesetak sekundi, pa nastaviti sa mešenjem.
Umesto da mesite rukom, staviti sve u mikser i umesiti u glatko i elastično testo.
Pokriti testo i ostaviti da testo naraste.
Naraslo testo, pritisnuti nekoliko puta sa vašom pesnicom, premazati sa vrlo malo maslinovog ulja,pokriti i ostaviti da testo odstoji još 30 minuta.

Dok testo raste drugi put, uključiti rernu na 250°C i staviti kamenu ploču da se greje zajedno sa rernom.

Moja ploča je ovakva.

Ako nemate kamenu ploču, kad uključite rernu na 200°C ( znači ovde je temperatura niža nego sa kamenom pločom ) da pečete ove hlebčiće, stavite neki pleh da se greje zajedno sa rernom.
Ako hoćete da su vam komadi manji, podeliti testo na komadiće oko 50g težine, ja sam moje pravila da su veći i bili su oko 115-120g.
Rastanjiti ih na blago pobrašnjenoj radnoj površini debljine oko 2 do 3mm i dužine oko 15cm.
Premazati sa 1 kašikom mase od belog luka i posuti sa sitno izrendanim parmezanom.
Preneti na zagrejan kamen ili na pleh i peći vrlo kratko oko 5 minuta ili dok vam se ne naduva i porumeni.
Prohladiti vrlo kratko i poslužiti toplo, sa jogurtom, kiselim mlekom ili hladnim pivom.

Pesto od belog luka i peršuna:

Čenove belog luka staviti u avan, dodati so i sa tučkom istucite beli luk dok se ne pretvori u pire, dodati sitno iseckan peršun i nastaviti da tučete sa tučkom po malo dodavajući maslinovo ulje.
Ovo se može napraviti i u multipraktiku.

Prijatno!!!!!

2 коментара: