петак, 20. септембар 2013.

AROMATOČNI HLEB

Volim blog ove žene, jer ima fantastične recepte. Testa i peciva su moja slabost i morala sam isprobati i ovaj recept za hleb...ako imate malo vremena, isprobajte ga i vi.


 Sastojci za testo:

 500 g + 50 g brašna
 3 jajeta
 200 ml mlaćenice, jogurta ili mleka
 20 g svežeg kvasca ili 8 g suvog
 1 kašičica šećera
 1 do 2 kašičice soli
 5-6 kašika maslinovog ulja
 100 g putera

Sastojci za pesto:


 pola vezice peršuna
 pola vezice mirođije/kopra
 2 štapića çelera
 3 do 4 čena belog luka
 2 kašike maslinovog ulja
 pola kašičice sol

i još:

 1 jaje
 semenke po izboru


Priprema:


Zagrejati mleko ( ja sam koristila mlaćenicu i uvek je koristim jer su mi testa mekša sa njom ) dodati kvasac i kašičicu šećera,sve promešati i ostaviti sa strane da kvasac naraste.

Prosejati brašno, dodati so, jaja,maslinovo ulje i nadošli kvasac i zamesiti testo.Isipati na radnu površinu i umesiti glatko testo sa dodavanjem po malo brašna od onih 50 g. Testo,kad ste dobro umesili imaće male plihčiće po sebi.
Vratiti ga u posudu za mešenje,posuti sa malo brašna po dnu i preko testa,pokriti sa najlonom i ostaviti na toplom mestu da se testo udupla.
Dok testo raste napraviti pesto tako što ćete sjediniti sve sastojke i izmiksati u multipraktiku.

Naraslo testo premesiti još jednom i rastanjiti u pravougaonik 2 cm debljine ( možda ćete morati da dodate malo brašna na radnoj površini dok tanjite testo da se ne bi lepilo) premazati sa pestom i uviti u rolat.


 Ja sam pravila lisnatu pogaču,podelila sam testo na 6 loptica, rastanjila svaku lopticu premazala sa malo omekšalog putera i stavila jednu preko druge, zadnju ne premazivati,rastanjila u jedan veliki pravougaonik i premazala s pestom.
Napomena: Ako pravite lisnatu pogaču, obavezno staviti ispod kalupa,ako je sa štipaljkom,alu foliju...jer dok se peče, curiće vam puter u rerni, pa da ne bude nepotrebnog čišćenja rerne. 

Rolat iseći u trouglove i naređati ih u dublji kalup za tortu veličine 22cm a krajeve rolata staviti u sredinu.
Pokriti sa najlonom i ostaviti da se testo udupla.

Prijatno i uživajte u ovom aromatičnom hlebu.


Ne znam šta mi je više mirisalo u kući, ovaj hleb, u kom smo uživali ili džem,koji sam kuvala u isto vreme.


12 коментара:

  1. Благодаря ти мила Зори, прекрасен хляб. От снимката лъха такъв аромат, фантазия!

    ОдговориИзбриши
  2. Neznam kako ona ali i ti mjesiš jako lijepa tjesta. Kod mene je to jako velika slabost i tako nešto bi se pojelo koš vruće, stoga rijetko mjesim, ali pasam oći tu kod tebe. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti Tamara na lepim rečima.Verovatno sam u onom prethodnom životu bila pekarica...možda mi nećeš verovati kad ti budem rekla da do pre 3-4 godine nikad hleb umesila nisam... a gledaj sada...obožavam da su mi ruke u testu i to radim sa takim zadovoljstvom, da je prosto ne mogu da verujem samoj sebi. Kod nas se ovaj hleb već pojeo, vešera i doručak i nema ga više.Topli pozdrav.

      Избриши
  3. Predivno. Preko tebe sam i ja dosla do tog bloga, gledala sam je na 24Kitchen, mnogo mi se dopada, ali nisam znala za blog...hvala...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Mirjana. Yolin blog pratim mnogo pre nego što sam počela sa blogovanjem...žena ima fantastične recepte.

      Избриши
  4. Zokie, your bread looks amazing, well done! And you're right - Yoli is a wonderful woman! :)

    Have a nice evening, my friend! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Thanks a million my dear friend.You both are wonderful people.Have a wonderful night.

      Избриши
    2. You too, Zokie, remember this! I'm so happy thah I know you (even only here...). :)

      Избриши
    3. I am lucky ti have you in my corner...maybe one day we will meet,here or there.Hugs and kisses.

      Избриши
  5. Jeste Zorice,slazem se sa tobom,ja se toliko opustim od ljepote koju zena prezentuje...milina bozja,a recepti su slicni nasima tako da sam i ja zacarana u njen krug recepata !!!!
    Tvoja prezentacija je takoder lijepa !!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Mirjana....ima puno žena sa fantastičnim receptima, samo ih treba otkriti i isprobati.Pozdrav za tebe.

      Избриши