уторак, 23. октобар 2012.

Terin (terrine) od crvenih paprika i plavog patlidžana

Fantastičan terin,koji ne da je samo ukusan već izgleda jako lepo na tanjiru



 Sastojci:
 
3 velike crvene babure ( oko 700 g)
2 velika plava patlidžana (oko 1 kg )
2 kašike ulja ( ja sam koristila ulje od grožđanih semenki, grapeseed
1 veza peršuna
3/4 kašičice soli
1/2 kašičice sveže samlevenog bibera
250 g sveže mozzarela sira

    Za sos od paradajza:

3 češnja belog luka, sitno naseckanog
2-3 zrela paradajza, ili iz flaše
60 ml maslinovog ulja
2 kašike crvenog vina
1/2 kašičice soli
1/4 kašičice sveže samlevenog bibera
1/4 tabasco sos (ako nemate, može i bez toga ili bilo koji ljuti sos )

Priprema:

Prvo ispeći paprike, ohladiti ih i očistiti od semenki i kožice.Ako već imate crvene roge u zamrzivaču, iskoristite njih.

Plavi patlidžan oprati, izrezati na kolutiove 1 cm debljine, premazati ih sa uljem i posoliti, sa obe strane. Ispeći ih u rerni na 200 C oko desetak minuta, možda i manje, u zavisnosti od rerne. Takođe možete ga ispeći i na roštilju.Peršun blanširajte u vreloj vodi 5-10 sekundi izvaditi ga i ohladiti sa hladnom vodom i dobro ocediti ( ovde koristite samo lišće, ne i drške).

Napravite terin, u posudi za hleb veličine 12cm x 23cm, ćete prvo staviti providnu foliju, tako da vam krajevi vise sa obe duže strane, stavite jednu trećinu plavog patlidžana, preko mozzarelu isečenu na tanke kriške, preko polovinu peršuna i polovinu crvenih paprika, posoliti blago i pobiberiti, tako još jedan red i završiti sa plavim patlidžanom.

Krajeve plastične folije koje vam vise, ćete prekriti terin, pritisnuti da se sve spoji i ostaviti u frižider da se ohladi.

Ovaj terin možete napraviti i jedan dan ranije i ostavite u frižider dok ne budete spremni da ga poslužite.

Sos od paradajza:

Stavite u blender oljušteni paradajz sa belim lukom, izmiksajte i dodajte sve ostale sastojke i dobro promešajte.

Uzmite malo od ovog sosa, sipajte na veći pravougaoni tanjir, okrenite terin na sredinu tog sosa ( tanjira), sa oštrim nožem isecite šnite i poslužite sa ostatkom sosa.

Najlakše je očistiti paradajz od ljuske, ako ga spustite za kratko u vrelu vodu, kožica će se oguliti, takoreći, sama.

Ja sam uz ovaj terin poslužila piletinu.

Originalni recept je odavde

Prijatno!!!

2 коментара:

  1. Baš sinoć kad sam tražila vaš recept na kulinarci da stavim vezu sa mojim blogom pomislila sam: "Kakva šteta što ova žena nema svoj blog, odlično kuva i piše" a danas na moju veliku sreću sasvim slučajno naletih na vaš blog.

    ОдговориИзбриши
  2. Ne znam ni sama šta sam tako dugo čekala, eli sad sam tu, sa svima Vama.Od srca ti hvala, draga Vela i pozdrav ti šaljem.

    ОдговориИзбриши