четвртак, 20. август 2015.

Mirisni liker sa ukusom bosiljka

 Da napravite domaći liker sa izuzetno lepim ukusom, ne treba vam mnogo, jedino što mora da se čeka da odstoji...dok još imate zalihe bosiljka, probajte ga i vi.


Sastojci za prvi način pripreme:

40 g listova bosiljka
2 l votke ili lozovače
od 500 do 750 ml šećera

Sastojci za drugi način:

40 g listova bosiljka
1 l čistog alkohola 90%
1 l vode
500 do 750 g šećera

Prvi način:

Oprati i osušiti listove bosiljka ( ako imate sušilicu za salatu, koristite nju ) i napakovati u veću teglu u kojoj može da se sipa 2 l tečnosti.

Sipati šećer u teglu i preliti sa votkom i ostaviti u kuhinji na radnoj površini 24 sata, povremeno okrenuti teglu gore dole da se šećer otopi.


Posle 24 sata procediti tečnost, bosiljak baciti a proceđen liker vratiti u teglu i ostaviti na tamnom mestu još mesec dana.

Liker se može i odmah piti,ovo stajanje je " sazrevanje" likera.

Liker od bosiljka bi trebao da bude svetlo zeleno žućkaste boje. Moja boja je dobijena igrom slučaja.
Tegla je bila veća i ja, kad sam prelila bosiljak nisam imala dovoljno votke da je napunim do vrha, tako da je deo, koji nije bio u alkoholu promenio boju  i kad sam ja mućkala da otopim šećer liker je dobio boju od tih potamnelih listova bosiljka, znači...kad napravite liker, pritisnuti listove bosiljka sa nečim da su vam u alkoholu, ili, ako želite da dobijete ovu boju, ostavite deo van alkohola. Na slici se tačno vidi dokle mi je bio alkohol.

Ja sam pravila na ovaj način.

Količina šećera može da varira, neko voli slađe neko ne. Ja sam stavila pola kg i dosta je slatko.


Drugi način:

Oprati i osušiti listove bosiljka ( ako imate sušilicu za salatu, koristite nju ) i napakovati u veću teglu u kojoj može da se sipa 2 l tečnosti.

Sipati preko listova bosiljka alkohol, zatvoriti teglu i ostaviti da odstoji 24 sata na kuhinjskoj radnoj površini.

Vodu i šećer skuvati da se sav šećer otopi i ostaviti da se potpunoi ohladi.

Posle 24 sata sipati sirup u teglu, dobro sve promućkati i procediti liker.

Sipati nazad u teglu, ili ako hoćete možete odmah sipati u čiste i sterilisane flaše i ostaviti mesec dana da odstoji.



Živeli!!!!

10 коментара:

  1. Pravim obavezno, samo d akupim taj alkohol! A meni se boja baš svidja mođd ai ja ostavim moj bosiljak d apotamni ili koristim onaj ljubičasti.Hvala Zoki

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ej ljubice moja, ako nemaš taj alkohol ( meni ga je prijatelj doneo iz Srbije, ovde ga možeš kupiti u apoteci, ali jedino ako imaš dozvolu za rad da praviš lekove ( tako mi rekla moja kuma apotekarka ) ali votka nam je ovde vrlo jeftina i nema nikakvog ukusa, što je idealno za ovaj liker.Ako koristiš onaj ljubičasti bosiljak, dobićeš svetlo ljubičastu boju, bar ja tako mislim...koji god da napraviš...živela ti meni!!!!

      Избриши
  2. DOBRO VECE ZORICE EVO PREPISALA SAM SI RECEPT PA CU PRAVITI OVIH DANA JAVIT CU TI KAKO JE KAD NAPRAVIM HVALA TI MNOGO POZZZZZ RADA

    ОдговориИзбриши
  3. Odlična ideja, žao mi je što ne pijem ;). Poslaćemo vam alkohol odavde. i u Kanadu i na Novi Zeland ;)

    ОдговориИзбриши
  4. Šta reći osim predivan ....rado ću da isprobam recept....Hvala Zorice ;)

    ОдговориИзбриши
  5. Meni je ovo jako zanimljivo, svakakve likere sam radila, ali od bosiljka ne...sigurno ću probati

    ОдговориИзбриши