недеља, 9. август 2015.

Zucchini Börek (Kabak Böreği)

Izuzetno dobar ukus ovog bureka, za mene je ovo pita. Pravi se sa kupovnim korama i zavija se kao burek, ali ja nisam imala tepsiju ( negde su po kutijama ) te sam je pravila kao pitu.Tikvica sad imate ui izobilju, probajte je i vi.


Sastojci:

oko 750 g do 1 kg  tikvica
3 jaja
3 pune kašike sitno iseckane mente / nane
4 pune kašike sitno iseckane mirođije / kopra
150 g izmrvljene fete
1 kašika mlevene crvene paprike
1 kašičica bibera
1 kašičica ljute tučene paprike

i još:

50 ml ulja
125 ml jogurta
500 g kora za pitu

Priprema:

U jednu veliku zdelu izrendati tikvice, dodati blago umućena jaja, biber, so ( budite pažljivi jer sir je slan ) ljutu tučenu papriku, crvenu mlevenu papriku, mirođiju i nanu, sve izmešati i ostaviti da odstoji 15 minuta.

Feta sir izmrviti i ostaviti sa strane.
Rukama dobro ocediti tikvice od tečnost i u oceđene tikvice staviti izmrvljenu fetu i sve izmešati.
U tečnost, koja je ostala od tikvica, dodati ulje i jogurt i sve izmešati.

Uzeti jednu koru, staviti sa strane drugu koru, da se malo preklapaju i preliti sa 4 do 5 kašika smese od jogurta u premazati sa četkicom, posuti sa šestinom mase od tikvica ( kod mene ima 12 kora u pakovanju ) i uviti u rolat ( kao kad biste zavijali razvučene kore.
Zbog nedostatka tepsije ja sam je pravila u pravouganom plehu i nisam ih zavijala u krug, već sam pravila rolate od 3 kore..svaki rolat sam premazala sa masom od jogurta i onda sam posula sa četvrtinom mase od tikvica i zavila u rolat, kao pitu i stavljala na pleh. Dobila sam 4 rolata.
Dva rolata sam posula sa masom a dva rolata sam napravila kao na slici i meni lično se više sviđa kao na slici recepta.


Tepsiju, 28cm podmazati sa malo ulja, ili prekriti pek papirom.
Rolat koji ste zavili uviti u zvrk ( puž ) i staviti na sredinu tepsije.
Sad tako isto uraditi i sa druge dve kore i nastaviti da uvijate oko zvrka, koji je već u tepsiji, tamo gde se završio prethodni kraj.
Nastaviti da zavijate i ostale rolate dok imate materijala.
Kad ste završili sa zavijanjem rolata u krug, ako je ostalo malo tešnosti u zdelicu, premazati odozgore preko pite.
( umesto dve kore, može se praviti samo sa jednom korom, ali ovako mi je brže )

Zagrejati rernu na 190°C i peći pitu oko 50 minuta ili dok vam lepo ne porumeni.
Ohladiti je u tepsiji,iseći na trouglove, ili je kidati rukama i poslužiti je toplu sa jogurtom ili kiselim mlekom.


Ovako izgleda kad se stavi kao kobasica na početku kore.....

a ovako kad se pospe po korama, vi pravite onako kako više volite.




6 коментара:

  1. Super zvuci i izgleda; svidja mi se kada ima mnogo zacinskog bilja!

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala Jasna. Začinsko bilje i ja volim i ono mi da baš posebnu notu jelu...kod nas u kući se koristi jako puno.Topli pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  3. jel su to bile cukini tikvice - one zelene ???

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da Biljana, ja uvek njih koristim, one su mi najlepše a volim i one žute, ali njih ne nađem u svakoj prodavnici.

      Избриши
    2. kod nas tek od pre neku godinu ima cukini i onih kruglih, kao za punjenje ... moraću probati ovo ...

      Избриши
    3. Kod nas tih okruglih nema, možda u nekim boljim prodavnicama a ovih zelenih tikvica ima preko cele godine

      Избриши