четвртак, 27. јун 2013.

Tart sa borovnicama i makom

Još jedna fina poslastica sa borovnicama





 Sastojci za testo:
  
300 g brašna
150 g hladnog putera
100 g šećera
1 jaje
prstohvat soli
  
Sastojci za nadev:

4 jajeta
100 g šećera
500 g svežih borovnica
350 g kisele pavlake sa većim procentom masnoće
2 kašike nemlevenog maka



Priprema:

Od brašna, putera, jajeta, šećera i soli umesiti glatko testo po želji. Ako imate multipraktik, možete ga umesiti i u njemu.


Umešeno testo oblikovati u loptu, zaviti u providnu foliju i staviti u frižider oko sat vremena, da se testo ohladi.




Ohlađeno testo razvaljati na silikonskoj podlozi ili papiru za pečenje, preneti pomoću oklagije u kalup za tart 26 cm, koji ste prethodno podmazali puterom, utisnuti ga u kalup, staviti preko testa papir za pečenje i sipati pasulj preko papira da vam pokrije dno.



Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 190°C oko dvadesetak min.


Izvaditi iz rerne, skloniti papir i pasulj.


Preko polupečenog testa rasporedite borovnice da prekriju dno.




Jaja i šećer umutiti dok ne dobijete gustu, svetlo žutu, smesu. Dodajte kiselu pavlaku i premešati žicom dok sve dobro ne sjedinite sa smesom od jaja.


Preliti preko borovnica ovu tečnu smesu, posuti nemlevenim makom.




Pažljivo vratiti u rernu i peći još 35 min. ili dok blago ne porumeni.


Tart se mora potpuno ohladiti pre služenja - biće lakši za sečenje.


Poslužiti tako kako jeste ili sa kuglom sladoleda od vanile.


 Originalni recept možete videti ovde

Prijatno!!!!


Ovde sam napravila neke promene i možda zato nije kremast kao što je kod Bube na slici, stavila sam 230 g kisele pavlake sa 14% masnoće i 120 g maskarpone sira ( toliko mi je ostalo, pa mi je bilo žao da ga bacim) u koru i fil sam dodala po kašičicu vanilla paste i smanjila sam šećer, ali bez obzira na sve, ukus je fenomenalan.

 Ovaj recept prijavljujem za igrucu " ajme,koliko nas je " i čestitam našim novim domaćinima sa bloga  Foozdraje koji su nam zadali temu za mesec jun, šumsko voće.

2 коментара:

  1. Predivno izgleda i verujem da je jako ukusan kolač. Na žalost, svežih borovnica kod mene nema, nikada ih u tom stanju nisam videla uživo. Baš mi je želja da isprobam neki recept sa svežim. Valjda će mi se nekada i pružiti prilika. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E moja Gago, dok sam živela u Srbiji ( a bilo je to pre mnogo godina, ti si još bila dete )nikada videla nisam borovnicu, ali sam obožavala Fructalov gusti sok od borovnica,uh to mi je bio omiljeni sokić ali se retko kupovao,jer nismo imali tako puno para. Nadam se da ćeš imati prilike da bar nekad probaš te sveže bobice, fantastičnog ukusa. Topli pozdrav

      Избриши